2025-02-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Men det är ju polisens jobb att stoppa sånt och därför de har skjutvapen. Visst, stor risk för att bli skadade eller dö, men det ingår i jobbet. Tur att du inte är polis!!!!!!
Helt sjukt att de backar för en ensam skytt och inte ens skjuter ett endaste skott. Enda rätt vore verkanseld och växelvis framryckning.
Samma sak hände i Trollhättan med svärdmannen. Polisen väntande på insatsstyrkan och fler dog pga av det. Jag trodde de lärt sig något. Förbannat inkompetenta idioter, kommer bli hård kritik.
Hade det varit 4-5 stycken gärningsmän med vapen hade jag förstått, men de såg bara en gärningsman.

Kanske inte finns svenska poliser som vill riskera att dö för svartskallar och negrer?
Citera
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billthekid1
Ok tack för ditt svar
Här finns en tråd om det: (FB) Tony Dyrén, 35, blev felaktigt utpekad som skytten i Örebro
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Får dom gå in på eget bevåg eller måste dom invänta klartecken från insatsledare?

Polis har alltid skyldighet att ALLTID avbryta PDV.
Citera
2025-02-06, 19:12
Medlem
okok1s avatar
Var inte GM extremt tystlåten? Varför skulle en sådan person skrika? Kan ju lika gärna vara en polis som skriker något. Det låter väldigt auktoritärt och aggressivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskimannen
Vid PDV larm får de gå in på eget bevåg. Allt annat är ologiskt.

De väntade in insatsstyrkan. Första poliserna på plats gick närmare iaf, blev beskjutna och sedan fick ingen polis gå in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Hur svårt är det att röra sig i riktningen skotten kommer ifrån? Vaeför användes inte icke dödlig ammo? Då kan man nämligen spraya hej vilt utan att tänka på oskyldiga?
Är rök ett nytt koncept för polisen? Varför slänger man inte in tårgas eller andra gaser somm kan inkapacitera? Så många frågor.

Kliva in och meja ner är det FÖRSTA dom ska göra DIREKT när någon aktivt går runt och mördar. Istället fegade de ur och skyller på den “läskiga” röken och sprang ut skärrade som rädda bondjäntor. Jävla mesar.

Jag köper det inte. Men rövslicka vidare du, hoppas det smakar.

Gm hade Gasmask på sig..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Här finns en tråd om det: (FB) Tony Dyrén, 35, blev felaktigt utpekad som skytten i Örebro
Tack för hjälpen
Citera
2025-02-06, 19:13
Medlem
rubbergirls avatar
Expressen publicerade en video R filmat på stranden på Jamaica. Vart är dessa från? Samma som bilderna?
Citera
2025-02-06, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alpran
Alla som har gått där eller går där vet att de bedrivs SFI i många lokaler där, det är ju Komvux trottsallt ?
Du såg inte tv4 nyheterna gissar jag? De gjorde en otroligt olämplig koppling som de inte har bevis för.
Citera
2025-02-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
1 timma, var kommer det ifrån ?
Det är väl bara nån som påstått det, gissat.

Det har framkommit under presskonferens/intervju med polis. Att GM påträffades död 1 timme efter att de kom dit. Först sköt han mot dom sen måste han ha försvunnit in i lokalerna.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är väl inte så vanligt i Sverige, där de europeiska invandrare vi har, bortsett från nordiska medborgare till stor del kommer från Balkan? Och "Europa" i politisk mening, alltså EU, är ju heller inte särskilt populärt bland svenska rasister. Jag tycker fortfarande att det förväntade för en svensk rasist är att tala om det område som h*n vill ha fritt från blattar som antingen "här" eller "i Sverige".

Jag skulle säga att det är inte oväntat att en rasist vill bygga ett raspigt eller etniskt rent Europa.

Upplever att det, kanske särskilt på sociala medier, finns en typ av ”solidaritet” mellan rasister i Sverige och folk i andra länder i Europa. Exakt vad som menas med Europa här vet jag inte, angående Balkan så tror jag kanske inte att solidariteten sträcker sig till bosniaker och albaner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
De väntade in insatsstyrkan. Första poliserna på plats gick närmare iaf, blev beskjutna och sedan fick ingen polis gå in.

Wow, vilken chock. Givetvis kommer det skjutas vid ett PDV larm. Betyder inte att man ska invänta guds makt från ovan och solens nedgång för att agera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in