2025-02-06, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Vad har din pappa med saken att göra? Både autism och asperger kan bidra till den ondskefullaste av ondska då dessa individer saknar all form av empati.
Empati grundläggs av omgivningen
Citera
2025-02-06, 10:58
Medlem
Citat:
Vad har din pappa med saken att göra? Både autism och asperger kan bidra till den ondskefullaste av ondska då dessa individer saknar all form av empati.
Vad är det för fel på dig? Det är inte svårt att läsa på litegrann om vad NPF-diagnoser innebär. Sluta sprid sån här skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja verkligen! Skilda uppgifter om han körde dit (?) eller gick
Cyklade?

Ja det kommer ju komma fram hur han exakt tog sig dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Så Autism, enstöring, skjutvapen, får reda på att han inte kommer få några pengar denna månaden.

Det är därför han inte skriker "ni ska ut ur Europa!" i det där TV4 klippet som experten tycker vi ska höra.

Det han skriker är

"Hur fan ska * Jag Jobba?"

Där * är när han slår någonting i bordet.

Hur hör du hans säga ”Hur fan ska jag jobba?”

Patetiska flashback riddare som envisas med att det inte ska spekuleras i rasistiska motiv, men spekulerar i allt annat…

Med den informationen man hade efter några timmar efter massmordet var det redan tydligt för en normalt funtad person att det sannolikt handlar om ett hatbrott med rasistiska motiv.

Tills detta är motbevisat är det helt normalt att folk spekulerar kring detta era stolpskott. Men försätt runka till fantasin att det är riktat mot socialen medan ni kan.

Oavsett så lär det bli tydligt i dagarna och då väntar jag förväntansfullt på hur ni stolpskott kommer att rationalisera den nya lägesbilden så att den passar er fantasi om att detta inte kan ha nåt med rasism att göra

Ingen frisk människa begår sjuka brott, det är underförstått och det inte intressant för någon annan än stolpskotten när det är en pursvensk gärningsman.
Citera
Medlem
Citat:
Nån örebroare som kan beräkna tiden att gå från hans hem?

Du behöver inte vara Örebroare för att använda Google maps. Ca 1 timme. Men enligt media gillade han att köra bil, är inte helt otänkbart att han lånat bil vid händelsen?
Personligen tror jag mer på det, eller kanske mest hoppas. För på en timme borde man hinna sansa sig och inse att det är en hemsk idé.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ni svenskar kan inte tänka som vanligt. AR15 är bara ett av många vapen som säljs men det finns andra gevär som kan göra jobbet lika bra. Breivik använde ett Ruger mini-14 som också är ett halvautomatiskt gevär avsedd för jakt. Vid andra ord det kvittar.
Ni Svenskar, tur att vi inte drar alla över en kant.
Citera
Medlem
Citat:
Körde bil?? Han hade väl inte körkort

Jo hade körkort och vad jag sett lånade han föräldrarnas bil ibland.
Citera
2025-02-06, 10:59
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitterinte
Det som slår mig, helt oförhappandes, är hur i hela friden någon som saknat inkomst i tio år haft råd att införskaffa fyra jaktvapen. Vad jag förstår är de inte billiga. Har ingen ifrågasatt?

Citat:
2014 tjänade han 98 605 kronor, enligt Skatteverket. Sedan dess är siffran densamma: 0 – ända fram till 2023. Däremot fick han ett överskott av kapital på 122 085 kronor år 2017.

Han har ändå fått liiite pengar under åren så skulle väl tippa på att han använt dom eller att de gått I arv från släktingar
Citera
Medlem
Frågor som bör besvaras är hur man kan låtas gå ut grundskolan utan ett enda godkänt betyg, varför fångade ingen inom skolan upp att han sannolikt hade särskilda behov?
Och hur kan man få vapenlicens för jaktvapen utan jägarexamen? Vilket jag läste nånstans att han inte hade, men reservation för att det kan vara fel.
Verkar som att samhället misslyckats totalt här.
Citera
Medlem
Reflektion hittills, möjligt att jag har fel

1. Kling o Klang poliser kommer 12.38 dvs relativt fort men låter MGM härja i en timma för att de inte vågar gå in. Är det PGV så får man fan tänka utanför boxen och agera. Katastrof! Man kan vända o vrida hur mkt som helst, ändå helt oacceptabelt.

2. Polisen har jobbat i flera dygn nu, de vet fortfarande ingenting. Presskonferensen nu var ju helt patetisk. Förväntar de sig applåd för att de går in i en död människas lgh?
Citera
Medlem
Citat:

Skitsnack! Det där är en gammal förlegad fördom!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jas03
En av de döda heter Salim Iskef
https://www.facebook.com/salim.iskef
Vad hade han för roll på skolan ? Jobbade han på soc ? Varför hade soc möte i en skola på dagtid ? Verkar väldigt konstigt, de måste väl ha egna lokaler i kommunhuset ? Kan nån sammanfatta pleeeaaase?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in