2025-02-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Låt mig gissa, GM var någon bidragstagare från MENA.

Låt mig gissa, GM är känd på forumet?
Citera
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
De har ju knappast hunnit identifiera offren ännu. Räkna med att detta kommer ta ett par dagar. Jag skulle inte bli förvånad om 2-3 stycken av de 11 döda är anställda på socialförvaltningen.

Tills de är säkert identifierade så räknas nog alla 11 som försvunna.

Egen teori? För det har stått precis så har det stått på Aftonbladet i typ en halvtimme.. Varför skulle det inte förvåna dig?

Citat:
Rickard Andersson ska ha blivit av med sitt ekonomiska bistånd eftersom han inte sökt jobb.

Ett av polisens huvudspår är nu att massakern på Campus Risbergska var riktad mot socialtjänsten, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– Han har bråkat med socialen, säger en källa med insyn.

Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade efter skjutningen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
niklas.gustafsson@tv4.se

Han är ansvarig för att GM sagt" ni ska ut Europa"

Niklas fantiserar fritt.

Ingen som lyssnar på ljudklippet med neutrala öron skulle få för sig att hävda att det skriks "ut ur Europa".

1. Vad som sägs är allt annat än glasklart. Det kan vara lite vad som helst. Det sista ordet skulle kunna vara "Europa", men lika gärna "allihopa". Själv tycker jag att det låter allra mest som "jobba".

2. Det framgår inte ens vems röst som hörs.

Jävligt vågat och vanskligt av TV4 att gå ut med något som är så svagt med tanke på vilka konsekvenser det kan få. Vem tar ansvar? Ska Niklas Gustafsson göra det?
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Saknade inkomst, bråkade med soc, ingen flickvän+inget framtid og så tillkommer att Sverige är ett klanstyrd shithole.

Inte ofattbart.
Och snart hemlös med. Finns nog många i samma sits, var bara en tidsfråga innan något sånt här skulle hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det går inte att generalisera så . Inte med någon funktionsvariation öht .

Det är individer vi pratar om och dessa individer täcker ett spektrum som är så brett att det nästintill är omöjligt att hitta två som fungerar likadant . Det är både arv och miljö som skapar " den perfekta stormen " tyvärr

Fast då kan vi stänga ner hela forumet och specifikt den här tråden för det är PRECIS va den är till för.
Citera
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Det fetade. Vad i hela helveteshelvete?!? Om det stämmer så är det ta mig fan en skandal i paritet med själva skjutningen. Är det nån jävla syjunta eller är det poliser?

Bara att hoppas att man aldrig behöver bli räddad av svensk polis...

Om du bara visste. När det blir allvar kan vi alla till mans flippa. Det går liksom inte öva på. Jag ser mig som tämligen hårdhudad och fokuserad i ett ev uppdrag men när ett tarmpaket delvis hänger utanför bålen då skakade benen på mig också. Du vet aldrig. Aldrig.

Poliserna har sett saker, bl a skyttens bortskjutna ansikte, som de kommer få bearbeta resten av livet.
Citera
2025-02-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vänsterknullade idioter verkar ha fått nån låsning här.

Det finns 0 som tyder på att det är ett rasistiskt dåd.

Socpersonal befann sig i lokalerna och verkar vara flera av de döda.

Han själv har varit inskriven på Komvux där för några år sen.

Det enda vaga som idioter går på är att det råkar finnas en SfI klass där också.

Herregud alltså…

Klart rasist och terrorist.

Vad annars?

Jobbigt vara SDare men sanningen är att han sköt "sönder" 11 oskyldiga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonegrove
Ursäkta, men vem fan uttrycker sig så? Du ser ett par på väg att bli påkörda och istället för "akta", "ducka", "spring" så säger du "bort allihopa!" ? . . nja. Skulle inte ta gift på vad han säger, men pengar skulle jag våga sätta

Om någon är på väg att bli överkörd så skulle du skrika "Ducka!"? :P
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Med tanke på det du skriver så har jag har haft tanken på om Komvux-/Örebro-mördaren reagerat på mordet på Salwan Momika och de många hyllningar araber och muslimer uttryckt för att någon dödade "koranbrännaren". Vidare tankar på Salwans kollega som dömts för "hets mot folkgrupp" som många i allmänheten reagerat mot då koran-demonstrationerna var kritik mot sharialagar (som förespråkar dödsstraff) och att hmf-lagen favoriserar vissa grupper men helt negligerar andra. En gummilag som skadar mer än gör nytta och ang islam nästan känns som en hädelselag.

Summa summarum, har Komvux-mördaren gått bärsärk mot "muslimer", "islam" och det svenska politiska etablissemanget som faktiskt många ser som medskyldiga till dagens våldssituation och förljugna problembeskrivningar som inte leder mer än till mer problem?

Att myndigheterma vill trycka undan Komvux-mördarens motiv med tanke på det redan explosiva läget i Sverige? Med läget i Sverige menar jag gängkriminella med deras bomb- och skjutdåd där huuvuddelen har invandrarbakgrund, vidare de i medel 25 till 30 våldtäkter per dag där en stor del begås av människor med utländska namn, skolvåldet med etniska förtecken och en grovt förljugen media m m. Nu kan det vara så att mördaren "bara" skjutit random men Sverige är redan en krutdurk och kommer det fram "andra motiv" här kan det explodera i etniskt våld i vår.

Ja helt klart ett hjältedåd där rickard fick nog av ockupationen och gjorde något åt saken.
Sedan att media/polis försöker tysta ner det uppenbara vet vi ju sen innan.
Citera
Medlem
Men alltså är du dum i exakt hela huvudet,eller leker du bara? Valfri sd-sympatisör, Bosse på andra sidan gatan som delar klipp från Riks, valfri jävla ursvensk för den enda kopplingen dom kommer göra är "Aha han är Svensk rasist, game on".

Precis av samma anledning som herr "Jag-ska-ta-hans-namn-samma-efternamn-till-han" skulle utplåna ett helt jävla släkte med samma efternamn som Mangs för dumheter som han har gjort. Idiot

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Vem skall dom hämnas på? Han är ju för fan stendöd..
Dom får åka till psyket och gå loss i så fall om dom vill hitta likasinnade..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becknare
Jag tror att det kommer dyka upp fler brottsoffer snart. Känns ju luddigt att flera socialarbetare "saknas".

Japp, scenen från toaletten ljuger inte, det var bara några sekunder och han matade med skott.
Kanske ökar till 20-30 pers.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Inte vet jag, vet du?

En svensk gärningsman har vi, där polisen tom gått ut med att det inte finns någon idealogisk koppling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in