2025-02-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Skolan är väldigt stor med 17.000 kvm och många olika utbildningsaktiviteter. SFI lokalerna låg i en annan del av skolan. Här handlade det mer om lärarrum och sjuksköterskeutbildning typ.

Det finns nog mer konkret information ialllafall det jag ville lyfta fram är att det inte handlade om offer som gick SFI.

Usk utbildningar inte ssk
Citera
2025-02-20, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruJohansson30
Enligt väninna på plats , som också mötte honom i korridoren när hon sprang från skotten som hördes (ja hon mötte honom runt ett hörn).. Han tittade på henne och sa "gå och göm dig" efter de så rundade han hörnet dom hade mötts vid och så hörde hon skott avlossas igen. Hon sprang för sitt liv.
Vad göra när polisen vägrar lyssna på det vittnesmålet? Dom flesta han sköt ihjäl va icke svenskar. Väninnan han mötte är svensk.

Usch vad hemskt, dels att möta honom och dels att bära med sig denna händelse igenom resten av livet!
Citera
2025-02-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Har inte haft tid att följa tråden eller läsa ikapp. Ber därför om ursäkt om min fråga redan avhandlats.
Hur går de för de skadade, är de fortfarande på IVA och vet man deras prognos?

De skadade är kvar på sjukhus med komplicerade skador enligt läkarna.
Citera
2025-02-20, 20:46
Medlem
Hört rykten om att dom fått amputera någon kroppsdel osv. Väldigt skadade alltså. Det kan man förstå med vapnet han använde.
Citera
2025-02-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag kan tycka att det mesta man kan tacka är turen/slumpen. Polisen hade turen på sin sida att han slutade. Hade han fortsatt vet man inte hur det slutat. Men polisen gjorde rätt och hade turen med sig.

Fast polisen är inte polis för att ha tur.
Och tänk på dem som inte har haft samma tur, vem ska de tacka för?
Citera
2025-02-20, 20:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Skolan är väldigt stor med 17.000 kvm och många olika utbildningsaktiviteter. SFI lokalerna låg i en annan del av skolan. Här handlade det mer om lärarrum och sjuksköterskeutbildning typ.

Det finns nog mer konkret information ialllafall det jag ville lyfta fram är att det inte handlade om offer som gick SFI.

Jag tror en del har perspektivet att brottet borde "rasifieras" för att många invandrare var offer (för att många invandrare gick på skolan). Det var någon från BRÅ som hade något debattinlägg nyligt på Expressen om det, fast artikeln var ganska obegriplig. Han menade att invandrarna som brottsoffer "osynliggörs".
Citera
2025-02-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nej det sa jag inte. Jag säger bara att Rickards egna ord ska tas med en grävskopa salt om dom inte backas upp av oberoende källor.

Har du sett filmer när han läser upp breven? Känner du att det är fullt fungerande människa som läser upp dem?
Är bara nyfiken på hur du ser på det.
Citera
2025-02-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tepe1
Ja, allt det där har vi redan gått igenom många gånger om men jag undrar hur polisen kan vara säker på att de har avbrutit GM när de inte hade träffat honom på ca 40 min efter att han skjutit sig själv.

Genom att säga att han sköt bara ett eller två skott efter att de kom in?
Vad säger det om GM´s beslut?

Jag antar att polisen i sitt uttalande utgick från hur det brukar se ut, dvs de visar sig och GM blir skrämd av någon anledning, men det är ff bara ett väldigt osäkert antagande att de fick stopp på RA.
Då kan man inte gå ut med att säga att vi har typ lyckats. Eller, tänker jag ff fel?
Han har ju inte skjutit någon efter konfrontationen med polisen. Då har man väl lyckats. Han hade ju inte bestämt att sluta döda innan polisen kom. Då hade han ju inte skjutit mot polisen.
Citera
2025-02-20, 20:54
Medlem
Nu när det är klarlagt att Rickard postat på Rumble, kan vi sluta låtsas som att där inte finns nån högerextrem motivbild?
Citera
2025-02-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soursour88
Hört rykten om att dom fått amputera någon kroppsdel osv. Väldigt skadade alltså. Det kan man förstå med vapnet han använde.
Jag är inte säker på att han använde jakt ammunition hela tiden. Han kan ha använt övnings ammunition också.
Citera
2025-02-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Jag är inte säker på att han använde jakt ammunition hela tiden. Han kan ha använt övnings ammunition också.
Ok ok.
Citera
2025-02-20, 21:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Arbetsskygga individer påstår ofta att dom har olika självdiagnosticerade diagnoser och fake diagnoser som social fobi.
Jag väljer att betrakta Rickards egna utsagor som värdelösa.

Vi vet inte om det är en diagnos han haft, eller borde haft, men från beskrivning av andra i hans omgivning om hans beteende låter det som möjligt.

Vad menar du med att social fobi är en fake diagnos, det är en diagnos med kod, som dessutom är behandlingsbar med ganska gott resultat av kombination medicinering och kbt.

Jag tror inte aktivitetsersättning som ges till unga med funktionshinder är särskilt lätt att få. Man omprövar det regelbundet men vet inte om han blev av med det för att han blivit bättre eller sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in