Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-09, 22:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Jag vill ha rättvisa och för att jag har märkt att majoriteten av de som röstar på SD och är invandrarfientliga medvetet pushar för att detta inte var ett hatbrott.
Polisen till och med överväger nu att inte ens upprätta en FUP och att hemlighålla skit som "motiv" dylikt.

Sen om man tittar på statistiken på liknande brott så har GM med 99,9 % marginal alltid varit en rasistjävel.

Rättvisa absolut. Att diverse SD-folk och FB-svansen gör allt för att avleda detta är tydligt. Men som sagt för tidigt att dra några slutsatser.
Citera
2025-02-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Det stod i tidningen att han hade två bekräftade diagnoser. Det var konfidentiellt vilka det var tydligen. Orkar inte leta upp källan nu igen men jag vet att jag har läst det.

Förmodligen autism och selektiv mutism. Förekommer ofta i kombination.
Citera
2025-02-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tror han var alldeles utom sig och missförstådd och ingen ville hjälpa honom med den personlighet han bar på .
De på skolan trodde att de hjälpte honom med att se framåt ,kämpa på osv.
Utan en tanke på att han själv hade insett sin egen oförmåga i att vara social och klara jobb och utbildning .

Bättre att han hade fått syssla med att jobba på hunddagis eftersom han älskade hundar.
Det finns ingen anledning att skjuta hundar för honom- för det som gör hundar mer trevliga än människor; är just det att hundar INTE pratar och kräver saker och Inte heller påpekar ens fel och brister ,utan De tycker om en som man är ,hur man luktar,hur man tittar ,hur man ser ut ,de mobbar en inte utan viftar på svansen utav glädje att man bara är med dem och chillar !

Inte undra på att hundar är människans bästa vän ; även Richards.
Han älskade ju att ta hand om familjens hund .

Det sorgliga var att polisen var ju i hans lägenhet och hämtade ut hunden därifrån.

Så synd att han inte tänkte på att hunden skulle bli utan honom ,om han gjorde som han gjorde .....och att han ångrade sig och körde hem igen till sin älskade hund ....istället .🦮

Hunddagis är rätt socialt .. du måste ta kunder rätt bra dom som kommer och lämnar ringer osv osv.. jag tror inte vare sig Mutism, social fobi, autism är grunden till det han gjorde utan mer hans åsikter .. han drevs nog vidare på det via nätet sen slog det slint!
Citera
Medlem
Alltså, om det nu var specifikt inriktat mot invandrare finns det väl rimligare ställen att attackera? Om man nu gör sig besväret att planera en sån här grej, med rökgranater och hela baletten? Typ en moske eller nåt event?

Det råkar väl bara vara så att många invandrare befann sig i lokalen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Det stod i tidningen att han hade två bekräftade diagnoser. Det var konfidentiellt vilka det var tydligen. Orkar inte leta upp källan nu igen men jag vet att jag har läst det.

Utifrån det som beskrivits så skulle jag gissa att RA hade Autism och selektiv mutism.
Citera
2025-02-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tror han var alldeles utom sig och missförstådd och ingen ville hjälpa honom med den personlighet han bar på .
De på skolan trodde att de hjälpte honom med att se framåt ,kämpa på osv.
Utan en tanke på att han själv hade insett sin egen oförmåga i att vara social och klara jobb och utbildning .

Bättre att han hade fått syssla med att jobba på hunddagis eftersom han älskade hundar.
Det finns ingen anledning att skjuta hundar för honom- för det som gör hundar mer trevliga än människor; är just det att hundar INTE pratar och kräver saker och Inte heller påpekar ens fel och brister ,utan De tycker om en som man är ,hur man luktar,hur man tittar ,hur man ser ut ,de mobbar en inte utan viftar på svansen utav glädje att man bara är med dem och chillar !

Inte undra på att hundar är människans bästa vän ; även Richards.
Han älskade ju att ta hand om familjens hund .

Det sorgliga var att polisen var ju i hans lägenhet och hämtade ut hunden därifrån.

Så synd att han inte tänkte på att hunden skulle bli utan honom ,om han gjorde som han gjorde .....och att han ångrade sig och körde hem igen till sin älskade hund ....istället .🦮

Sammanfattas till: Hunden söker varken manipulera eller spela politiska spel eller dölja sina brister.
Den är 100% autentisk, begriplig och förutsägbar.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Personligen tycker jag det här med GM:s vapen är intressant i sammanhanget. Det sägs ju att han var ett "UFO", som inte klarade av kontakt med andra människor. Han presterade uselt i skolan. Ändå lyckas han samla ihop sig och ta jägarexamen. Jag säger inte att det är en jättestor intellektuell prestation, men ändå, det ska göras. Och han måste kommunicera och uppföra sig. Läsa på, fokusera, göra skriftligt prov och göra skjutprov. Ansöka om licens. Vapen och ammunition ska inköpas (med vilka pengar?) etc. Allt det här går inte riktigt ihop med den profil vi matas med i media om en evigt utstödd person med total social fobi, som inte klarade skolan. Det är något som inte stämmer.
Senast redigerad av Karman 2025-02-09 kl. 22:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Förmodligen autism och selektiv mutism. Förekommer ofta i kombination.

Säkert så. Sedan tror jag att det inte stoppar där. Han måste ha haft en rad andra diagnoser eller tillstånd utöver det men som kan ha varit obekräftade.
Citera
Medlem
Benji86s avatar
Verkar som polisen börjar gå på motivet om hämnd mot skolan och lärararna kanske?
Man öppnar även upp för rasistiska motiv, då han kanske blev mobbad och illa behandlad?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KMXVq4/polischefen-direkta-kopplingen
Citera
2025-02-09, 22:27
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse

Jag är övertygad om att föräldrar till barn med funktionsnedsättning och psykisk ohälsa har rätt till att få stöd och hjälp. Är inte du?

Jag är inte övertygad om att barn och föräldrar med de behoven och egentligen rätt till hjälp fick det i Örebro då det begav sig. Tyvärr. Riskerar bli för mycket sidospår om jag utvecklar det mer så jag släpper frågan nu.
Citera
2025-02-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad har det med RA att göra? Det är ditt eget islamistspöke som du klistrar på allt.
Att han skonade muslimer. Inte en enda sköt han. Fast majoriteten i den klassen bär huckle. Ingengen av offren
Citera
2025-02-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av witchbitch78
Vad får dig att tro att inget gjordes när han gick i högstadiet? Det kan ha gjorts massor av insatser, men om han själv inte kunde förmå sig att ta till sig insatserna, så händer det ju inget. Jag jobbar med dessa typer av elever på högstadiet, vi anpassar och åter anpassar men hur mycket vi än försöker bemöta elevernas behov så förblir vissa hemmasittare. Och det är, utifrån min erfarenhet, frånvaron som är största anledningen till uteblivna betyg. Vi har tät kontakt med vårdnadshavare som gör allt i sin makt för att få eleven till skolan, de tar stöd från andra skyddsnät i samhället - men ändå förblir eleven hemma.

Detta är den värsta masskjutningen i Sveriges historia. Vad får dig att tro att journalister och nyhetsrapporterare skulle ha missat detta? Du bakar in din empiri i någon som gick i skolan på 90-talet här. Är den tillämplig? Hemmasittare uppstod med internet och sociala mediers intåg. Sitter du med källor till att RA hade hög frånvaro i skolan? Jag har inte kommit över något av liknande material än, länka gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in