2025-05-29, 02:16
Medlem
Route67s avatar
I förhör hävdar MGM3 att hennes telefon och padda ligger i havet (utanför spanska solkusten)
Bs. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att den göms av någon som hon har en hållhake på.
Enligt tidningarna blev hon anhållen av spansk polis då hon gått ut för att ta morgonens första cigarett.

Det krävs ryggrad för att överlämna sånt till polis och åklagare. Och tyvärr har inte alla det.
Citera
2025-05-29, 06:09
Medlem
Eftersom det tydligen förekommit fler stickvapen (knivar, sax etc.) samt övervåld så skulle jag nog ana att det fanns flera deltagare i det dödliga dådet. C's, J's och det ena BO's DNA förekommer även på ett knivblad som återfunnits i sovrummet på övervåningen.
Citera
2025-05-29, 06:56
Medlem
Lutar mot att Emanuels story ligger närmast sanningen. Han känns trovärdig. Det faktum att han och C alls inte flyr utan tar tid på sig söderut verkar också trovärdigt. De två visste nog inte vad som hände efter att de lämnat villan. J tog saken i egna händer. En sjuk person utan innehåll i sitt liv. Förutom droger, öl och datorspel.

Får se om vållande kommer hålla för E och C.

Sen är det, som vanligt, trasiga individer som hamnar i denna typ av situationer. Otur för E och C att de mötte J. I kraft av sin storlek och utseende skulle han vara med för att vara ett hot. De lurade honom.
Citera
2025-05-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Lutar mot att Emanuels story ligger närmast sanningen. Han känns trovärdig. Det faktum att han och C alls inte flyr utan tar tid på sig söderut verkar också trovärdigt. De två visste nog inte vad som hände efter att de lämnat villan. J tog saken i egna händer. En sjuk person utan innehåll i sitt liv. Förutom droger, öl och datorspel.

Sen är det, som vanligt, trasiga individer som hamnar i denna typ av situationer. Otur för E och C att de mötte J. I kraft av sin storlek och utseende skulle han vara med för att vara ett hot. De lurade honom.
När du skriver, få se om vållande kommer att hålla för E och C.... hur menar du då?
Att de kommer undan med "bara" grovt rån? Eller att de döms hårdare?
Citera
2025-05-29, 19:53
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Eftersom det tydligen förekommit fler stickvapen (knivar, sax etc.) samt övervåld så skulle jag nog ana att det fanns flera deltagare i det dödliga dådet. C's, J's och det ena BO's DNA förekommer även på ett knivblad som återfunnits i sovrummet på övervåningen.

Så du tippar på att alla tre fortfarande var där då de brottsoffren dog? I så fall kanske 2 och 3 sa till 1 att han skulle stanna kvar en stund och sedan gå en annan väg? Men vem sitter och lyssnar på YouTube med två lik?

Eller var det helt enkelt det som var den utlösande faktorn? De två, grovt misshandlade brottsoffren bad honom stänga av "skiten"?
Är väl möjligt att han rappade själv och någon hånskrattade?

Om åklagaren skulle kunna bevisa att alla tre var i huset då brottsoffren dog så skulle det väl bli ännu allvarligare påföljd för MGM2 och MGM3? Då skulle det väl bli "gemensamt och i samförstånd mord"?

Nån som vet ungefär när rättegången startar?
Citera
2025-05-29, 19:54
Medlem
Loikkaris avatar
Grovt rån har max straff på 10 år, vållande till annans död 6 år Håller båda rubriceringaar är 8 år fängelse rimligt att förvänta i straff.
Senast redigerad av Loikkari 2025-05-29 kl. 20:00.
Citera
2025-05-29, 23:32
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Grovt rån har max straff på 10 år, vållande till annans död 6 år Håller båda rubriceringaar är 8 år fängelse rimligt att förvänta i straff.
Kan det bli 10+6? Rent hypotetiskt... om MGM 2 och 3 döms för två brott...

När man tänker på att de släpps ut efter ⅔ av straffet så borde de rimligtvis få minst 12 år för att vara ute efter 8.

Vilken jag anser vara alltför kort tid.
16 år och ute efter 12 är bättre.
Citera
2025-05-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues

E är allt annat än trovärdig vill jag lova. Men jag tror att mycket i det han berättar faktiskt stämmer men att han utelämnar väldigt mycket. Han är en otroligt manipulativ person, kan vara väldigt bra på att se och förstå människor, se deras styrkor/svagheter och utnyttja det för egen vinning. Vet inte hur mycket han pundat sönder skallen senaste åren, men han har varit väldigt skarp och duktig på att prata med folk, bekräfta, övertala. Ganska obehaglig person.
Citera
2025-05-30, 02:19
Medlem
vilken jäkla soppa. så 1 dåre har dödadt 2 andra och mitt i smeten är det 2 andra perssoner som varit med och påverkat?
Citera
2025-05-30, 08:25
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Kan det bli 10+6? Rent hypotetiskt... om MGM 2 och 3 döms för två brott...

När man tänker på att de släpps ut efter ⅔ av straffet så borde de rimligtvis få minst 12 år för att vara ute efter 8.

Vilken jag anser vara alltför kort tid.
16 år och ute efter 12 är bättre.
Jag är inte vass på fängelsematematik, men både E och C har domar sedan tidigare, minns inte när E muckat, han har ju frivård också o C hade ju frivård samt avbrutit behandlingen som hon dömts för ICA caset. Gäller ⅔ av straffet i deras fall eftersom de inte är förstagångs dömda? Hoppas på så lång straff som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Keeepindryplace
E är allt annat än trovärdig vill jag lova. Men jag tror att mycket i det han berättar faktiskt stämmer men att han utelämnar väldigt mycket. Han är en otroligt manipulativ person, kan vara väldigt bra på att se och förstå människor, se deras styrkor/svagheter och utnyttja det för egen vinning. Vet inte hur mycket han pundat sönder skallen senaste åren, men han har varit väldigt skarp och duktig på att prata med folk, bekräfta, övertala. Ganska obehaglig person.
Får också känslan att allt är inte framlagt utan C o E har haft tid att prata ihop sig. Dock verkar det så att E har haft viljan att komma ur skiten men orken har inte räckt, det blir ju omöjligt om man umgås med samma krets som tidigare och tom blir ihop med en aktiv missbrukare.
Citera
2025-05-30, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Jag är inte vass på fängelsematematik, men både E och C har domar sedan tidigare, minns inte när E muckat, han har ju frivård också o C hade ju frivård samt avbrutit behandlingen som hon dömts för ICA caset. Gäller ⅔ av straffet i deras fall eftersom de inte är förstagångs dömda? Hoppas på så lång straff som möjligt.

Får också känslan att allt är inte framlagt utan C o E har haft tid att prata ihop sig. Dock verkar det så att E har haft viljan att komma ur skiten men orken har inte räckt, det blir ju omöjligt om man umgås med samma krets som tidigare och tom blir ihop med en aktiv missbrukare.
Jag kan inte heller fängelsematematik men C har ju misskött sin behandling och hennes "frivårdsavtal" avbröts i januari så hon skulle sitta av hela straffet för Ica, tror det var 1 år och 10 månader. Vad händer med det? Läggs det på det straff som utdöms nu eller? Har för mig att jag läst att i såna fall sitter man först det första straffet och sen det andra, men har ingen aning. Någon som kan fängelsematematik??
Citera
2025-05-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynne
Jag kan inte heller fängelsematematik men C har ju misskött sin behandling och hennes "frivårdsavtal" avbröts i januari så hon skulle sitta av hela straffet för Ica, tror det var 1 år och 10 månader. Vad händer med det? Läggs det på det straff som utdöms nu eller? Har för mig att jag läst att i såna fall sitter man först det första straffet och sen det andra, men har ingen aning. Någon som kan fängelsematematik??

Man får sitta av bägge straffen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in