• 1
  • 2
2025-01-31, 23:13
ag r frlder till ett numera vuxet barn (23 r) med diagnos hgfungerande autism. Barnet har just brjat sin andra hgskoleutbildning som ser ut att misslyckas, precis som den frsta. Barnet har svrigheter med logik och att se sammanhang. Kognitiva problem. Barnet r stressat och uttrycker olycka. Barnet r inte vackert eller charmigt, har svrt att skaffa vnner trots idoga frsk. Egentligen r mitt barn snllt och vnligt, men har under hela sin uppvxt blivit ratat och bortvalt, s det har lagt sig till med en hrd och otrevlig attityd.
Jag har alltid haft hga krav p mig sjlv och pressat mig till att bli en hgpresterande person i yrkeslivet. Jag har svrt att acceptera att mitt barn r lgpresterande och inte kan fungera socialt. Barnet ger mig ngest och ibland nskar jag att ungen dr i en bilolycka. Det finns i samhllet ingen plats fr ungen. Hjlp mig!
2025-01-31, 23:17
Medlem
Jantejantejantes avatar
Skicka till asien och skicka 1000 kr per mnad s att han klarar sig.
2025-01-31, 23:29
Avstngd
Traveller7s avatar
Har han ngra syskon?
Intressen datorer och surfplattor telefon naturligtvis? Det gr inget bttre. tvrtom.. det r en pest. Fr folk med redan sociala problem och dligt familjeliv. Skrmar.

Men nu r vl skadan redan skedd. Man fr gra vad man kan med det man har.
Du mste tro p mirakel. Be. Tron p bnens kraft i Jesus..

Vrat frnuft kan inte fixa det hr. Mste tro p hans inneboende hunger efter Jesus som Gud gjort alla mnniskor fr att vara i.

Det var vi som genomborrade och sg igenom Gud. Livets furste. Det r symptomet vi ser i vrlden.

Din son protesterar och gr uppror mot vrldens hemska tillstnd nr han kom hit och sg sig omkring. pga synden.

Vi r ansvariga att bertta om Jesus fr honom.. det bsta i vrlden.. gemenskap med Gud.. han r lurad av mrkret och den hr vrldens gamla furste djvulen. Jesus har besegrat den gamle ormen. Men desss gift r kvar och verkar. Frpestar.. Det r svrt nr man tappat bort ungdomarna. Mste n fram till honom. Fan vad snett det kan g..
Det ordnar sig. Han kommer bli bra.

Det kan knnas svrt. Men det r vrt allt.
Tro p Gud och tro p mig sger Jesus.
2025-01-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaktFramEmotSolen
ag r frlder till ett numera vuxet barn (23 r) med diagnos hgfungerande autism. Barnet har just brjat sin andra hgskoleutbildning som ser ut att misslyckas, precis som den frsta. Barnet har svrigheter med logik och att se sammanhang. Kognitiva problem. Barnet r stressat och uttrycker olycka. Barnet r inte vackert eller charmigt, har svrt att skaffa vnner trots idoga frsk. Egentligen r mitt barn snllt och vnligt, men har under hela sin uppvxt blivit ratat och bortvalt, s det har lagt sig till med en hrd och otrevlig attityd.
Jag har alltid haft hga krav p mig sjlv och pressat mig till att bli en hgpresterande person i yrkeslivet. Jag har svrt att acceptera att mitt barn r lgpresterande och inte kan fungera socialt. Barnet ger mig ngest och ibland nskar jag att ungen dr i en bilolycka. Det finns i samhllet ingen plats fr ungen. Hjlp mig!
Tja. Man vljer inte sina frldrar. Ditt "barn" har dock dragit nitlotten ...
2025-01-31, 23:30
Avstngd
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Hgfungerande autistisk som har svrt med logik...?

Det hr knns som en trolltrd..
Man kan vl ha olika uppfattning om vad som r logiskt.
Autister kan ha andra drag. Och verklighetsuppfattning.
Och sjlvknsla.
2025-01-31, 23:35
Ja, man kan sga att mitt barn dragit nitlotten. Det kan verka s. Men det jag utelmnat i mitt frsta inlgg r att jag verkligen stttar mitt barn. Jag svarar p alla oroliga sms som skickas, i land flera gnger per dag. Jag stttar, peppar, uppmuntrar, skickar krlek. Men jag r utsliten och utan framtidstro. Ungen karar inte livet.
2025-01-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ja, man kan sga att mitt barn dragit nitlotten. Det kan verka s. Men det jag utelmnat i mitt frsta inlgg r att jag verkligen stttar mitt barn. Jag svarar p alla oroliga sms som skickas, i land flera gnger per dag. Jag stttar, peppar, uppmuntrar, skickar krlek. Men jag r utsliten och utan framtidstro. Ungen karar inte livet.

Vad r det ungen inte klarar i livet (utver studierna) och vilka LSS insatser har hen?
2025-01-31, 23:53
Medlem
Citat:

Lter som problemet ligger i dig. Varfr knner du att du behver vara hgpresterande? Jag sjlv r det men lgger inte den synen p livet p mina barn. Varfr knner du att du behver vara hgpresterande? Frga dig sjlv det p djupet. Kanske d kan du hjlpa ditt barn p rtt vg i livet.

Sen sger man inte sitt barn till en 23-ring, man sger dotter eller son. Sker p att han inte rvt ngot?

Menar inte att vara elak. Knner igen mig sjlv.
Senast redigerad av neix 2025-01-31 kl. 23:58.
2025-02-01, 00:34
Bannlyst
Frmlingslegionen r lsning fr TS barn. Dr kan dom fostra ditt barn till ngot anvndbart .
2025-02-01, 00:35
Medlem
zombie-nations avatar
Hgfungerande autism har aldrig varit en diagnos, kmpa bttre.
2025-02-01, 00:56
Medlem
Ojoj, "barnet" r varken vackert eller charmigt och TS nskar ibland det dog i en bilolycka. Troll hoppas jag, om ej s r TS stark kandidat till Kallaste Frldern 2025. Fr ven om det tar energi vara NPF-frlder s var detta i kallaste laget.
2025-02-01, 01:07
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hgfungerande autism har aldrig varit en diagnos, kmpa bttre.

Det kallades Asperger frr i tiden men numera kallas det fr hgfungerande autism.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in