• 3
  • 4
2025-02-04, 13:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Nyss så var det ju inte så självklart, det var ju bortkastat skrev du?
2 veckor (?), då har du inte gjort ditt jobb korrekt.

Bortkastat har jag aldrig sagt. Men i en krigssituation är det ganska meningslöst att kunna leva på konserver i några veckor när de flesta krig varar flera år.

När kriget bryter ut handlar det inte om att isolera sig och mysa med ett spritkök. Om du inte lyckas fly så kommer du bli krigsplacerad och sen är det bara att rätta in sig i ledet med alla andra. Ransonering av allt och frihet och lyx ut genom fönstret. Så enkelt är det.

Med det sagt är det såklart ett plus om du råkar sitta på ett lager av bristvaror. Känner jag att kriget är på väg kommer jag samla på mig kryddor, kaffe, kakao, socker, sprit, snus, cigg och knark.
Citera
2025-02-04, 14:02
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu handlade trådstarten om krig.
Men om vi snackar krig så är det bara löjligt att snacka Bullens, värmeljus och spritkök. I ett sånt scenario kommer du aldrig att kunna stänga in dig och rida ut stormen framför din kamin.

Fel av mig, du skev att det var löjligt.

Citat:
Bortkastat har jag aldrig sagt. Men i en krigssituation är det ganska meningslöst att kunna leva på konserver i några veckor när de flesta krig varar flera år.

När kriget bryter ut handlar det inte om att isolera sig och mysa med ett spritkök. Om du inte lyckas fly så kommer du bli krigsplacerad och sen är det bara att rätta in sig i ledet med alla andra. Ransonering av allt och frihet och lyx ut genom fönstret. Så enkelt är det.

Med det sagt är det såklart ett plus om du råkar sitta på ett lager av bristvaror. Känner jag att kriget är på väg kommer jag samla på mig kryddor, kaffe, kakao, socker, sprit, snus, cigg och knark.

Du verkar inte riktigt veta vilket ben du ska stå på, dina argument flackar och anpassar sig bara efter dom svar du får.
Från att försöka förlöjliga till att det är självklart att det är bra och du skulle göra detsamma.

Hoppas det går bra för dig och alla andra medmänniskor i händelse av krig eller kris
Citera
2025-02-04, 14:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Fel av mig, du skev att det var löjligt.

Du verkar inte riktigt veta vilket ben du ska stå på, dina argument flackar och anpassar sig bara efter dom svar du får.
Från att försöka förlöjliga till att det är självklart att det är bra och du skulle göra detsamma.

Hoppas det går bra för dig och alla andra medmänniskor i händelse av krig eller kris

Alla preppar utifrån sina egna förutsättningar. Jag är krigsplacerad och vet vad jag kommer jobba med i händelse av krig. Sen kommer jag ha en side business där jag säljer/byter bristvaror som jag samlat på mig. Så tänker jag i alla fall.
Citera
2025-02-06, 05:09
Medlem
Citat:
Bortkastat har jag aldrig sagt. Men i en krigssituation är det ganska meningslöst att kunna leva på konserver i några veckor när de flesta krig varar flera år
Att kunna överleva den inledande fasen är inte meningslöst. Det ger tid till att anpassa sig till en ny situation vare sig det handlar om krig eller arbetslöshet.
Citera
2025-02-11, 19:56
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illex
Hej!

Läser dagligen kommentarsfält på Facebook med överdrivet efterblivna kommentarer. Många är helt jävla dum i huvudet/ultraveganer och saknar helt verklighetsuppfattning. Ibland hoppas jag till viss del att Puttler ska invadera hårt när det är -20° i ett par veckor. Jävlar va inkompetenta idioter det skulle stryka med. Vad tror ni skulle ske i det scenariot om det blev invasion med sträng kyla, helt/delvis strömlöst, matbrist i ett par/tre veckor? Eller ännu längre?

Det är faktiskt galen hur veka fredagsmys Sverige är. Många skulle behöva tuffa till sig, hoppas dock inte på något krig men det här är ett bra wakeup call för många
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in