2025-01-30, 22:36
Jag har kollat på dokumentärserien "I huvudet på en mördare" på Viaplay. I samtliga avsnitt var mördaren en vit man och i 5 av 7 avsnitt var det en kvinna han hade mördat. Jag och mina kompisar har pratat om saken och är helt överens. Vita män är de som står för flest våldtäkter, mord etc.

Vita män tror sig ha rätt till en kvinnas kropp och mördar när hon inte är intresserad. Detta är ett samhällsproblem så hur ska vi komma till rätta med detta? Obligatorisk kurs för vita män från det att de börjar skolan?
Citera
2025-01-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-andra-jag
Jag har kollat på dokumentärserien "I huvudet på en mördare" på Viaplay. I samtliga avsnitt var mördaren en vit man och i 5 av 7 avsnitt var det en kvinna han hade mördat. Jag och mina kompisar har pratat om saken och är helt överens. Vita män är de som står för flest våldtäkter, mord etc.

Vita män tror sig ha rätt till en kvinnas kropp och mördar när hon inte är intresserad. Detta är ett samhällsproblem så hur ska vi komma till rätta med detta? Obligatorisk kurs för vita män från det att de börjar skolan?

Detta är omöjligt seriöst skrivet.
Citera
2025-01-30, 22:42
Medlem
KalleBoll33s avatar
Citat:
Inte enligt dokumentärserien "I huvudet på en mördare" och lägg av med rasismen. Det är inte acceptablelt.

Det gäller dig också. Ingen rasism i min tråd.
Svårt att hålla sig från det, då det är invandrare som förstör Sverige.... Idiot.
Citera
2025-01-30, 22:43
Medlem
Citat:

Jag tolkar det som att bara vita människor är värda något, att SVT struntar i att bevaka mördare och offer från andra länder i en påkostad dokumentär-tvserie betyder att de är inte värda någon uppmärksamhet.
Citera
2025-01-30, 22:43
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:

Du begår exakt samma misstag som alla som skyller på negrer/araber/judar/zigenare.
Citera
2025-01-30, 22:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Inte enligt dokumentärserien "I huvudet på en mördare" och lägg av med rasismen. Det är inte acceptablelt.

Det gäller dig också. Ingen rasism i min tråd.
Du anklagar vita män för att vara på ett visst sätt, enbart utifrån sin hudfärg och sprider fördomar om vita män för att utsätta dem för hat och förakt. Då är du förstås rasisten.
Citera
2025-01-30, 23:03
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tolkar det som att bara vita människor är värda något, att SVT struntar i att bevaka mördare och offer från andra länder i en påkostad dokumentär-tvserie betyder att de är inte värda någon uppmärksamhet.

SVT? Dokumentärserien går på Viaplay som ägs av NENT som också äger Tv3, Tv6 etc.

Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du anklagar vita män för att vara på ett visst sätt, enbart utifrån sin hudfärg och sprider fördomar om vita män för att utsätta dem för hat och förakt. Då är du förstås rasisten.

Man kan inte vara rasist mot vita. Herregud.
Citera
2025-01-30, 23:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
SVT? Dokumentärserien går på Viaplay som ägs av NENT som också äger Tv3, Tv6 etc.

Man kan inte vara rasist mot vita. Herregud.
Självklart kan man det, anser du att det inte går, är även det en rasistiskt åsikt.
Din äckliga lilla rasist.
Citera
2025-01-30, 23:07
Medlem
Det mest intressanta är att du efter att ha tittat 5 avsnitt av en tv-serie lyckats dra den slutsatsen. Själv så trodde jag att det fanns superhjältar efter att ha tittat på Batman. Kom igen, referera till någon studie istället eller annan statistik.
Citera
2025-01-30, 23:07
Medlem
Charlie-Whites avatar
Vet inte om du och dina vänner är bombade eller om du på riktigt tror på det själv. Och jag vet inte heller vad som är värst i den tanken...

Sannolikheten i det du skriver är lika stor som att Obama är en vit man!

Så vakna upp nu eller dröm vidare, mig gör det inget!

Tillägg: eftersom du och dina vänner älskar att föra statistik genom teveprogram så kan jag tipsa om Efterlyst! Kolla igenom så diskuterar vi vidare efter det.
Citera
2025-01-30, 23:09
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det mest intressanta är att du efter att ha tittat 5 avsnitt av en tv-serie lyckats dra den slutsatsen. Själv så trodde jag att det fanns superhjältar efter att ha tittat på Batman. Kom igen, referera till någon studie istället eller annan statistik.

Har kollat på wikipedia hur det sett ut i tidigare säsonger av serien. I alla avsnitt utom två var förövaren en vit man.
Citera
2025-01-30, 23:11
Medlem
Citat:
Har kollat på wikipedia hur det sett ut i tidigare säsonger av serien. I alla avsnitt utom två var förövaren en vit man.
Det ger ingen bild av verkligheten. Det handlar om rättsfall som produktionen har valt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in