Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-06-26, 10:34
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Vet inte om det är det som är problemet i TS fall eftersom han påstår sig inte använda PostNord-appen, men om man installerar PostNord-appen i mobil/surfplatta och loggar in/skapar konto med sitt mobilnummer/mail så är en förrädisk defaultinställning i appen att man ska få aviseringar om paket i appen, den inställningen slås alltså på utan att man väljer den, och därmed får man aldrig mer några mail eller SMS om kommande paket. Har man appen installerad/inloggad i flera enheter så finns den inställningen individuellt i varenda enhet, och den sparas inte på ens konto generellt, utan nollställs varje gång man loggar in i en app, så man måste ändra den överallt, men det är inte säkert det räcker det heller, jag fick ta kontakt med deras kundtjänst för att få det spärrat.

Tyvärr tvingas man ju ha app-helvetet installerat för det är bara där man får realtids-spårning på hemkörningar(med exakt leveranstid/spårning via karta/antal återstående stopp innan det är dags), det får man inte om man klickar upp spårningen i en browser(vilket funkar finfint hos andra leverantörer).

Jag har PostNords app och numera har jag registrerat mig och då läggs paketen till automatiskt och jag får heller inga sms längre, men avisering via PostNords app när paketet är klart att hämtas upp. (Har en smartphone)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in