Citat:
Ursprungligen postat av
nebeln
Jag är misstänkt för att brutit kontaktförbud mot mitt barns mamma två ggr och enda bevis polis och åklagare har är mammans skärmdumpar på Iphone XBOX appens meddelandefält med tillhörande username. Så i förra veckan var polisen hos mig och tog min Iphone och XBOX One X.
Detta måste betyda att de i dagsläget saknar ordentlig bevisning för en fällande dom?
Mitt ex kan ju själv skapa en användare och skicka meddelande till sig själv eller be någon annan göra det och påstå att det är jag som skickat.
Vidare så inkom anmälan om överträdelse två ca 6 månader efter påstådd tidpunkt för överträdelsen eftersom exet skulle ansöka om förlängt kontaktförbud i slutet av november 2024 och hade inget annat att använda om underlag än påstådd händelse i slutet av april eller början av maj.
Om hon verkligen känner sig förföljd (som hon inte kan göra förutom paranoid) borde hon anmält den påstådda överträdelsen direkt vid tidpunkten och och inte vänta ett halvt år.
Det spelar ingen roll när en anmälan upprättades, det låter ju som om polisen själva gjorde det i samband med hennes förhör om förlängning.
De tog dina grejer gissningsvis för att kolla om du hade appen (jag har aldrig haft xbox så jag kanske missförstår vad du menar i den delen) och i så fall vilka användarnamn du använt.
Du är rätt körd. Det största problemet för dig är att det där kontaktförbudet kommer förlängas i många år framöver när du väl visat att du brutit mot det.Det ser sådär ut i ditt belastningsregister, lexbase osv., så om det mot all förmodan är så att du är skyldig så... du ska nog sätta stopp nu innan du blir dömd för något mer otrevligt.
Sagt i all välvilja.