• 1
  • 2
2025-01-29, 09:49
Här på Flashback finns det ett stort engagemang inom kriminalpolitiken och många med åsikter är även arbetslösa. Det är ett jävla tugg om hårdare straff och fler fängelser.
Utanför Flashback har jag en granne/bekant som är arbetsledare på ett fängelse. Detta fängelse genomgår en stor utbyggnad med tomma platser pga personalbrist. Kraven för att bli plit är löjligt låga då en nyanställd får genomgå en gedigen utbildning.
Min fundering är då: Ni som är arbetslösa med ett till synes stort samhällsansvar när ni uttrycker era åsikter borde väl vara sugna på att flytta för att få ett arbete där ni verkligen kan göra skillnad?
Citera
2025-01-29, 09:51
Medlem
Nu är inte jag arbetslös men jag har aldrig funderat på att kraven va så låga att jobba inom kriminalvården, bra att du upplyser det
Citera
2025-01-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Här på Flashback finns det ett stort engagemang inom kriminalpolitiken och många med åsikter är även arbetslösa. Det är ett jävla tugg om hårdare straff och fler fängelser.
Utanför Flashback har jag en granne/bekant som är arbetsledare på ett fängelse. Detta fängelse genomgår en stor utbyggnad med tomma platser pga personalbrist. Kraven för att bli plit är löjligt låga då en nyanställd får genomgå en gedigen utbildning.
Min fundering är då: Ni som är arbetslösa med ett till synes stort samhällsansvar när ni uttrycker era åsikter borde väl vara sugna på att flytta för att få ett arbete där ni verkligen kan göra skillnad?

alla arbetslösa är ju pack och de har sina kusiner att ta hand om där inne
Citera
2025-01-29, 09:59
Medlem
Citat:

Berätta din granne/bekant också om urvalsprocessen, den låga lönen och de höga sjukskrivningstalen?
Citera
2025-01-29, 10:01
Medlem
Citat:

Jag är inte volontär.
Får en arbetsgivare inte tag på folk att anställa hög ersättningen. Det är marknaden som styr.
Skit är alltid skit och ingen vill ha det.
Citera
2025-01-29, 10:02
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Det är fattig lön och det inte inte ens värt att stiga upp ur sängen för smulorna man får. Varför jobba på kriminalvården när man kan vara kriminell hade varit en bättre fråga i mitt tycke.
Citera
2025-01-29, 10:19
Bannlyst
Varför tar inte JAG jobb inom kriminalvården?

För att jag jobbar hemifrån, bestämmer mina egna tider och tjänar bättre än en kriminalvårdare.

Varför arbetslösa inte gör de? Njaa ett sketet kundtjänstjobb verkar fan bättre än att behöva handskas med gängkriminella berikare dagarna i ända.

Hade jobbet inneburit att man får plåga och misshandla Ali och Mohamed hade jag definitivt gjort det till och med för en lön på 10 i månaden. Men nu vet vi alla att kriminalvårdare är som dagisfröknar som av de intagna behandlas som skit och förväntas att ta det.

Lägg till det faktum att majoriteten av dina kollegor kommer vara kvinnor som tagit jobbet för att i första hand knulla med de intagna, dessa ska du alltså lita på när det gäller din säkerhet.

Får man föressten fråga varför du kände det nödvändigt att skriva du med stora bokstäver? Ser återkommande detta fenomen.
Senast redigerad av MuslimSlayer 2025-01-29 kl. 10:32.
Citera
2025-01-29, 10:36
Medlem
Bara för att de behöver anställda är det inte detsamma som att de anställer de som söker och faktiskt skulle klara kraven och vara straffria. De har samma krav som många andra. Mångkultur, kvinna, hbtqia+, ej kristen, främmande språk, ung, osv.
Citera
2025-01-29, 10:46
Medlem
Citat:

Låg lön, hög stress, usla arbetstider och arbetsplatsen ligger ofta fel. 20 procent av kriminalvårdarna säger upp sig varje år säger allt.
Citera
2025-01-29, 11:16
Medlem
hockexs avatar
Många nackdelar, är nog inte jättetrevligt att stöta på dem på fritiden heller, korta straff och risken att man bor i samma område är stor när man har den pisslönen.
Citera
2025-01-29, 11:18
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
alla arbetslösa är ju pack och de har sina kusiner att ta hand om där inne
Inte alla. En stor mängd av dem sitter på Fb och moraliserar.
Citera
2025-01-29, 11:22
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Berätta din granne/bekant också om urvalsprocessen, den låga lönen och de höga sjukskrivningstalen?
Så, som arbetslös med en hög moral kan man inte ta jobben man kräver ska finnas?
Nu är inte jag arbetslös men har haft ett tidigare liv inom kriminalvården. Hade jag varit arbetslös hade jag lätt tagit jobb där.
Men jag tycker mig se ett visst hyckleri här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in