Citat:
Ursprungligen postat av
Armadou
Det fattas inte poliser. Vi har aldrig haft fler . Problemet är att dom gör fel saker.
Det fattas visst poliser. Det är ett av de stora (största) problemet. Det är fel att säga att de jobbar med fel saker. Det enda man kan säga är att de just nu jobbar med fel saker. Om man tänker sig att man lägger fokus just nu på rätt saker.
Motivering för att det fattas poliser:
Vi har aldrig haft så mycket kriminella invandrare som tagit hit sin muslimska klanmentalitet. Polisen har inte personal eller resurser att jobba med det. Samtidigt som de inte har personal att utreda övriga brott allt från cykelstölder till våldtäkter. En fungerande polis ska klara av alla sina uppgifter eftersom en cykelstöld eller våldtäkt är mycket viktigt att de också utreder.
Men jag skulle ändå säga att ett större problem än polisen är att när vi låst in en mördare eller gängkriminell så är han snart ute igen. Till och med mördare är ganska snart ute. En av de som var med i den galna skjutningen på Vår Krog och Bar släpptes redan efter 8 år i fängelset. Att han är ute känns för mig helt verklighetsfrånvänt.
Men hur tror du att det känns för den oskyldigt mördade grabbens pappa:
Citat:
... han stött på Petars pappa flera gånger men valt att gå därifrån i stället för att prata med honom.
– Jag vågar inte ta den chansen att träffa honom. Jag vet inte hur jag hade reagerat om han började slå på mig och skrika.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...u-domd-mordare
Varför mördar inte pappan sin sons mördare? Något jag inte begriper. Nåja.
Vi behöver således tusentals fler poliser. För att det ska bli en bra rekrytering av dessa så behövs bättre arbetsvillkor för poliserna. Högre lön med minst 10 000 kr/mån. Förmodligen skulle man behöva höja med 20-25 tusen i månaden rätt över på ett bräde. Löser man dessa problemen så kommer det ändå ta runt 20-30 år innan poliskåren är på en bra nivå med erfarna poliser och rätt mantal.
Men vi kommer också behöva förändra i lagarna. Vi kommer behöva utvisa dessa klankriminella muslimerna.