2025-01-28, 17:28
Medlem
Årstaskogs väg skulle jag räkna till Årstadal. Men hursom, det är såhär det går när man bygger en massa hyresrätter. Det kommer in en massa skit som spränger och har sig. Man ska inte bygga något annat än brf och villor.
Citera
2025-01-28, 17:30
Medlem
REDACTEDs avatar
Känns nästan som att gängen försöker överväldiga Polisen genom alla dessa attentat i ett försök att försvåra utredningarna på de större grejerna. Bara en tanke.
Citera
2025-01-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Årstaskogs väg skulle jag räkna till Årstadal. Men hursom, det är såhär det går när man bygger en massa hyresrätter. Det kommer in en massa skit som spränger och har sig. Man ska inte bygga något annat än brf och villor.

Det mesta däromkring är just bostadsrätter, huset i sig är även det bostadsrätter om jag ser rätt på bilderna.
Citera
2025-01-28, 17:33
Medlem
bongiovis avatar
Årstaskogsväg 10. Hela området är avspärrat. Porten ser ut att vara hel. Förmodligen sprängt inne i huset
Senast redigerad av bongiovi 2025-01-28 kl. 17:47.
Citera
2025-01-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forvirradindivid
Tror ni att personerna som planterar dessa bomber ser till att försöka undvika skada andra som bor där eller är det bara ren slump att ingen har dött i år?

Det är rätt märkligt faktiskt. Använder man riktiga handgranater på portar? Man får väl minst lika stora materiell skada med pyroteknik?

Skulle uppskattas om gängen började med dessa istället för riktiga handgranater.
https://www.youtube.com/shorts/WH3d-aIWO6U

Kanske inte avskräcker måltavlan lika mycket dock.. Men risken att någon oskyldig dör borde minska rejält. Om inte nån nyfiken kärring går fram för att få tyst på den...
Citera
2025-01-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Har inte polisen drönare uppe?
Ja.
Citera
2025-01-28, 17:40
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Satan vad det smäller, är det tonåringar med gamla fyrverkeripjäser kvar från nyår?

I sossarnas värld kanske. Verkligheten säger invandrare från våldsamma kulturer som föredrar att lösa konflikter med mord, misshandel och bomber precis som svenskar anser att konfliktlösning är en arg lapp i trappuppgången. Båda tillvägagångssätten är lika naturliga för respektive grupp.

Dessa klankriminella har invandringsvurmarna välkomnat med öppna armar och nu låtsas man vara förvånad för den helt naturliga utvecklingen som kommer med massinvandring och som vi som är lite smartare såg komma för decennier sedan. Haha!
Senast redigerad av ..GodJul.. 2025-01-28 kl. 17:42.
Citera
2025-01-28, 17:49
Medlem
Om det är Årsta Skolgränd 10 är det 50 personer bosatta där varav 7 med dolda uppgifter.
Låter ju mycket kan jag tycka.
Citera
2025-01-28, 17:51
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
I sossarnas värld kanske. Verkligheten säger invandrare från våldsamma kulturer som föredrar att lösa konflikter med mord, misshandel och bomber precis som svenskar anser att konfliktlösning är en arg lapp i trappuppgången. Båda tillvägagångssätten är lika naturliga för respektive grupp.

Dessa klankriminella har invandringsvurmarna välkomnat med öppna armar och nu låtsas man vara förvånad för den helt naturliga utvecklingen som kommer med massinvandring och som vi som är lite smartare såg komma för decennier sedan. Haha!

Det sägs annars att många av sprängningarna utförs med just material från fyrverkerier; de bygger en större laddning av många små. Och vad det gäller åldern på utförarna är det väl extremt sannolikt att det är just tonåringar. I övrigt har du rätt: högst sannolikt folk från andra kulturer där våld är det som gäller.
Citera
2025-01-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkebunke
Om det är Årsta Skolgränd 10 är det 50 personer bosatta där varav 7 med dolda uppgifter.
Låter ju mycket kan jag tycka.

Kan det möjligen vara lägenheter för s.k avhoppare?
Citera
2025-01-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam

De som bor där spränger väl ändå inte sin egen port???
Citera
2025-01-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det sägs annars att många av sprängningarna utförs med just material från fyrverkerier; de bygger en större laddning av många små. Och vad det gäller åldern på utförarna är det väl extremt sannolikt att det är just tonåringar. I övrigt har du rätt: högst sannolikt folk från andra kulturer där våld är det som gäller.

Ven säger det?
Jag tror handgranater är det vanliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in