• 1
  • 2
2025-01-28, 09:09
Medlem
VidrigKunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Synd att det inte är mer transparent kring Blocket. Vore intressant se om hundra varor som läggs ut, hur många förblir osålda. Hur lång tid tog det, och hur mycket jidder är det med folk som inte dyker upp, eller försökt scamma. Mycket skrik för lite ull, kunde vara Blockets slogan.

https://www.di.se/digital/svenskarna...bbast-just-nu/

Enligt statistik säljs 1 av 4 varor på Blocket inom ett dygn, och 60 procent inom en vecka.
Citera
2025-01-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigKund
https://www.di.se/digital/svenskarna...bbast-just-nu/

Enligt statistik säljs 1 av 4 varor på Blocket inom ett dygn, och 60 procent inom en vecka.

har jag mycket svårt att tro men klart de skriver det
Citera
2025-01-28, 12:04
Medlem
Klas-Vegass avatar
Blocket fungerar utmärkt om man bara använder meddelandefunktionen. Och så svarar man bara seriösa meddelanden. Problem löst.
Citera
2025-01-28, 12:11
Medlem
När det skickas per paket är väl den stora vinnaren postföretaget? Mottagaren betalar kanske 50 kr för varan, men även 25 kr för frakten.

Enda orsaken att det upplevs lönsamt är att man blir av med sina saker som man annars hade gett bort eller slängt och får tillbaka en slant på något som man betalt för.

En bok är ett bra exempel.

Kursen tvingar dig att köpa en bok för 400 kr + frakt 30 kr.

Du använder boken och säljer den sedan för 300 kr + frakt.

Vilket innebär att istället för att betalt 430 kr för att ha en bok som ligger hemma och tar plats i din dyra bostad så har du lyckats att få tillbaka 300 kr och någon annan har lyckats sänka sin kostnad med exakt 100 kr. Win-Win.

Men PostNord är gladast av alla som snodde åt sig 60 kr, eventuellt även siten som produkten såldes genom som tog någon avgift de med.
Citera
2025-01-28, 14:06
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Säljer saker på FB market place ibland. Oftast sådant som jag har problem själv att köra till tippen, eller som har bra kvalitet men jag inte har plats för längre.

Ibland kommer det stolpskott (en person ville hämta en stor byrå på 140cm x 50cm i en Ford Fiesta), men ibland blir ju någon glad. Jag har väldigt små priser och räknar inte med att bli rik på det, mest för att slipa de udda filurer som flockas kring gratisanonserna. Och slippa köra saker till tippen själv.
Citera
2025-01-28, 15:50
Medlem
VidrigKunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
har jag mycket svårt att tro men klart de skriver det

Konstigt, jag har fått i princip alla grejer jag lagt ut på Blocket sålda inom 24 timmar.
Citera
2025-01-28, 15:56
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
För några år sedan sålde jag en orm och terrarium och annat på blocket, jag la ut varorna väldigt billigt, klart under nyköpspris ändå skulle folk pruta, sålde även två madrasser där man fick en om man köpte den ena för ett lågt pris. ändå skulle det prutas.

Sitter med mycket smågrejer hemma nu som jag vill bli av med, tex kursböcker och annan litteratur. Jag vill egentligen mest bli av med dem för jag vill få mer plats. Men vet inte om jag orkar med allt prutande, där de mer eller mindre vill köpa det för typ en krona.

kommer det känns värt att lägga tiden på att sälja böcker för typ 30-50 kr eller kommer jag att sitta där och bli mer och mer frustrerad med folk som vill pruta 5, 10 eller 20 kr?
Lägg ut böckerna på Bokbörsen i stället. Det kostar visserligen en del, men du slipper direktkontakt med kunderna.
Citera
2025-04-26, 21:52
God damn vad paff jag blev idag. Hade tänkt lägga upp en annons för första gången på flera år (en bil åt en polare) och ser att det kostar jävla 249 spänn för lägga upp en annons. Har samma judar som jobbar på Marabou varit i farten här? Schibsted? More like Skitsted.

Skulle också sälja ett avgasrör och en moppehjälm. 89 spänn för att lägga upp en hjälm.

Vilken jävla skääääääämt!!!

P.S. Om jag lägger upp t.ex. avgasröret det under "För hemmet" (där det nu tydligen är gratis att annonsera) blir jag då typ bannad från Blocket eller vad händer? Eller annonsen godkänns bara inte alls och kommer inte upp? För jag har för mig att de granskar alla manuellt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in