2025-01-28, 14:58
Medlem
Använd inte castrol till japanska automater, köp orginal eller agrols automatoljer+ fyll på drygt 0.5 liter extra.
Citera
2025-02-05, 16:32
Medlem
Lämnade bilen på service , katastrof.

Lämnade in en fultfungerande V60 Automat 2015(kammrem.automatolja m.mm) och får tillbaka en katastrof som visar stora fel på Automat lådan ! Vad kan jag göra ? ARN ? Hjälp mig ! Går det skylla verkstaden att det är deras fel ??? Kosument Värket ? ARN ? Vad gäller ? HJÄLP !!!!!
Citera
2025-02-05, 16:36
Medlem
Är det fel på lådan eller visar den bara felmeddelande?
Troligen är det komponenter som var på sista versen om det gått sönder.

Gå till en annan verkstad och kolla om de skulle peka ut mekanikern eller slitna delar. Men kontakta först verkstaden du gjorde servicen på och kolla om de vill och kan kolla på det.
Citera
2025-02-05, 16:41
Medlem
Hur många mil har bilen rullat?
Har du lämnat bilen till en MRF-ansluten bilverkstad, eller till en MENA-verkstad?
I det senare fallet kan du glömma ARN - det kan du f ö göra även med vissa anslutna bilverkstäder också - Mekonomen t ex.
Citera
2025-02-05, 16:45
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Lämnade in en fultfungerande V60 Automat 2015(kammrem.automatolja m.mm) och får tillbaka en katastrof som visar stora fel på Automat lådan ! Vad kan jag göra ? ARN ? Hjälp mig ! Går det skylla verkstaden att det är deras fel ??? Kosument Värket ? ARN ? Vad gäller ? HJÄLP !!!!!
Kan du beskriva vad som blivit katastrof? Funkar inte bilen? Var kostnaden för hög eller vad är det som hänt?

Om folk skulle kunna ge vettiga svar måste ju folk veta vad som har hänt eller hur?
Citera
2025-02-05, 16:58
Medlem
har du mer info, lämnade du in den för service och fick tillbaka den med alla fel eller vad hände?
Citera
2025-02-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Kan du beskriva vad som blivit katastrof? Funkar inte bilen? Var kostnaden för hög eller vad är det som hänt?

Om folk skulle kunna ge vettiga svar måste ju folk veta vad som har hänt eller hur?
Automatlådan börjar visa fel bara ngr dagar efter servicen (kammrem, Bytt olja automatlåda) Kostar runt 60-70 lax å laga/byta låda ... Vad ska jag göra ??????? Faan , lämnade in en fel fri bil och får hem en Katastrof !!!!
Citera
2025-02-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
har du mer info, lämnade du in den för service och fick tillbaka den med alla fel eller vad hände?
Lämnade in en fel fri bil och får tillbaka en bil som är katastrof. Dom bytte Automat olja , kamrem mfl. Efterett ngr dagar börjar automat lånan larma att nått är fel . åker tillbaka till verkstaden och dom gör en felsökning och säger: sälj eller bränn upp bilen "lådan" är helt slut !?
Citera
2025-02-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili

Lämnade in en fel fri bil och får tillbaka en bil som BLEV en katastrof. Dom bytte Automat olja , kamrem mfl. Efterett ngr dagar börjar automat lånan larma att nått är fel . åker tillbaka till verkstaden och dom gör en felsökning och säger: sälj eller bränn upp bilen "lådan" är helt slut !?
Senast redigerad av nicke19 2025-02-05 kl. 18:03.
Citera
2025-02-05, 17:29
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Lämnade du in den till auktoriserad Volvo service eller var då?
Citera
2025-02-05, 17:34
Medlem
Sunimods avatar
Jag såg i tidigare startad tråd att det var Mekonomen.

Har själv en XC60 årsm. 2015 med automat
Nej det finns inget om byte olja i automat.

Dock har jag läst om att det finns risk om man spolar lådan att de inte mår bra sedan.
Citera
2025-02-05, 17:53
Avstängd
Har du köpt en totalslut volvo med för många mil, men den var billig?

Myntinkastet på denna pjäs är som en ocean...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in