Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump
Nej du är väl antagligen hjärntvättad, eller hemmablind om man vill vara snäll... Som inte inser att skiten blåser omkring och belastar hela klotet.
Vår eventuella "minskade belastning" är en piss i Nilen totalt sett, då det som släpps ut globalt fördelas jämnt över hela världen.
Så att vi skulle få en bättre miljö här baserat på vad vi släpper ut, när omvärlden inte bryr sig, är väl mest en dröm som bara Greta och hennes jämnåriga tror på.
Därmed inte sagt att vi inte ska bry oss, men att späka oss för att vara "duktiga" är mer självplågeri än ett sätt att påverka miljön globalt...
Aha. Du är sån där klimatalarmist som är rädd för koldioxid. Tja, vad kan jag säga, det är inte jag. Men då förstår jag varför du och Greta ojar er över kineser.
Fossila bränslen har främst politisk bäring. Av någon anledning så är oljeproducenter nästan alltid
shithole countries. Men, visst, om du vill stödja Iran, Venezuela, Saudiarabien och Ryssland så ska väl inte jag sätta mig emot. Eller, vänta lite, det ska jag ju. För jag blir i allra högst grad drabbad av en värld dominerad av Saudiearabien och Venezuela. Det är en externalitet så stark som någon. Ju förr den beskattas bort, desto bättre.