• 1
  • 2
2025-01-26, 07:42
Medlem
vemsfels avatar
Jag postar ett inlägg i skvallerhörnan ”Youtubers, vloggare och andra videokreatörer”. Får en VARNING för ”trams och off topic” för vad jag ser är oriktigt skäl. Mitt inlägg citeras och leder till fler inlägg och tråden lever, finns inget i det jag skrev som ger fog till att det ska raderas och varnas sett till trådens ämne och diskussionen som förs i den. In kommer pewpew, raderar mitt inlägg och ger mig en varning. Jag vill ha en förklaring och utförligare motivering till varningen, men pewpew svarar ej trots att han har varit inloggad flera gånger sen jag skickat meddelande till honom. Vad är det för jävla moderator, ska man döda forumet helt?

Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Christofer "Chrippa" Berg (gripen på Arlanda, misstänkt för ekobrott)
Citat:
Offerkofta . Vad trodde han skulle hända, lämnandes landet med ett reseförbud i baggaget?

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

HUR ÄR DET TRAMS ELLER OFF TOPIC? Är du dum i huvudet människa???
Citera
2025-01-26, 08:38
Medlem
StorKokoss avatar
förstår inte varför du lägger ner energi på detta, gå vidare. Ja varningen var fel men skitsamma.
Citera
2025-01-26, 08:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag postar ett inlägg i skvallerhörnan ”Youtubers, vloggare och andra videokreatörer”. Får en VARNING för ”trams och off topic” för vad jag ser är oriktigt skäl. Mitt inlägg citeras och leder till fler inlägg och tråden lever, finns inget i det jag skrev som ger fog till att det ska raderas och varnas sett till trådens ämne och diskussionen som förs i den. In kommer pewpew, raderar mitt inlägg och ger mig en varning. Jag vill ha en förklaring och utförligare motivering till varningen, men pewpew svarar ej trots att han har varit inloggad flera gånger sen jag skickat meddelande till honom. Vad är det för jävla moderator, ska man döda forumet helt?

Det är ju inte undra på att moderatorn inte svarar med tanke på sättet du kontaktar denne.

Det står i FAQ:

Citat:
Observera att syftet är diskussion, inte bara att slänga iväg ett PM.

Citat:
HUR ÄR DET TRAMS ELLER OFF TOPIC? Är du dum i huvudet människa???

Är just ett exempel på att bara slänga iväg ett PM. Dessutom kryddat med invektiv.
Citera
2025-01-26, 09:50
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju inte undra på att moderatorn inte svarar med tanke på sättet du kontaktar denne.

Det står i FAQ:

Är just ett exempel på att bara slänga iväg ett PM. Dessutom kryddat med invektiv.

Det är ju tydligen hög tolerans vad gäller invektiv här på forumet enligt moderatorerna, så då blir det ju lite löjligt om de själva inte svara på ett PM som innehåller invektiv, eller hur?
Citera
2025-01-26, 10:23
Medlem
kalkryggars avatar
Med tanke på topic i tråden så förstår jag inte varför det skulle vara off topic (eller trams).

Kan du beskriva varför du skrev som du gjorde? Var det ett svar på något eller skulle de klippt dig på att du gjorde en one-liner kanske?
Citera
2025-01-26, 10:42
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Det står i FAQ:

Det är en väldigt tydlig fråga i mitt PM. Om man inte mäktar besvara en enkel, om än hätsk, fråga, varför ens bli moderator?
Citera
2025-01-26, 10:43
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Med tanke på topic i tråden så förstår jag inte varför det skulle vara off topic (eller trams).

Kan du beskriva varför du skrev som du gjorde? Var det ett svar på något eller skulle de klippt dig på att du gjorde en one-liner kanske?

Det var svar på en inlägg som länkade en artikel där han i media beklagade sig över hur tufft och jobbigt det var att sitta häktad.
Citera
2025-01-26, 10:45
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
förstår inte varför du lägger ner energi på detta, gå vidare. Ja varningen var fel men skitsamma.

Om det är fel vill jag att man återställer mitt inlägg och tar bort min varning. Gärna kasta ut pewpew som moderator också, som gärna varnar men inte kan motivera varningen.
Citera
2025-01-26, 10:55
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det var svar på en inlägg som länkade en artikel där han i media beklagade sig över hur tufft och jobbigt det var att sitta häktad.

Ja då förstår jag inte varför varningen kom. Det får nog den moderatorn svara på helt enkelt.
Citera
2025-01-26, 11:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det är ju tydligen hög tolerans vad gäller invektiv här på forumet enligt moderatorerna, så då blir det ju lite löjligt om de själva inte svara på ett PM som innehåller invektiv, eller hur?

Vi ska såklart svara. Men dygnet har 24 timmar. De flesta av oss har ett liv utanför det här som pockar på och tiden räcker såklart alltid inte till. Vi kan också bli sjuka, vara bortresta whatever.

Vi har såklart överseende med användandet av invektiv och att användarna befinner sig i underläge när de kontaktar oss. Det sagt så svarar jag faktiskt inte heller om det inte finns en fråga i PM:et och det enbart handlar om att ösa ovett över oss.
Citera
2025-01-26, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vi ska såklart svara. Men dygnet har 24 timmar. De flesta av oss har ett liv utanför det här som pockar på och tiden räcker såklart alltid inte till. Vi kan också bli sjuka, vara bortresta whatever.

Vi har såklart överseende med användandet av invektiv och att användarna befinner sig i underläge när de kontaktar oss. Det sagt så svarar jag faktiskt inte heller om det inte finns en fråga i PM:et och det enbart handlar om att ösa ovett över oss.

Men när det gått ett gäng dagar och moderatorn i fråga varit aktiv med annan moderering under den tiden, så är det väl ett tecken på att den moderatorn aktivt struntat i att bemöta frågan/kritiken.
Citera
2025-01-26, 11:34
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men när det gått ett gäng dagar och moderatorn i fråga varit aktiv med annan moderering under den tiden, så är det väl ett tecken på att den moderatorn aktivt struntat i att bemöta frågan/kritiken.

Det aktuella forumet är högaktivt (jag är där inne och hjälper till i nuläget). Det är många rapporter, många PM. Jag tycker inte det är konstigt att vi inte alltid hinner svara alla, moderera allt, diskutera i klagomålstrådar osv. Vi gör så gott vi kan med den tid vi har på det uppdrag vi har här som utförs på vår fritid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in