Citat:
Har funderingar...
Om man nu inte riktigt vill "OUTA" sitt privatliv, som det talas om i senaste avsnittet, det med att hålla vissa saker/delar, som t ex en "ny relation" just PRIVAT, varför väljer man då, att lägga ut vissa delar av dem, som att riktar mobilen för att filma sig själv när man kollar en hockeymatch, börjar klä både sig själv och sitt barn i ett spec lags tröjor, gå på matcher, filma sina väldigt för en 25-årings "mogna" klipp på TT, Instagram osv, från den "nya relationens" bostad!?
Om man väljer sitt liv som influencer och har en podd som heter "korten på bordet" får man nog bestämma sig för antingen eller...? Främst, att verkligen lägga just alla kort på bordet...!? Vill man vara privat så bör man kanske inte vara verksam som just influencer...? För även där, antingen eller, med vad man visar eller inte, men det är ju så uppenbart att hon vill att man ska veta "men ändå inte" med att försöka låtsas vara "så hemlig" fast hon inget hellre vill outa att hon nu, äntligen fått en efterlängtad hockeyspelare på sin krok...? Men med en narcissistisk personlighet har jag otroligt svårt att se att N skulle tycka det var värt att ta det välbehövliga steget, att skaffa ett tryggare jobb, kanske för att skydda både sig själv, sin dotter samt framtida relationer, för att hon har för stort behov av att synas/höras själv vilket är så uppenbart...
Sen en till fundering.... Är det "vanligt" att man har en tjänst som ens följare behöver betala för, för att kunna ta kontakt, få svar på frågor etc...? Jag tror aldrig jag ens mött på det hos ngn annan men det kanske är vanligare än vad jag förstått? Får man ens i så fall svar om man betalat? Ärliga svar? Eller svar som "låter bra"?
Om man nu inte riktigt vill "OUTA" sitt privatliv, som det talas om i senaste avsnittet, det med att hålla vissa saker/delar, som t ex en "ny relation" just PRIVAT, varför väljer man då, att lägga ut vissa delar av dem, som att riktar mobilen för att filma sig själv när man kollar en hockeymatch, börjar klä både sig själv och sitt barn i ett spec lags tröjor, gå på matcher, filma sina väldigt för en 25-årings "mogna" klipp på TT, Instagram osv, från den "nya relationens" bostad!?
Om man väljer sitt liv som influencer och har en podd som heter "korten på bordet" får man nog bestämma sig för antingen eller...? Främst, att verkligen lägga just alla kort på bordet...!? Vill man vara privat så bör man kanske inte vara verksam som just influencer...? För även där, antingen eller, med vad man visar eller inte, men det är ju så uppenbart att hon vill att man ska veta "men ändå inte" med att försöka låtsas vara "så hemlig" fast hon inget hellre vill outa att hon nu, äntligen fått en efterlängtad hockeyspelare på sin krok...? Men med en narcissistisk personlighet har jag otroligt svårt att se att N skulle tycka det var värt att ta det välbehövliga steget, att skaffa ett tryggare jobb, kanske för att skydda både sig själv, sin dotter samt framtida relationer, för att hon har för stort behov av att synas/höras själv vilket är så uppenbart...
Sen en till fundering.... Är det "vanligt" att man har en tjänst som ens följare behöver betala för, för att kunna ta kontakt, få svar på frågor etc...? Jag tror aldrig jag ens mött på det hos ngn annan men det kanske är vanligare än vad jag förstått? Får man ens i så fall svar om man betalat? Ärliga svar? Eller svar som "låter bra"?
I N:s fall skulle jag nog våga säga att dubbel-moralens flagga invävd i osanningar mot allmänheten på SM lyser lång väg.
N är slug och fullt medveten om att "vissa" saker säljer mer än andra ex. "drama" och utnyttjar det till Max.
Här skiljer hon sig ganska mycket från andra influensers då N ej besitter förmågan att skilja på vad som är lämpligt att lägga ut på SM och ej..
Jag känner inte till en enda seriös influenser som medvetet skulle gå ut och öppet smutskasta sin dåvarande partner när ett litet barn finns med i bilden.
Eftersom N ser sig själv som en "viktig" person & det primära i hennes värld är att tjäna pengar så nyttjar N de tjänster som finns ex. betal-chattar osv.
Dock anar jag att de svar hon ger i en betal-chatt inte skiljer sig så mycket från de svar hon rent allmänt bemästrar i poddar och eller i privata videoklipp.
Hade N svarat rakt och ärligt på de frågor som inkommer om ex. relationen till A osv. så hade det nog med största sannolikhet läckt ut för längesedan.
Att måna om sitt privatliv är ju egentligen inget fel i sig, men som du säger, som influenser är N Inte konsekvent för fem öre då hon ofta talar emot sig själv. N spelar ett högt spel och bryr sig inte om någon på vägen far illa och eller blir lidande, bara hon har det bra och får det hon vill.
Podden "Korten på bordet" lever inte alls upp till sin titel, så här står jag helt oförstående då det enda de språkar om som ett återkommande tema är hur bra de själva är, Sex , Diagnoser och Beroendeproblematik.
De pratar även ofta i munnen på varandra och slåss om vem som ska ha ordet vilket bara blir pinsamt.
Tror att vissa går in på ders podd bara av ren informativ nyfikenhet om ex. (N kommer att nämna något kring dramat mellan N & A) och inte för att det finns ett intresse för J & N som personer.
N var med i ett par intervjuer/poddar när konflikten mellan A och N blev allmänt känd och när den blev ett "hett" ämne.
Man kan känna att de som intervjuade N ställde lite känsliga frågor kring hur N hanterade situationen i relationen till C pappa.
Därefter blev det plötsligt lite läskigt för N att tacka ja till vissa intervjuer.
Varför då kan man fråga sig?
Anar att det inte har så mycket med att hålla "privatlivet" just privat utan snarare för att N plötsligt började känna sig smått ifrågasatt.
__________________
Senast redigerad av Artmovie 2025-04-23 kl. 17:08.
Senast redigerad av Artmovie 2025-04-23 kl. 17:08.