2025-04-23, 16:09
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinden26
Har funderingar...

Om man nu inte riktigt vill "OUTA" sitt privatliv, som det talas om i senaste avsnittet, det med att hålla vissa saker/delar, som t ex en "ny relation" just PRIVAT, varför väljer man då, att lägga ut vissa delar av dem, som att riktar mobilen för att filma sig själv när man kollar en hockeymatch, börjar klä både sig själv och sitt barn i ett spec lags tröjor, gå på matcher, filma sina väldigt för en 25-årings "mogna" klipp på TT, Instagram osv, från den "nya relationens" bostad!?

Om man väljer sitt liv som influencer och har en podd som heter "korten på bordet" får man nog bestämma sig för antingen eller...? Främst, att verkligen lägga just alla kort på bordet...!? Vill man vara privat så bör man kanske inte vara verksam som just influencer...? För även där, antingen eller, med vad man visar eller inte, men det är ju så uppenbart att hon vill att man ska veta "men ändå inte" med att försöka låtsas vara "så hemlig" fast hon inget hellre vill outa att hon nu, äntligen fått en efterlängtad hockeyspelare på sin krok...? Men med en narcissistisk personlighet har jag otroligt svårt att se att N skulle tycka det var värt att ta det välbehövliga steget, att skaffa ett tryggare jobb, kanske för att skydda både sig själv, sin dotter samt framtida relationer, för att hon har för stort behov av att synas/höras själv vilket är så uppenbart...

Sen en till fundering.... Är det "vanligt" att man har en tjänst som ens följare behöver betala för, för att kunna ta kontakt, få svar på frågor etc...? Jag tror aldrig jag ens mött på det hos ngn annan men det kanske är vanligare än vad jag förstått? Får man ens i så fall svar om man betalat? Ärliga svar? Eller svar som "låter bra"?

I N:s fall skulle jag nog våga säga att dubbel-moralens flagga invävd i osanningar mot allmänheten på SM lyser lång väg.

N är slug och fullt medveten om att "vissa" saker säljer mer än andra ex. "drama" och utnyttjar det till Max.
Här skiljer hon sig ganska mycket från andra influensers då N ej besitter förmågan att skilja på vad som är lämpligt att lägga ut på SM och ej..

Jag känner inte till en enda seriös influenser som medvetet skulle gå ut och öppet smutskasta sin dåvarande partner när ett litet barn finns med i bilden.

Eftersom N ser sig själv som en "viktig" person & det primära i hennes värld är att tjäna pengar så nyttjar N de tjänster som finns ex. betal-chattar osv.
Dock anar jag att de svar hon ger i en betal-chatt inte skiljer sig så mycket från de svar hon rent allmänt bemästrar i poddar och eller i privata videoklipp.

Hade N svarat rakt och ärligt på de frågor som inkommer om ex. relationen till A osv. så hade det nog med största sannolikhet läckt ut för längesedan.

Att måna om sitt privatliv är ju egentligen inget fel i sig, men som du säger, som influenser är N Inte konsekvent för fem öre då hon ofta talar emot sig själv. N spelar ett högt spel och bryr sig inte om någon på vägen far illa och eller blir lidande, bara hon har det bra och får det hon vill.

Podden "Korten på bordet" lever inte alls upp till sin titel, så här står jag helt oförstående då det enda de språkar om som ett återkommande tema är hur bra de själva är, Sex , Diagnoser och Beroendeproblematik.
De pratar även ofta i munnen på varandra och slåss om vem som ska ha ordet vilket bara blir pinsamt.

Tror att vissa går in på ders podd bara av ren informativ nyfikenhet om ex. (N kommer att nämna något kring dramat mellan N & A) och inte för att det finns ett intresse för J & N som personer.

N var med i ett par intervjuer/poddar när konflikten mellan A och N blev allmänt känd och när den blev ett "hett" ämne.

Man kan känna att de som intervjuade N ställde lite känsliga frågor kring hur N hanterade situationen i relationen till C pappa.

Därefter blev det plötsligt lite läskigt för N att tacka ja till vissa intervjuer.

Varför då kan man fråga sig?

Anar att det inte har så mycket med att hålla "privatlivet" just privat utan snarare för att N plötsligt började känna sig smått ifrågasatt.
__________________
Senast redigerad av Artmovie 2025-04-23 kl. 17:08.
Citera
2025-04-23, 16:36
  #650
Avstängd
Hon verkar inte alltför nedslagen av gårdagens möte. Snarare rött nöjd.
Trodde inte hon gick på möten ens 🤔
Citera
2025-04-23, 18:49
  #651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinden26
Har funderingar...

Om man nu inte riktigt vill "OUTA" sitt privatliv, som det talas om i senaste avsnittet, det med att hålla vissa saker/delar, som t ex en "ny relation" just PRIVAT, varför väljer man då, att lägga ut vissa delar av dem, som att riktar mobilen för att filma sig själv när man kollar en hockeymatch, börjar klä både sig själv och sitt barn i ett spec lags tröjor, gå på matcher, filma sina väldigt för en 25-årings "mogna" klipp på TT, Instagram osv, från den "nya relationens" bostad!?

Om man väljer sitt liv som influencer och har en podd som heter "korten på bordet" får man nog bestämma sig för antingen eller...? Främst, att verkligen lägga just alla kort på bordet...!? Vill man vara privat så bör man kanske inte vara verksam som just influencer...? För även där, antingen eller, med vad man visar eller inte, men det är ju så uppenbart att hon vill att man ska veta "men ändå inte" med att försöka låtsas vara "så hemlig" fast hon inget hellre vill outa att hon nu, äntligen fått en efterlängtad hockeyspelare på sin krok...? Men med en narcissistisk personlighet har jag otroligt svårt att se att N skulle tycka det var värt att ta det välbehövliga steget, att skaffa ett tryggare jobb, kanske för att skydda både sig själv, sin dotter samt framtida relationer, för att hon har för stort behov av att synas/höras själv vilket är så uppenbart...

Sen en till fundering.... Är det "vanligt" att man har en tjänst som ens följare behöver betala för, för att kunna ta kontakt, få svar på frågor etc...? Jag tror aldrig jag ens mött på det hos ngn annan men det kanske är vanligare än vad jag förstått? Får man ens i så fall svar om man betalat? Ärliga svar? Eller svar som "låter bra"?
Ja du denna tjej är en gåta för sig ingenting stämmer övrens med det hon säger el gör . Därför har fler & fler börjat i frågasätta henne . Svaret på din fråga så är N den ända jag känner till som tar betalt för svara på frågor. Vet inte om detta är sant då jag själv aldrig skulle betala för något hon säger el svarar på men det har framkommit att hon bara ger ett svar på frågan vill man veta mer måste man betala mer så i princip kan hon lura av stackar tonåringar hur mkt pengar som helst . Är ju hel sjukt att detta ens är tillåtet 🫣🤔


Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
I N:s fall skulle jag nog våga säga att dubbel-moralens flagga invävd i osanningar mot allmänheten på SM lyser lång väg.

N är slug och fullt medveten om att "vissa" saker säljer mer än andra ex. "drama" och utnyttjar det till Max.
Här skiljer hon sig ganska mycket från andra influensers då N ej besitter förmågan att skilja på vad som är lämpligt att lägga ut på SM och ej..

Jag känner inte till en enda seriös influenser som medvetet skulle gå ut och öppet smutskasta sin dåvarande partner när ett litet barn finns med i bilden.

Eftersom N ser sig själv som en "viktig" person & det primära i hennes värld är att tjäna pengar så nyttjar N de tjänster som finns ex. betal-chattar osv.
Dock anar jag att de svar hon ger i en betal-chatt inte skiljer sig så mycket från de svar hon rent allmänt bemästrar i poddar och eller i privata videoklipp.

Hade N svarat rakt och ärligt på de frågor som inkommer om ex. relationen till A osv. så hade det nog med största sannolikhet läckt ut för längesedan.

Att måna om sitt privatliv är ju egentligen inget fel i sig, men som du säger, som influenser är N Inte konsekvent för fem öre då hon ofta talar emot sig själv. N spelar ett högt spel och bryr sig inte om någon på vägen far illa och eller blir lidande, bara hon har det bra och får det hon vill.

Podden "Korten på bordet" lever inte alls upp till sin titel, så här står jag helt oförstående då det enda de språkar om som ett återkommande tema är hur bra de själva är, Sex , Diagnoser och Beroendeproblematik.
De pratar även ofta i munnen på varandra och slåss om vem som ska ha ordet vilket bara blir pinsamt.

Tror att vissa går in på ders podd bara av ren informativ nyfikenhet om ex. (N kommer att nämna något kring dramat mellan N & A) och inte för att det finns ett intresse för J & N som personer.

N var med i ett par intervjuer/poddar när konflikten mellan A och N blev allmänt känd och när den blev ett "hett" ämne.

Man kan känna att de som intervjuade N ställde lite känsliga frågor kring hur N hanterade situationen i relationen till C pappa.

Därefter blev det plötsligt lite läskigt för N att tacka ja till vissa intervjuer.

Varför då kan man fråga sig?

Anar att det inte har så mycket med att hålla "privatlivet" just privat utan snarare för att N plötsligt började känna sig smått ifrågasatt.
Håller med dej fullt ut ! Ja det skriker dubbelmoral lång väg och man ljuger sig blå för att nå sina mål . Sen att man skadar el sårar människor på vägen skiter man i .
Bara hon själv får stå i rampljuset så är det bra enligt henne själv .
Kolla bara in senaste TT för idag .
Där hon återigen säger jag har svårt att prata om mitt privatliv med andra därför har jag tyckt det är jobbigt att vara med i poddar och tackat nej på sistone.
För att I nästa sek jag har inga problem alls att prata om mitt privatliv om saker som är jobbiga men det ska vara på mina vilkor . För att i nästa säga att hon ska i väg och vara med i en podd🫣
Var det förresten inte hon som bara hade barnvakt när hon skulle gå på toa och duscha och vid ett tillfälle när hon sminka sej . Tror hon gjort 4 el 5 till likadana videos efter det inlägget 🤣😅
__________________
Senast redigerad av Millan75 2025-04-23 kl. 19:04.
Citera
2025-04-23, 20:36
  #652
Medlem
Alltså hur oansvarig får man vara som mamma och hur kan J ens gå med på detta. Får på riktigt ont i magen , vad händer om J hamnar i koma pga sin diabetes när hon passar C. Detta är inget att leka med . J sitter och berättar att hon ej mått bra under 2 dagar pga högt insulin pga att stoppat i sig för mkt Godis själv förvållat som hon säger , vaknar på natten med ett insulin på 30 vet ni hur farligt detta är .

Både i går och i dag var N i väg på möte och för att spela in ett podd avsnitt . Och vad som syns så har J passat C tänker dom ens på C i detta fall ifall om mormor kolaspsar. Jag hoppas dom inte kan vara så oansvariga men tror faktiskt dom varit det då J alltid lägger upp om morfar passat C men ej gjort det utan bara när hon själv gått in i rummet när hon tar upp C el är med C
Jag hoppas förstås att jag har fel och det är morfar som tagit hand om C . Men hur som helst så tycker jag det är oansvarigt av N att överlämna C till J då hon är så pass sjuk . Särskilt när jag vet att det finns en pappa som inget hellre än vill umgås med sin dotter . Snälla jag hoppas så av mitt hjärta för C & As skull att hon snart får träffa sin pappa
__________________
Senast redigerad av Millan75 2025-04-23 kl. 20:40.
Citera
2025-04-24, 01:04
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinden26
Har funderingar...

Om man nu inte riktigt vill "OUTA" sitt privatliv, som det talas om i senaste avsnittet, det med att hålla vissa saker/delar, som t ex en "ny relation" just PRIVAT, varför väljer man då, att lägga ut vissa delar av dem, som att riktar mobilen för att filma sig själv när man kollar en hockeymatch, börjar klä både sig själv och sitt barn i ett spec lags tröjor, gå på matcher, filma sina väldigt för en 25-årings "mogna" klipp på TT, Instagram osv, från den "nya relationens" bostad!?

Om man väljer sitt liv som influencer och har en podd som heter "korten på bordet" får man nog bestämma sig för antingen eller...? Främst, att verkligen lägga just alla kort på bordet...!? Vill man vara privat så bör man kanske inte vara verksam som just influencer...? För även där, antingen eller, med vad man visar eller inte, men det är ju så uppenbart att hon vill att man ska veta "men ändå inte" med att försöka låtsas vara "så hemlig" fast hon inget hellre vill outa att hon nu, äntligen fått en efterlängtad hockeyspelare på sin krok...? Men med en narcissistisk personlighet har jag otroligt svårt att se att N skulle tycka det var värt att ta det välbehövliga steget, att skaffa ett tryggare jobb, kanske för att skydda både sig själv, sin dotter samt framtida relationer, för att hon har för stort behov av att synas/höras själv vilket är så uppenbart...

Sen en till fundering.... Är det "vanligt" att man har en tjänst som ens följare behöver betala för, för att kunna ta kontakt, få svar på frågor etc...? Jag tror aldrig jag ens mött på det hos ngn annan men det kanske är vanligare än vad jag förstått? Får man ens i så fall svar om man betalat? Ärliga svar? Eller svar som "låter bra"?

Nej det är inte vanligt att influensers använder sig av betaltjänster för att kommunicera med sina följare. Jag har full förståelse att man inte kan svara alla, men de som gör de flesta influensers ”stora” är just för att dom interagerar med sina följare, som ett tack liksom. Vet att många OG influensers (ex tone, misslisibell osv) försöker ta sig tiden till att svara på kommentarer, frågor etc som kommer under deras TikToks / Instagram.
Förmodligen ett av de skälen till att dom än idag är ganska stora. N däremot kör tvärtom, eftersom hon är the center of the world så ska folk be om att få prata med henne, det är ett privilegium att hon svarar. Folk frågar massor i hennes kommentarsfält på TT om vart hennes skor är från, jacka, byxor men svaren ekar tomt. Det enda som finns i N’s liv är att hon ska tjäna pengar, det är inte värt att svara på kommentarer för de får hon inte pengar för.
Förmodligen är dessutom svaren folk får på den siten AI svar som skickas ut till alla, knappast att hon lägger en minut till att prata med följare & ingen förutom äldre desperata gubbar lär nappa.
I mitt tycke bör inte N få kalla sig influenser för hon gör knappt ett skit, inte konstigt att hon endast får samarbeten med bluffföretag för folk ser hur oengagerad hon är.

I podden ska man slingra sig runt allt & göra tvärtemot vad som sagts, prata om sex för att locka följare & bete sig som en omogen 15 åring typ.
Citera
2025-04-24, 09:55
  #654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Alltså hur oansvarig får man vara som mamma och hur kan J ens gå med på detta. Får på riktigt ont i magen , vad händer om J hamnar i koma pga sin diabetes när hon passar C. Detta är inget att leka med . J sitter och berättar att hon ej mått bra under 2 dagar pga högt insulin pga att stoppat i sig för mkt Godis själv förvållat som hon säger , vaknar på natten med ett insulin på 30 vet ni hur farligt detta är .

Både i går och i dag var N i väg på möte och för att spela in ett podd avsnitt . Och vad som syns så har J passat C tänker dom ens på C i detta fall ifall om mormor kolaspsar. Jag hoppas dom inte kan vara så oansvariga men tror faktiskt dom varit det då J alltid lägger upp om morfar passat C men ej gjort det utan bara när hon själv gått in i rummet när hon tar upp C el är med C
Jag hoppas förstås att jag har fel och det är morfar som tagit hand om C . Men hur som helst så tycker jag det är oansvarigt av N att överlämna C till J då hon är så pass sjuk . Särskilt när jag vet att det finns en pappa som inget hellre än vill umgås med sin dotter . Snälla jag hoppas så av mitt hjärta för C & As skull att hon snart får träffa sin pappa

Ja, det här med att överlåta hela ansvaret för C på J är förkastligt (Om det nu är så att hon är helt ensam med C?), oavsett om det gäller en eller fler dagar i rad.
Det känns som om N helt saknar empati och förståelse för sin mammas typ 1 diabetes och som du säger så kan det bli farligt om J har en dag där hon inte mår som hon ska.
Barn känner när en vuxen är instabil både fysiologiskt och emotionellt och det behöver N inte bjuda C på. Det säger en hel del om hur distanslös N är.
En mer jagcentrerad C-kändis än N har jag aldrig tidigare skådat.
N skapar själv problem som andra sedan ska behöva skörda frukten av.

A är med hjälp av sin advokat på god väg till lindring, men allt verkar ha och ta sin tid.

Frågan kvarstår vad N nu ska "hitta på" härnäst?


Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Nej det är inte vanligt att influensers använder sig av betaltjänster för att kommunicera med sina följare. Jag har full förståelse att man inte kan svara alla, men de som gör de flesta influensers ”stora” är just för att dom interagerar med sina följare, som ett tack liksom. Vet att många OG influensers (ex tone, misslisibell osv) försöker ta sig tiden till att svara på kommentarer, frågor etc som kommer under deras TikToks / Instagram.
Förmodligen ett av de skälen till att dom än idag är ganska stora. N däremot kör tvärtom, eftersom hon är the center of the world så ska folk be om att få prata med henne, det är ett privilegium att hon svarar. Folk frågar massor i hennes kommentarsfält på TT om vart hennes skor är från, jacka, byxor men svaren ekar tomt. Det enda som finns i N’s liv är att hon ska tjäna pengar, det är inte värt att svara på kommentarer för de får hon inte pengar för.
Förmodligen är dessutom svaren folk får på den siten AI svar som skickas ut till alla, knappast att hon lägger en minut till att prata med följare & ingen förutom äldre desperata gubbar lär nappa.
I mitt tycke bör inte N få kalla sig influenser för hon gör knappt ett skit, inte konstigt att hon endast får samarbeten med bluffföretag för folk ser hur oengagerad hon är.

I podden ska man slingra sig runt allt & göra tvärtemot vad som sagts, prata om sex för att locka följare & bete sig som en omogen 15 åring typ.

Så bra skrivet👌
Det är precis så det företer sig och jag håller fullständigt med dig i allt.

Problemet med sk. "influensers" som N är att det tyvärr blir en mycket skev bild inför omvärldens ögon hur man på bästa sätt föregår som ett gott exempel som människa och medmänniska. Unga personer är ofta av naturen både lojala och naiva och N kan lätt linda dessa + k..ta gubbar runt sitt lillfinger vilket hon mycket väl är medveten om.

Men hur det än är så hoppas jag att Alla som följer henne idag så småningom ser igenom hennes jagcentrerade, egocentriska & illojala beteende.

Jag vill tro och vågar hoppas på att
N:s tid som C-influencer är räknad.....

& att C inom kort ges möjligheten till en mycket god relation till A, hennes Faster, Farmor och Farfar mfl. på pappans sida.
🙏❤️
__________________
Senast redigerad av Artmovie 2025-04-24 kl. 10:22.
Citera
2025-04-24, 11:47
  #655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Alltså hur oansvarig får man vara som mamma och hur kan J ens gå med på detta. Får på riktigt ont i magen , vad händer om J hamnar i koma pga sin diabetes när hon passar C. Detta är inget att leka med . J sitter och berättar att hon ej mått bra under 2 dagar pga högt insulin pga att stoppat i sig för mkt Godis själv förvållat som hon säger , vaknar på natten med ett insulin på 30 vet ni hur farligt detta är .

Både i går och i dag var N i väg på möte och för att spela in ett podd avsnitt . Och vad som syns så har J passat C tänker dom ens på C i detta fall ifall om mormor kolaspsar. Jag hoppas dom inte kan vara så oansvariga men tror faktiskt dom varit det då J alltid lägger upp om morfar passat C men ej gjort det utan bara när hon själv gått in i rummet när hon tar upp C el är med C
Jag hoppas förstås att jag har fel och det är morfar som tagit hand om C . Men hur som helst så tycker jag det är oansvarigt av N att överlämna C till J då hon är så pass sjuk . Särskilt när jag vet att det finns en pappa som inget hellre än vill umgås med sin dotter . Snälla jag hoppas så av mitt hjärta för C & As skull att hon snart får träffa sin pappa

Ja det är sjukt oansvarigt av både J & N att låta C vara med mormor ensam när hon är såpass dålig. Men min gissning är oxå att J inte kan säga nej till N för då blir de hus i helvete
Citera
2025-04-24, 11:50
  #656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, det här med att överlåta hela ansvaret för C på J är förkastligt (Om det nu är så att hon är helt ensam med C?), oavsett om det gäller en eller fler dagar i rad.
Det känns som om N helt saknar empati och förståelse för sin mammas typ 1 diabetes och som du säger så kan det bli farligt om J har en dag där hon inte mår som hon ska.
Barn känner när en vuxen är instabil både fysiologiskt och emotionellt och det behöver N inte bjuda C på. Det säger en hel del om hur distanslös N är.
En mer jagcentrerad C-kändis än N har jag aldrig tidigare skådat.
N skapar själv problem som andra sedan ska behöva skörda frukten av.

A är med hjälp av sin advokat på god väg till lindring, men allt verkar ha och ta sin tid.

Frågan kvarstår vad N nu ska "hitta på" härnäst?




Så bra skrivet👌
Det är precis så det företer sig och jag håller fullständigt med dig i allt.

Problemet med sk. "influensers" som N är att det tyvärr blir en mycket skev bild inför omvärldens ögon hur man på bästa sätt föregår som ett gott exempel som människa och medmänniska. Unga personer är ofta av naturen både lojala och naiva och N kan lätt linda dessa + k..ta gubbar runt sitt lillfinger vilket hon mycket väl är medveten om.

Men hur det än är så hoppas jag att Alla som följer henne idag så småningom ser igenom hennes jagcentrerade, egocentriska & illojala beteende.

Jag vill tro och vågar hoppas på att
N:s tid som C-influencer är räknad.....

& att C inom kort ges möjligheten till en mycket god relation till A, hennes Faster, Farmor och Farfar mfl. på pappans sida.
🙏❤️


Ja de finns nog en anledning till att de inte finns några samarbeten med större företag, till o med mindre på TikTok gör samarbeten med typ Lyko, garnier osv. Antagligen är de så att N tycker hon är värd mer än dom kan erbjuda & dom tycker inte det. Såpass många följare har hon inte & ex kommentarer är endast från typ bottar eller hennes mamma.
Tycker hon lägger extremt lite engagemang i att faktiskt vara en ”influenser”, ”jag har inte tid med att göra grwm fast ni älskar de för jag är så himla upptagen”. Konstigt att andra influensers med flera småbarn hinner göra vloggar, filma korta grwm, svara på kommentarer osv. Hon är fruktansvärt lat & jag förstår varför hon inte kan ha ett vanligt jobb.
Citera
2025-04-24, 18:17
  #657
Medlem
amiliasharborstes avatar
Nu visar ju i inte J&N sitt liv 24 timmar om dygnet på story. MEN jag reagerar på att det enda jag sett chiara äta är burkmat & en blek/grå gröt, utan några som helst toppings??? Och välling då
Citera
2025-04-24, 19:51
  #658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Nu visar ju i inte J&N sitt liv 24 timmar om dygnet på story. MEN jag reagerar på att det enda jag sett chiara äta är burkmat & en blek/grå gröt, utan några som helst toppings??? Och välling då

N la upp på sin story vanlig mat, förmodligen för det tagit åt sig kritiken. Såklart att det är små glimtar. Då kan man ju undra varför de väljer att visa en del så omdömeslösa saker och uttalanden på deras story's?!
Citera
2025-04-24, 23:58
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
N la upp på sin story vanlig mat, förmodligen för det tagit åt sig kritiken. Såklart att det är små glimtar. Då kan man ju undra varför de väljer att visa en del så omdömeslösa saker och uttalanden på deras story's?!

Vart la hon ut?? Kunde ej se på insta, där va de bara burkmat 😩
Citera
2025-04-25, 00:30
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Vart la hon ut?? Kunde ej se på insta, där va de bara burkmat 😩

På hennes story, det var en tallrik med mat. Såg ut som någon röra. Svårt att avgöra vad det var, såg bara en bit majs på haklapp, mycket möjligt barnmat på tallrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in