2025-05-25, 22:31
  #1249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Du tror hon blir lycklig över att läsa all skit NI skriver om hennes närmaste? Eller vad menar du?
Vad anonyma personer skvallrar om lär inte lika illa som när ens närmsta snackar skit om ens bioförälder och säger såna saker som du nämnde. Och ingen här förutom du vill smutskasta honom.


Dels känner jag flera vars pappa svikit och aldrig funnits där som mår dåligt över det som vuxna (Där mamman sagt att pappan inte ville ha med barnet att göra) Mycket bättre att ljuga egentligen och bara säga att han inte existerar.

Sen har jag en puckad förälder som ofta smutskastade den andre inför mig när jag var liten. Ord som gick rätt in i hjärtat, och det var egentligen inga allvarliga saker.

Otroligt märkligt men har hört om många andra barn som känt likadant. Tar på sig allt.
Iom med det känner jag extra mkt för C när det gäller detta.
__________________
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-25 kl. 22:36.
Citera
2025-05-25, 22:32
  #1250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Är jag en bidragande orsak till att NI skriver skit om C närmaste ? Okeej okeej

Skit som är sann, skit som är deras egna ord. Sådant finns alltid kvar. Du skriver skit om A som du fått ”info” om som förmodligen är rena rama ordbajseriet. Det är skillnad.
Citera
2025-05-25, 22:35
  #1251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Vad anonyma personer skvallrar om lär inte lika illa som när ens närmsta snackar skit om ens bioförälder. Och ingen här förutom du vill smutskasta honom.

Dels känner jag flera vars pappa svikit och aldrig funnits där som mår dåligt över det som vuxna. Sen har jag en puckad förälder som ofta smutskastade den andre inför mig när jag var liten. Ord som gick rätt in i hjärtat, och det var egentligen inga allvarliga saker.

Otroligt märkligt men har hört om många andra barn som känt likadant. Tar på sig allt.
Iom med det känner jag extra mkt för C när det gäller detta.

exakt samma här. Folk som inte vart med om det kommer däremot aldrig förstå.
Hon är säker på att C lär hålla med N & J om A.
Av egna erfarenheter, ja till en början säkerligen . Men till slut kommer hon nog inse om dom pratar så illa om honom framför henne att hon vill ta del av hans historia oxå. Sånt sårar rejält, oavsett hur illa man tycker om den andra föräldern ska de aldrig gå ut över barnet.
Citera
2025-05-25, 22:35
  #1252
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Vad anonyma personer skvallrar om lär inte lika illa som när ens närmsta snackar skit om ens bioförälder. Och ingen här förutom du vill smutskasta honom.

Dels känner jag flera vars pappa svikit och aldrig funnits där som mår dåligt över det som vuxna. Sen har jag en puckad förälder som ofta smutskastade den andre inför mig när jag var liten. Ord som gick rätt in i hjärtat, och det var egentligen inga allvarliga saker.

Otroligt märkligt men har hört om många andra barn som känt likadant. Tar på sig allt.
Iom med det känner jag extra mkt för C när det gäller detta.

Nu är det ju inte så många i tråden längre eftersom de flesta vet nu. Det är några (samma ihärdiga) som gör precis det ni anklagar mig för.
Citera
2025-05-25, 22:36
  #1253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Ja har hört det och jag tror hon stressat fram för planerad kejsarsnitt var 2 veckor senare. Hon meddelade varken A eller hans familj utan de fick veta via SM som alla andra. De höll hennes födelsedatum hemligt tills hon fyllde 1 år 🤐
Podden heter Driveru? avsnitt 13

Först tänkte bara läsa, men för rörigt då de var 3 som pratade. Där berättar N sin version, nämner inget "horunge". Vad jag tror är att hennes värld rasade och han ändra sig och ville inte ha barn.

Men när han senare hade tänkt efter och ångrat sig då förlät hon inte honom utan blev arg att han inte säger att han först inte ville ha barn och????? Han ångrade sig vilket han sagt flera gånger på SIN kanal och skrev ett inlägg som hon blev helt galen på och pratade om sanning, varken hon eller J vet vad sanning är om den så står rakt framför dem.

De säger i podden att sms:en (du kan läsa på bloggbevakning) inte var till hans fördel, jag tycker tvärtom. Tyckte hon gjorde bort sig.

Som sagt gå in och lyssna noll förståelse för hans situation. Konstigt att många säger att han sagt han ville ha barn i LI. Bara jag som hörde minst 2 gånger att A sa "kanske i framtiden" när han blev tillfrågad av N först och J sen.

Vem pratar ens om barn efter några veckor i LI 🫣🙄 samma att J frågar honom i samtalet hem, helt galet. De kände inte varandra. Alla nyförälskade par "fantiserar" massa, från det till handling är steget långt för de flesta. Samma med VL, hon känner knappt människan men ändå stressar fram allt.
Förlåt, såg först nu att du svarat . Försökte lyssna på podden gick ej blir bara illa berörd.
Att sista och säga dessa vidriga saker om sitt barns pappa från en att må rent av illa 🤮🤮🤮
Blir livrädd bara vid tanken vad denna fam hade planerat den dag N gick in i Love Island vilan .
Har kollat tillbaka för att få en ordentlig uppfattning om allt .
Och ni har fasiken rätt J med N har planerat allt från början.
Kan inte glömma Ns kommentar om A hade jag mött han på utsidan hade jag inte tittat på han .
Redan där avslöjar hon sig .
Avslöjandet nummer 2 är barnfrågan som dom ställer till A . Vet att jag reagera då men ännu mer nu när man vet hur det ser ut .
Har kollat på konversationen mellan A & N något är riktigt skevet då A verkar helt ovetande vad saker & ting handlar om .
Tittar också tillbaka C skulle föddas den 26 dec men får ett planerat kejsarsnitt den 18-21 dec till slut blir datumet den 21 dec .
Men på något konstigt vis får hon ett akut kejsarsnitt den 11/12 kl 11:11 en slump knappast.
Att han ej får reda på att sin dotter är född av N själv är ju bara stört utan han får reda på det av Emil och 1 till 5 dar efter förlossningen.
Jag finner inga ord längre
__________________
Senast redigerad av Lillamy87 2025-05-25 kl. 22:43.
Citera
2025-05-25, 22:37
  #1254
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Skit som är sann, skit som är deras egna ord. Sådant finns alltid kvar. Du skriver skit om A som du fått ”info” om som förmodligen är rena rama ordbajseriet. Det är skillnad.
Jag skriver också sann skit…som bland annat A sagt. Så ja, skillnad på ett sätt.
Citera
2025-05-25, 22:38
  #1255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
N & J har dessutom valt själva att vara offentliga, N har sedan innan uttalat sig extremt konstigt över många saker & varit i blåsväder förr. A håller sig i skymundan, är tyst för att inte påverka. N ska skrika högst, att hon är ett offer. Väldigt likt en annan influenser som just nu oxå är på bordet med att vara fett skum & utsätta papporna till barnen för diverse saker.

Exakt, narcissiter och "flying monkeys" (ni får googla själv) ska hållas på avstånd. Psykisk misshandel är svår att läka och att hela tiden bli gaslightad. Detta är en av anledningarna jag hade önskat för A:s skull att C inte är hans, hon är väldigt lik honom över ögon och likadant glitter i ögonen som A när han mår bra. Men för C:s skull hoppas jag att han är, så hon får in lite andra vettiga människor som balanserar upp sektens snevridna världsuppfattning.
Citera
2025-05-25, 22:39
  #1256
Avstängd
Vi får väl se om den utlovade ursäkten från någon i tråden kommer framigenom…eller om det också är skitsnack 😁
Citera
2025-05-25, 22:44
  #1257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Exakt, narcissiter och "flying monkeys" (ni får googla själv) ska hållas på avstånd. Psykisk misshandel är svår att läka och att hela tiden bli gaslightad. Detta är en av anledningarna jag hade önskat för A:s skull att C inte är hans, hon är väldigt lik honom över ögon och likadant glitter i ögonen som A när han mår bra. Men för C:s skull hoppas jag att han är, så hon får in lite andra vettiga människor som balanserar upp sektens snevridna världsuppfattning.

Ja och det är exakt det som A blivit i hela denna härvan. Vad man än tycker om honom.

Ja hon är väldigt lik A. Ser att de kommer bilder på N som barn titt som tätt, tycker inte dom är ett dugg lika.
Citera
2025-05-25, 22:45
  #1258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
exakt samma här. Folk som inte vart med om det kommer däremot aldrig förstå.
Hon är säker på att C lär hålla med N & J om A.
Av egna erfarenheter, ja till en början säkerligen . Men till slut kommer hon nog inse om dom pratar så illa om honom framför henne att hon vill ta del av hans historia oxå. Sånt sårar rejält, oavsett hur illa man tycker om den andra föräldern ska de aldrig gå ut över barnet.

Ungefär som Niccis fd Ben. Han kände att han levt en livslögn. Hans mamma hade ljugit och snackat så mycket skit om hans pappa. Sedan när han pussla ihop allt och fick annan version då blev han så chockad. Så tragiskt. Detta vill Nicci utsätta C för så tragiskt så det förslår. Att hon som själv förlorat sin pappa har så lite förståelse men å andra sidan, narcissister besitter inte empati gör andra tyvärr 😔
Citera
2025-05-25, 22:46
  #1259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
exakt samma här. Folk som inte vart med om det kommer däremot aldrig förstå.
Hon är säker på att C lär hålla med N & J om A.
Av egna erfarenheter, ja till en början säkerligen . Men till slut kommer hon nog inse om dom pratar så illa om honom framför henne att hon vill ta del av hans historia oxå. Sånt sårar rejält, oavsett hur illa man tycker om den andra föräldern ska de aldrig gå ut över barnet.
Precis, och ingen tänker på hur det kommer såra C. Nej men jag finner inte ord...

Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Nu är det ju inte så många i tråden längre eftersom de flesta vet nu. Det är några (samma ihärdiga) som gör precis det ni anklagar mig för.

Så du tycker inte att det är värre att N sprider saker om A och att det pratas illa om honom i hemmet, som att några, ja ett fåtal anonyma sitter här och diskuterar N?
__________________
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-25 kl. 22:49.
Citera
2025-05-25, 22:47
  #1260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Ungefär som Niccis fd Ben. Han kände att han levt en livslögn. Hans mamma hade ljugit och snackat så mycket skit om hans pappa. Sedan när han pussla ihop allt och fick annan version då blev han så chockad. Så tragiskt. Detta vill Nicci utsätta C för så tragiskt så det förslår. Att hon som själv förlorat sin pappa har då lite förståelse men å andra sidan, narcissister besitter inte empati gör andra tyvärr 😔

Precis & detta skedde efter att Ben blev pappa dessutom. Det är oftast då (för många i min närhet med liknande erfarenheter) som man börjar sätta ihop ett & annat.
För min del blev det solklart efter att jag själv blev mamma.
Jag lovade mig själv att ha en pappa som är närvarande till mina barn, eftersom hålet efter en pappa är stort. N verkar tänka tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in