2026-03-11, 20:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Vad är skam menar du ??? Och vad är ren fakta el sanning enligt dej . Visst det har kommit in en anmälan på A . Men fortfarande är det ingen som vet med 100 % om det faktiskt har hänt !!! Trots att domaren fick in en konversation som skulle vara till bevisning för hur A är och kan ha agerat så la man ner det .
Tror faktiskt dom har granskat detta väldigt noggrant då det finns ett litet barn med i bilden . Jag tror ingen domare hade gått med på umgängesrätt om A vara en fara för både mamman och barnet .
Vad jag har förstått så har man överklagat detta .
Och alla vet att N vill ha ensam vårdnad och det har man kört med från början . Jag har fått den uppfattning att hon aldrig ville att A skulle vara delaktig från början men jag kan ha helt fel . Och när man då hamnar i en konflikt och får panik över det så kan man gå över lik för att sabotera för den andre föräldern vilket jag får en känsla av att N kan ha gjort med hjälp av sin mamma.
Kom ihåg detta är bara min teori och känsla

Alltså du har ju en poäng… Jag hade inte heller velat ha delad vårdnad med någon som beter sig illa mot folk fan till höger och vänster 😂 det är rent objektivt så att det bästa för Chiara är att Nicci fortsätter ha ensam vårdnad. Sen är det ett problem i svenska domstolar just detta att våldsbenägna män tyvärr tvingar sig till umgänge och får det. #LexTintin är bara ett exempel…

Andreas verkar ha varit bra på att sabotera för sig själv så man ska nog inte överdriva hur mycket makt man tror att Nicci eller Jeanette har… Du svarade aldrig lär jag frågade dig om du skulle låta en dotter dejta Andreas, är det för att du innerst inne vet att han inte är någon svärmorsdröm? 😉
Citera
2026-03-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Alltså du har ju en poäng… Jag hade inte heller velat ha delad vårdnad med någon som beter sig illa mot folk fan till höger och vänster 😂 det är rent objektivt så att det bästa för Chiara är att Nicci fortsätter ha ensam vårdnad. Sen är det ett problem i svenska domstolar just detta att våldsbenägna män tyvärr tvingar sig till umgänge och får det. #LexTintin är bara ett exempel…

Andreas verkar ha varit bra på att sabotera för sig själv så man ska nog inte överdriva hur mycket makt man tror att Nicci eller Jeanette har… Du svarade aldrig lär jag frågade dig om du skulle låta en dotter dejta Andreas, är det för att du innerst inne vet att han inte är någon svärmorsdröm? 😉
Ärligt talat så tror jag inte han kommer få varken egen vårdnad eller ens delad/gemensam vårdnad. Jag är ganska säker på det men vi får se om jag hade rätt eller fel när den biten är klar.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-11 kl. 20:24.
Citera
2026-03-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle

Tror inte att våldsbenägna män kan tvinga till sej Umgänge då man alltid ser till barnets bästa särskilt efter det som hänt 2 små barn i sverige på kort tid Esmerlda och TinTin.
Kan hända A har saboterat för sig sjäkv , men jag har väldigt svårt att tro det då han har från början skrivit bla på sociala medier och på det som är läkt ur han och Ns konversation på nätet vid uppbrottet
23/9 skriver A så här " I måndags hade vi en jättebra prat ang ....... Att jag givetvis skulle få vara med på förlossningen samt tiden efter osv något jag ser verkligen önskar . Jag ser fram emot henne och jag längtar efter henne med det är mitt barn " detta är As egna ord tycker du det låter som han ej vill veta av C . SVAR NEJ .
Jag vet vad dom 2 gjort mot Ben det räcker körde med utpressning av pengar något även Bs vän tagit upp på Yt .
Svaret på din fråga skulle min dotter vilja dejta A så skulle hon få göra det . Det är inte upp till mig att bestämma vem hon väljer om är vuxen som N . Men skulle jag se att hon mår dåligt av förhållandet el att han gör henne illa skulle jag be henne tänka om . Men jag skulle aldrig lägga mig i mina barns förhållande el stötta dom om dom gjort något fel utan dom skulle få lära sig att man tar ansvar för sina handlingar då man är vuxen
Citera
2026-03-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ärligt talat så tror jag inte han kommer få varken egen vårdnad eller ens delad/gemensam vårdnad. Jag är ganska säker på det men vi får se om jag hade rätt eller fel när den biten är klar.
och varför skulle han ej kunna få delad / gemensam vårdnad . Om han nu vill ??? Har hänt för att föräldrar som ej träffat sina barn på 6 år kan få delad/ gemensam . Man ser alltid till barnets bästa och att han begärde ett faderskapstest elnakrev på senare ska ej heller kunna påverka resultat ang vårdnadstvister
Senast redigerad av Famlove 2026-03-11 kl. 20:33.
Citera
2026-03-11, 20:39
Medlem
Citat:
och varför skulle han ej kunna få delad / gemensam vårdnad . Om han nu vill ??? Har hänt för att föräldrar som ej träffat sina barn på 6 år kan få delad/ gemensam . Man ser alltid till barnets bästa och att han begärde ett faderskapstest elnakrev på senare ska ej heller kunna påverka resultat ang vårdnadstvister
Jag skrev vad jag tror och vad jag känner mig säker på. Oavsett vad som har hänt eller inte.
Jag tror det landar i att det bästa för barnet är att N har fortsatt ensam vårdnad och A blir en umgängesförälder.
Eventuellt släpper A vårdnadsfrågan helt precis lagom till beslut skall framföras.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-11 kl. 20:43.
Citera
2026-03-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, och när man lyssnar på deras Podd så märker man tydligt att J har ett stort inflytande på N.
Minns när N satt i en intervju med MB och sa något i stil med att "Jag och min mamma har ett konstigt förhållande"......

J pratar ofta i vi-form. "Vi kommer aldrig att ge upp" osv.

Kanske hade det varit mer hälsosamt om mamma J tog ett steg tillbaka, framförallt i tvisten mellan A & N.

Tiden kommer att visa vad N:s överklagan kommer att ge för resultat....

Någon här som vet när överklagan gjordes?
Ja hon är känd över att styra Ns liv. Det har även M sagt att ibland kunde msn tro att han dejta hennes morsa . Undrar om är lika på att styra sina söners liv el bara N 🤔
Jag har också reagerat varför dom alltid pratat " vi-form" för i alla lägen
Det är aldrig bra el hälsosamt att styra sina barns liv .
Att hjälpa till och finnas tills hand då och då är en sak än 24/7 i detta fall .
Vi får väl se hur länge V orkar , Mathias orka 2 1/2 år
Citera
2026-03-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Usch, har tänkt på Tintin så mycket i relation till detta och det gör riktigt ont i mig. Mycket tacksam att umgänget med Andr**s är övervakat och begränsat till ett par timmar varannan vecka och att han inte kan föra bort henne.
Men ge dej nu ! Varför måla upp ett scenarium som ej finns el är aktuellt ang A . Ni målar upp han som att han skulle kunna mörda C el förra bort henne för evigt . Snacka om skapa något som ej finns !!!!
Citera
2026-03-11, 20:57
Avstängd
BluePonyGirls avatar
Citat:
Tror inte att våldsbenägna män kan tvinga till sej Umgänge då man alltid ser till barnets bästa särskilt efter det som hänt 2 små barn i sverige på kort tid Esmerlda och TinTin.
Kan hända A har saboterat för sig sjäkv , men jag har väldigt svårt att tro det då han har från början skrivit bla på sociala medier och på det som är läkt ur han och Ns konversation på nätet vid uppbrottet
23/9 skriver A så här " I måndags hade vi en jättebra prat ang ....... Att jag givetvis skulle få vara med på förlossningen samt tiden efter osv något jag ser verkligen önskar . Jag ser fram emot henne och jag längtar efter henne med det är mitt barn " detta är As egna ord tycker du det låter som han ej vill veta av C . SVAR NEJ .
Jag vet vad dom 2 gjort mot Ben det räcker körde med utpressning av pengar något även Bs vän tagit upp på Yt .
Svaret på din fråga skulle min dotter vilja dejta A så skulle hon få göra det . Det är inte upp till mig att bestämma vem hon väljer om är vuxen som N . Men skulle jag se att hon mår dåligt av förhållandet el att han gör henne illa skulle jag be henne tänka om . Men jag skulle aldrig lägga mig i mina barns förhållande el stötta dom om dom gjort något fel utan dom skulle få lära sig att man tar ansvar för sina handlingar då man är vuxen

Du är verkligen… ett unikt exemplar. Han har saboterat för sig själv genom att vara obegripligt passiv i frågan om att fastställa faderskapet.

Citat:

Gemensam vårdnad förutsätter att det finns möjligheter för föräldrarna att samarbeta. Det gör det inte. När man ser till barnets bästa skiter man, som du säger, fullständigen i om någon skrev på tidigt eller sent utan man utgår helt från om det finns förutsättningar för föräldrarna att samarbeta och om det inte finns det tillfaller vårdnaden allt som oftast den person som hittills haft vårdnaden eftersom att det anses vara barnets trygga punkt och stabilitet.

Andr**s säger själv i samband med att han stämmer N*cc* om vårdnaden att han är medveten om att sannolikheten att han får delad vårdnad är väldigt låg.
Citera
2026-03-11, 21:03
Avstängd
BluePonyGirls avatar
Citat:
Men ge dej nu ! Varför måla upp ett scenarium som ej finns el är aktuellt ang A . Ni målar upp han som att han skulle kunna mörda C el förra bort henne för evigt . Snacka om skapa något som ej finns !!!!

Han har blivit våldtäktsanmäld av en kvinna, anmäld för flera brott som sammantaget rubricerades som grov kvinnofridskränkning av en annan kvinna och en av hans exflickvänner beskriver honom som någon som är helt känslokall och brukar våld. Jag själv får mycket obehagliga vibbar av hur han prata om sig själv och sin ”kamp” trots att all fakta som framkommit om hur det här ärendet går till visar att han absolut inte kämpat och att han varit obegripligt passiv i frågan om fastställandet av faderskapet.

Vilka fler röda flaggor behöver du? Det är jättebra för Ch**r*s skull att hon får kontakt med Andr**s eftersom att hon har rätt till det, men det är också otroligt tacksamt att rättsväsendet också sett att han inte ska ha umgänge utan någon annan närvarande.
Citera
2026-03-11, 21:05
Avstängd
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovisP
Varför inte ?

Beslut om ändring av vårdnad från egen till gemensam vårdnad utgår alltid från barnets bästa. Det är inte till det här barnets bästa att hon går från att ha en vårdnadshavare, till att ha två vårdnadshavare som inte kan samarbeta. Det är inte svårare än så.
Citera
2026-03-11, 21:14
Avstängd
insekternas avatar
Citat:

Att dra paralleller till Tintin är inte alls konstigt i det här fallet: Tintins pappa var också ostraffad sedan tidigare men hade uppvisat psykopatiska och kontrollerande tendenser sedan länge.

Jag kan verkligen föreställa mig att det är med anledning av sådant man har beslutat om umgänge med umgängesstöd. Ingen domstol i världen skulle kunna komma undan med att ha tillåtit ett obevakat umgänge under de rådande förutsättningarna, så på det sättet funkar rättsväsendet väldigt bra.
Citera
2026-03-11, 21:20
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Du är verkligen… ett unikt exemplar. Han har saboterat för sig själv genom att vara obegripligt passiv i frågan om att fastställa faderskapet.

Gemensam vårdnad förutsätter att det finns möjligheter för föräldrarna att samarbeta. Det gör det inte. När man ser till barnets bästa skiter man, som du säger, fullständigen i om någon skrev på tidigt eller sent utan man utgår helt från om det finns förutsättningar för föräldrarna att samarbeta och om det inte finns det tillfaller vårdnaden allt som oftast den person som hittills haft vårdnaden eftersom att det anses vara barnets trygga punkt och stabilitet.

Andr**s säger själv i samband med att han stämmer N*cc* om vårdnaden att han är medveten om att sannolikheten att han får delad vårdnad är väldigt låg.

Stämmer. I normalfallet är det i princip helt uteslutet att vårdnaden övergår från ensam till gemensam under liknande förutsättningar så jag tror inte att någonting kommer förändras i vårdnadsfrågan här, särskilt inte om N gör det hon behöver för att medverka till att umgänget mellan C och A nu startar och fortlöper enligt plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in