2026-03-09, 13:20
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Han får prata och babbla på i vilken podd han vill. Det var tajmingen och sättet han gick ut med en ”förfrågan” som är obehagligt. Det förstår alla som varit i eller har kunskap om hur en destruktiv relation och psykisk terror fungerar.

Helt enig med dig här. Psykisk terror i sin renaste form och det rimmar inte särskilt väl med att han själv behöver visa upp sig som sitt mest samarbetsvilliga i frågan om utökat umgänge och vårdnad. Har nog aldrig tidigare sett någon slarva bort övertaget i en fråga på det sättet han gör just nu.
Citera
2026-03-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Herregud, vilken soppa av ord och vilka konstiga omskrivningar av saker du vid det här laget verkligen borde ha koll på.

N*cc* har aldrig varit skyldig att ”svara positivt” på Andr**s försök till återförening. Uppenbarligen var hon inte sugen på det och det finns ingen anledning att framhäva hans försök som något som enbart var positivt. Uppenbarligen ville hon absolut inte ha kontakt med honom, varför dyker han då upp i hennes hem? Det är bara obehagligt.

Att N*cc* blev upprörd över att Andr**s valde att börja leta efter bostad i samma område som hon bara en timma tidigare hade sagt att hon letar bostad i är ju inte samma sak som att hon säger att han inte får bo i Stockholm. Han valde själv att bosätta sig i Göteborg, det beslutet ligger inte på någon annan än honom själv.

Konstigt också att skylla Andr**s extrema passivitet på att han ”förlitat sig för mycket på sitt ombud”.

Det står ingenstans i föräldrabalken (!) att ”yttranden i praktiken i sociala medier absolut uppmärksammas från socialtjänst” och du behöver, ännu en gång, sluta uttala dig om sådant du inte har koll på. Däremot tittar socialtjänsten absolut på hur föräldrarna beter sig mot varandra i sociala medier om detta är aktuellt. Av den anledningen var det inte särskilt klokt av Andr**s att ge sitt stöd åt hatkommentarer om N*cc* på hans Instagram där hon beskrevs som någon man inte vill ha som morsa eftersom att hon ”särar på benen för vem som helst som vill försörja henne”.

Finns ej något påstående i inlägget att N är skyldig till något??

Självfallet har A valt själv var han önskar bo.

Det finns inget i inlägget som säger att A inte själv skulle ha kunnat vara passiv i frågan.
Det som skrivs är endast en reflektion över varför det kan ha tagit tid och att en klients advokat ofta ger tips och råd till sin klient av naturliga skäl.
Kanske en konstig reflektion men det är inte helt ovanligt att man som klient lyssnar väldigt mycket på sin advokat som man känner stort förtroende för.

Rättelse/förtydligande:
Syftar ej till någon enskild paragraf.
När jag omnämner föräldrabalken så menas bara att socialtjänsten eller domstol
i praktiken & eller enl. praxis ibland kan titta på vad en förälder skriver eller gör online, till exempel i:
vårdnadstvister
utredningar om barnets situation
LVU-utredningar

Ber om ursäkt om det blev otydligt.

Vad A har gjort eller inte gjort i kommentarer på IG är tyvärr inget jag kan uttala mig om eftersom jag inte tagit del av det.
Citera
2026-03-09, 14:29
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Finns ej något påstående i inlägget att N är skyldig till något??

Självfallet har A valt själv var han önskar bo.

Det finns inget i inlägget som säger att A inte själv skulle ha kunnat vara passiv i frågan.
Det som skrivs är endast en reflektion över varför det kan ha tagit tid och att en klients advokat ofta ger tips och råd till sin klient av naturliga skäl.
Kanske en konstig reflektion men det är inte helt ovanligt att man som klient lyssnar väldigt mycket på sin advokat som man känner stort förtroende för.

Rättelse/förtydligande:
Syftar ej till någon enskild paragraf.
När jag omnämner föräldrabalken så menas bara att socialtjänsten eller domstol
i praktiken & eller enl. praxis ibland kan titta på vad en förälder skriver eller gör online, till exempel i:
vårdnadstvister
utredningar om barnets situation
LVU-utredningar

Ber om ursäkt om det blev otydligt.

Vad A har gjort eller inte gjort i kommentarer på IG är tyvärr inget jag kan uttala mig om eftersom jag inte tagit del av det.

Jag kan nog lova dig att Andr**s advokat uppmanade honom både en och två gånger att skriva på faderskapet utan DNA-test eftersom att det hela tiden var den enklaste lösningen. Tycker det är ovärdigt att försöka plantera nya idéer om varför Andr**s skulle vara ursäktad från den passivitet och det ointresse för sitt barn han trots allt uppvisat.

Varsågod:

Citat:
Citaten nedanför är alltså några av de kommentarer han fått på sin Instagram som han alltså själv ”gillat”. Han behöver alla lyckönskningar han kan få i den fortsatta vårdnadstvisten om han ska hävda att han har samarbetsförmåga, inte driver på någon konflikt och är lämplig som vårdnadshavare.

”Kärlek till dig Andr**s🙏❤️ Hon är ju helt otrolig, hur länge hade hon träffat V*kt*r innan hon blev gravid? Hon tar lite väl lätt på att skaffa barn, att ha barn med flera pappor i hennes ålder också. Hon verkar ju sära på benen för vem som helst som är benägen att försörja henne, urk! Fatta dra nitlotten och få henne som morsa.”

”Äntligen 🙏🏻❤️ Det är skrämmande att N bryr sig mer om sex med sin partner än om sina barn och ännu värre att hennes mamma stödjer det.”

”Äntligen Andr**s! 👏 och det är otroligt sorgligt att hon inte fått träffa sin pappa än eller att hennes pappa fått träffa sin dotter, och ännu mer ledsamt där hon nu tror att L*d*n är pappan.. men snart ska du äntligen få träffa din dotter och äntligen få krama om hon 🙏🏻”
Citera
2026-03-09, 14:38
Medlem
Bara för att man gillar ett inlägg behöver det inte betyda att man håller med om vartenda ord för det. Så tänker jag själv iaf. Sen kan jag faktiskt hålla med om att hon verkar ta lätt på att skaffa barn, hon hade inte känt dessa män länge alls.
Men det övriga var dumt och onödigt att skriva.

Tror inte soc lägger så stor vikt vid detta oavsett.
Senast redigerad av granskottet80 2026-03-09 kl. 14:41.
Citera
2026-03-09, 14:39
Medlem
Citat:
Herregud, vilken soppa av ord och vilka konstiga omskrivningar av saker du vid det här laget verkligen borde ha koll på.

N*cc* har aldrig varit skyldig att ”svara positivt” på Andr**s försök till återförening. Uppenbarligen var hon inte sugen på det och det finns ingen anledning att framhäva hans försök som något som enbart var positivt. Uppenbarligen ville hon absolut inte ha kontakt med honom, varför dyker han då upp i hennes hem? Det är bara obehagligt.

Att N*cc* blev upprörd över att Andr**s valde att börja leta efter bostad i samma område som hon bara en timma tidigare hade sagt att hon letar bostad i är ju inte samma sak som att hon säger att han inte får bo i Stockholm. Han valde själv att bosätta sig i Göteborg, det beslutet ligger inte på någon annan än honom själv.

Konstigt också att skylla Andr**s extrema passivitet på att han ”förlitat sig för mycket på sitt ombud”.

Det står ingenstans i föräldrabalken (!) att ”yttranden i praktiken i sociala medier absolut uppmärksammas från socialtjänst” och du behöver, ännu en gång, sluta uttala dig om sådant du inte har koll på. Däremot tittar socialtjänsten absolut på hur föräldrarna beter sig mot varandra i sociala medier om detta är aktuellt. Av den anledningen var det inte särskilt klokt av Andr**s att ge sitt stöd åt hatkommentarer om N*cc* på hans Instagram där hon beskrevs som någon man inte vill ha som morsa eftersom att hon ”särar på benen för vem som helst som vill försörja henne”.

Hahahahha ja jag fattar inte detta vissa pratat om de senaste dagarna om att ”ANDREAS FÖRSÖKTE JU FAKTISKT REPARERA RELATIONEN!”

Okej, jaha….? Som om Nicci är tvungen att gå med på att reparera relationen bara för att han gjorde ett försök? 😅 Alltså om det stämmer att han tagit stryptag på henne så är det ju helt jävla absurt att det skulle räcka med att han kommer hem med blommor till henne och säger förlåt? Tycker folk dop riktigt att det ska gå till så? I sammanhanget är det ju inte gulligt utan bara ett jävligt läskigt beteende
Citera
2026-03-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Bara för att man gillar ett inlägg behöver det inte betyda att man håller med om vartenda ord för det. Så tänker jag själv iaf.
Sen kan jag faktiskt hålla med om att hon verkar ta lätt på att skaffa barn, hon hade inte känt dessa män länge alls.
Men det övriga var dumt och onödigt att skriva. Tror inte soc lägger så stor vikt vid detta...

Soc nä, men domstolen som nu ska döma om dom har tillräckligt bra förutsättningar för samarbete för att han skulle kunna få ha delad vårdnad om barnet kommer definitivt bry sig om det 🫣
Citera
2026-03-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Soc nä, men domstolen som nu ska döma om dom har tillräckligt bra förutsättningar för samarbete för att han skulle kunna få ha delad vårdnad om barnet kommer definitivt bry sig om det 🫣
Det finns inga bevis för att det är han som gillat det. Om det ska användas på det viset bör det kunna styrkas. Konton kan hackas, man kan ha partners som har tillgång till det etc. Godtyckligt.
Senast redigerad av granskottet80 2026-03-09 kl. 14:44.
Citera
2026-03-09, 14:43
Medlem
Citat:
Jag kan nog lova dig att Andr**s advokat uppmanade honom både en och två gånger att skriva på faderskapet utan DNA-test eftersom att det hela tiden var den enklaste lösningen. Tycker det är ovärdigt att försöka plantera nya idéer om varför Andr**s skulle vara ursäktad från den passivitet och det ointresse för sitt barn han trots allt uppvisat.

Varsågod:

Det kanske är så. Jag vet inte......??
En reflektion över ett ev. Scenario är en sak. Den egentliga verkligheten något annat...
Alla har sin fulla rätt att reflektera över saker oavsett mot vilket håll snöret dras.
Citera
2026-03-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Hahahahha ja jag fattar inte detta vissa pratat om de senaste dagarna om att ”ANDREAS FÖRSÖKTE JU FAKTISKT REPARERA RELATIONEN!”

Okej, jaha….? Som om Nicci är tvungen att gå med på att reparera relationen bara för att han gjorde ett försök? 😅 Alltså om det stämmer att han tagit stryptag på henne så är det ju helt jävla absurt att det skulle räcka med att han kommer hem med blommor till henne och säger förlåt? Tycker folk dop riktigt att det ska gå till så? I sammanhanget är det ju inte gulligt utan bara ett jävligt läskigt beteende
Det du skriver överst användes som argument av många i början av tråden (eller förra tråden) som ett ”bevis” på att han ville ta ansvar för sitt barn.
Isåfall visste han ju att det var hans barn.

Men hon ville inte ha tillbaka honom och då ville han inte engagera sig i barnet och valde den sopiga väg han gjorde. När han märkte att flickans och Ns liv blev så himla bra och utan drama så ångrade han sig plötsligt.
Citera
2026-03-09, 16:08
Medlem
DjPuttes avatar
Tror nog A:s familj ligger bakom till stor del att han måste ta sitt ansvar oavsett om han inte vill det, allt pekar på han har varit ointresserad att göra en ansträngning och hade han haft gnutta kurage hade han signat på pappret sedan bra länge!
Men vill man ha drama så skapar man drama och uppmärksamhet på båda sidor!
Citera
2026-03-09, 16:32
Medlem
Herregud lyssnade på deras pod - Jeanette avbryter Nicci hela tiden och skall förklara och förtydliga - inkompetensförklarar indirekt sin dotter. Kan hon få prata till punkt?? Jeanette verkar sjukligt involverar i allt som om det rör henne själv!!
Citera
2026-03-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tror nog A:s familj ligger bakom till stor del att han måste ta sitt ansvar oavsett om han inte vill det, allt pekar på han har varit ointresserad att göra en ansträngning och hade han haft gnutta kurage hade han signat på pappret sedan bra länge!
Men vill man ha drama så skapar man drama och uppmärksamhet på båda sidor!
Det skulle mycket väl kunna vara så, nån i hans familj måste väl ändå förstå att gör man barn så får man ju ta sitt ansvar. Å vill han inte det så måste han ju ändå kunna ta det juridiska ansvaret utan att krångla till allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in