Citat:
Ursprungligen postat av
BluePonyGirl
Herregud, vilken soppa av ord och vilka konstiga omskrivningar av saker du vid det här laget verkligen borde ha koll på.
N*cc* har aldrig varit skyldig att ”svara positivt” på Andr**s försök till återförening. Uppenbarligen var hon inte sugen på det och det finns ingen anledning att framhäva hans försök som något som enbart var positivt. Uppenbarligen ville hon absolut inte ha kontakt med honom, varför dyker han då upp i hennes hem? Det är bara obehagligt.
Att N*cc* blev upprörd över att Andr**s valde att börja leta efter bostad i samma område som hon bara en timma tidigare hade sagt att hon letar bostad i är ju inte samma sak som att hon säger att han inte får bo i Stockholm. Han valde själv att bosätta sig i Göteborg, det beslutet ligger inte på någon annan än honom själv.
Konstigt också att skylla Andr**s extrema passivitet på att han ”förlitat sig för mycket på sitt ombud”.
Det står ingenstans i föräldrabalken (!) att ”yttranden i praktiken i sociala medier absolut uppmärksammas från socialtjänst” och du behöver, ännu en gång, sluta uttala dig om sådant du inte har koll på. Däremot tittar socialtjänsten absolut på hur föräldrarna beter sig mot varandra i sociala medier om detta är aktuellt. Av den anledningen var det inte särskilt klokt av Andr**s att ge sitt stöd åt hatkommentarer om N*cc* på hans Instagram där hon beskrevs som någon man inte vill ha som morsa eftersom att hon ”särar på benen för vem som helst som vill försörja henne”.
Finns ej något påstående i inlägget att N är skyldig till något??
Självfallet har A valt själv var han önskar bo.
Det finns inget i inlägget som säger att A inte själv skulle ha kunnat vara passiv i frågan.
Det som skrivs är endast en reflektion över varför det kan ha tagit tid och att en klients advokat ofta ger tips och råd till sin klient av naturliga skäl.
Kanske en konstig reflektion men det är inte helt ovanligt att man som klient lyssnar väldigt mycket på sin advokat som man känner stort förtroende för.
Rättelse/förtydligande:
Syftar ej till någon enskild paragraf.
När jag omnämner föräldrabalken så menas bara att socialtjänsten eller domstol
i praktiken & eller enl. praxis ibland kan titta på vad en förälder skriver eller gör online, till exempel i:
vårdnadstvister
utredningar om barnets situation
LVU-utredningar
Ber om ursäkt om det blev otydligt.
Vad A har gjort eller inte gjort i kommentarer på IG är tyvärr inget jag kan uttala mig om eftersom jag inte tagit del av det.