Citat:
Ursprungligen postat av
BluePonyGirl
Upp-till-bevis:
Att åtal inte väckts betyder inte heller att något inte hänt, det betyder att åklagaren inte tyckte att befintliga bevis skulle räcka för en fällande dom. Två av varandra oberoende kvinnor har polisanmält honom: En för våldtäkt och sedan N*cc* för bland annat misshandel och grov kvinnofridskränkning. Utöver det finns det en tredje kvinna, en exflickvän, som i en chatt berättat om vad hon blivit utsatt för. Vad skulle hon vinna på att ljuga om det för N*cc*, menar du? Är der sannolikt att Andr**s träffat tre kvinnor på raken som ljuger om hur han beter sig?
Du glömmer också att ”N*cc*s anhängare” försvarar henne inte för att någon (!) är ett fan utan för att den här tråden var helt urballad med konton som läckte hemlig information om rättsärendet och dag ut och dag in under väldigt lång tid satt och ondgjorde sig över allt från hur hon klär barnet till att hon borde bli av med vårdnaden. Ingen fick skriva något positivt utan att en hord av inlägg om varför man hade fel dök upp. Samma personer hyllade samtidigt Andr**s som om han vore en gåva till mänskligheten. Nu får man väl säga att tråden är något mer nyanserad och att fler perspektiv får plats, vilket absolut inte var välkommet tidigare. Det är fortfarande så att perspektiv som inte kritiserar N*cc* möts med långa utläggningar om att ”VISSA ANVÄNDARE MISSFÖRSTÅR VAD TRÅDEN ÄR TILL FÖR!!!!!!!!!!”.
Självklart börjar man spekulera i vad ett våldtäktsärende skulle kunna leda till i den vårdnadstvist de har. Kan ju knappast vara konstigt? Både N*cc* och Andr**s har för övrigt allt att förlora på att smutskasta varandra eftersom att de nu i rätten ska försöka framstå som så stabila och samarbetsvilliga som möjligt. Alla fattar att N*cc* inte gått med på umgänge för att hon vill det utan för att hon vill motverka bilden av henne som någon som ställer sig på tvären, vilket är en bild Andr**s försöker plantera trots att det finns många bevis för att han själv gjorde sitt för att dra ut på faderskapsbekräftelsen. Hans advokat kämpar, det gör hennes också.
Jag syftade inte på att en utomstående skulle ha nåt att vinna på att anmäla A.
Folk presenterar och diskuterar saker som om vore rena faktan, som det inte bevis för. Är inte det också fel? Går det att bevisa att de som skrivit dessa sms och anonyma anmälare existerar?
Det krävs inte mycket för att skapa ett rykte och det skulle kunna gå till på just det här viset. På tal om att plantera.
Ingen skulle nog smutskasta den andra offentligt. Jag säger inte att jag tror att det är på detta viset, och jag vet att det är en rent avskyvärd tanke, men det finns ingenting som förvånar mig.
Och detta gäller även A, som jag absolut inte tror är nåt helgon.