2026-01-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
fan nu får jag sätta mig på fingrarna för att inte säga för mycket men jag har massor av info efter att ha frågat runt idag.

* Förundersökningen om misshandel och sånt lades ner i fredags av åklagaren.
* J dumpade A med anledning av att han ska ha blivit polisanmäld för vt. J och N har varit i kontakt om samma saker som N blivit utsatt för och N har stöttat J.
* både exet F som jag tror är den som N skickat meddelanden med och J har sagt att dom kan tänka sig att vittna mot A i en rättegång
* Personer i A familj uppmanar folk att vara aktiva i kommentarsfält för att försvara honom när det skrivs om honom
* Två stora skvallerkonton på sociala medier ska ha fått meddelanden från hans advokat 😬
* en i A närhet/familj har socanmält V som ”olämplig pappa och bonuspappa” men råkade göra det oanonymt

Tack för infon!!
Det låter helt rimligt allt det du säger. Jag tror verkligen inte N är en dålig mamma, tvärtom. Tror A och hans toxic familj är dom man ska akta sig för, helt klart.
Citera
2026-01-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Riktigt bra skvaller, tack för det. Nu lever tråden verkligen upp till sitt namn och syfte!

Du skrev innan att du tror han har Aspergers syndrom. Kan du berätta något om det?

Det som chockade mest var detta med vt-anklagelser? Ska tydligen inte vara Nicci utan någon annan som skickat in en anmälan om det? Vet inte hur jag ska beskriva han riktigt så man förstår men har uppfattat honom som att prata med någon som hela tiden spelar lite teater och är en halv sekund sen med sin reaktion. Som han läser från ett manus typ och kanske kommer på sig själv med att han måste le lite ibland så plötsligt kommer det ansiktsuttryck som inte passar in i sammanhanget.
Citera
2026-01-26, 20:58
Medlem
Kändes rätt solklart att flickvännen drog ögonblickligen när han blev misstänkt för våldtäkt. Otrogen var han ju bevisligen oavsett och vem skulle nu vilja bli utsatt för hans beteende och handlande i ett förhållande?
Som jag skrev för väldigt längesen så dras man ju till det som är bekant, oavsett om det varit bra eller inte. Därför kan man hamna i ett stim av dåliga förhållanden och de hon har dejtat kan man ju säga varit riktiga relationshaverier senare också.
Hoppas verkligen Viktor är ett annat material och inte bara impulsiv och ombytlig.
Vårdnaden kommer A aldrig få.
Citera
2026-01-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Kändes rätt solklart att flickvännen drog ögonblickligen när han blev misstänkt för våldtäkt. Otrogen var han ju bevisligen oavsett och vem skulle nu vilja bli utsatt för hans beteende och handlande i ett förhållande?
Som jag skrev för väldigt längesen så dras man ju till det som är bekant, oavsett om det varit bra eller inte. Därför kan man hamna i ett stim av dåliga förhållanden och de hon har dejtat kan man ju säga varit riktiga relationshaverier senare också.
Hoppas verkligen Viktor är ett annat material och inte bara impulsiv och ombytlig.

Men så det stämmer att han blivit vt-anklagad????? När var detta? Och det var med någon som han låg med under tiden han var ihop med J? Fy fan???
Citera
2026-01-26, 22:31
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Det är bara att klaga utifrån GDPR så tas dom ner. Inte första och inte sista gången det hänt. Sluta prata om saker du inte kan något om.
Jag tror inte att att det är så lätt att få bortplockat så snabbt oavsett. Det ska mailas in klagomål. Men det är nåt du kanske ofta sysslar med vad vet jag. Varför han nu skulle göra sig besväret när det är en offentlig handling.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-01-26 kl. 23:10.
Citera
2026-01-26, 22:32
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Kul att du är här igen! Du ska inte läcka lite fler sekretessbelagda uppgifter när du ändå är tillbaka? Du kanske har koll på det vi alla undrat under helgen, om brottmålet i tingsrätten är nedlagt eller inte? Det skulle förvisso inte vara sekretessbelagt, men med tanke på insynen du haft tidigare kanske det är något du vet?
Är ju bara att be att få skickat till mailen, så ser vi alla att det är nedlagt.

Svar på ditt senare inlägg: Det var bilagorna (sms-konv bl.a) som inte följde med i handlingen, som jag syftade på, men det blev fel när jag skrev inlägget och hann ej ändra. Nej inget är sekretessbelagt nej.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-01-26 kl. 23:16.
Citera
2026-01-26, 23:10
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
fan nu får jag sätta mig på fingrarna för att inte säga för mycket men jag har massor av info efter att ha frågat runt idag.

* Förundersökningen om misshandel och sånt lades ner i fredags av åklagaren.
* J dumpade A med anledning av att han ska ha blivit polisanmäld för vt. J och N har varit i kontakt om samma saker som N blivit utsatt för och N har stöttat J.
* både exet F som jag tror är den som N skickat meddelanden med och J har sagt att dom kan tänka sig att vittna mot A i en rättegång
* Personer i A familj uppmanar folk att vara aktiva i kommentarsfält för att försvara honom när det skrivs om honom
* Två stora skvallerkonton på sociala medier ska ha fått meddelanden från hans advokat 😬
* en i A närhet/familj har socanmält V som ”olämplig pappa och bonuspappa” men råkade göra det oanonymt

Tack för info!

Tycker att det är dålig stil att anmäla VL, bra att det inte är anonymt!

Tycker att han ska få en chans att visa om han är en bra bonuspappa (och pappa).
Citera
2026-01-26, 23:12
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notme12
Det verkar vara ense utifrån den muntliga förberedelsen

Det bästa är om de kan enas, förhoppningsvis tänker de på Chiara i första hand.
Citera
2026-01-26, 23:28
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Tror inte heller att Andreas kommer att få enskild vårdnad, behövs en hel del innan det sker.

Så länge Viktor går på möten och lägger fokus på hälsa och hockey så tror jag att han är en bra pappa, bonuspappa och man.

Har hört att han är jättesnäll utanför arenan men när han spelar är det tuffa tag!
https://www.vf.se/2026/01/18/lodin-hyllar-abbotts-intag-i-fbk-han-pushar-oss-med-sin-energi-och-sitt-satt-att-vara-132cf/
Här är en bild på honom när han går loss!
Citera
2026-01-27, 06:33
Medlem
Citat:
Men så det stämmer att han blivit vt-anklagad????? När var detta? Och det var med någon som han låg med under tiden han var ihop med J? Fy fan???

Det avhandlas lite längre tillbaka i tråden och det som vände många förespråkare bort från ”stackars” oskyldiga man” till tystnad och nog mer neutralitet kring alla anklagelser.
Citera
2026-01-27, 10:12
Medlem
Citat:
Det avhandlas lite längre tillbaka i tråden och det som vände många förespråkare bort från ”stackars” oskyldiga man” till tystnad och nog mer neutralitet kring alla anklagelser.
Ja men det blev nedlagt, det är inte detsamma som att det faktiskt hänt. När det uppdagades i tråden började Ns anhängare direkt spekulera i huruvida det kunde påverka umgänget med C såg jag. Jag är inte den som misstror folk som säger att de blivit utsatta för vt, men om någon har allt att vinna på att smutskasta en person drar jag öronen åt mig.

Min uppfattning är att de är beredda att gå hur långt som helst för att inte rubba på ordningen och låta A komma in i deras liv.
Det vore ju knappast så förvånande, eller?? Men i denna tråden verkar folk lita blint på skvaller och rykten som rör A. Så otroligt naivt.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-01-27 kl. 10:50.
Citera
2026-01-27, 10:48
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:

Detta pratades det om tidigare i höstas, fanns ett ärende hos åklagarmyndigheten i Göteborg (?) där han var misstänkt för våldtäkt men som sedan lades ner i brist på bevis, som så ofta i våldtäktsfall när ord står mot ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in