Citat:
Ursprungligen postat av
Josefsmaria66
Att det möjligen blir svårare att få vara med sin dotter beroende på vad polisutredningen leder fram till kan jag ta till mig.
Men att stå som pappa och ta det övriga ansvaret som exempelvis det ekonomiska har jag svårt att se att en pågående polisutredning sätter stopp för.
Fast det kunde han ju inte då han inte stod skriven som pappa från start. Något N "skröt" om att hon frivilligt inte ville ha något ifrån honom att hon inte får en krona och kommer själv ta det. Att hon är ensam vårdnadshavare och måste skydda sin dotter (från vad vill man ju verkligen veta?) Ska man ljuga och ändra narrativet gång på gång då gäller det att ha bra minne. Just saying.
Det är extremt manipulativt att först se till att han inte kan bekräfta eftersom han inte finns på papper och inte ens visste att flickan var född förrän senare på SM.
Därefter komma med nya anklagelser och "bevis" de målar upp honom som värsta våldsamma monstret, är inte det förtal innan det är utrett? Men plötsligt när familjerätt (eller vem det nu är som gör det) kräver utredning och få veta faderns namn, då plötsligt vill de att han ska ta ansvar och vara pappa ekonomiskt men inte få rätt att träffa barnet??
Rimmar väldigt illa i mina öron. Han ska bara skriva på även om anklagelser inte stämmer? Blir ju verkligen jättekonstigt. Nej kommer inte skriva till J, uppenbart att de läser här. Hade varit intressant om hon tyckt likadant om någon av hennes söner skulle gå igenom det A gör nu?!?