2025-09-25, 20:07
Medlem
Andreas mamma har skrivit;

Äntligen Andy! Jag ser så mycket framemot att lära känna och träffa mitt barnbarn.
Grattis min fina son för du orkade hålla ut så länge och aldrig ge upp!
Citera
2025-09-25, 20:23
Medlem
Knappast.......s avatar
Men vilka GLÄDJANDE nyheter!!! Blev alldeles rörd när jag läste hans ord 🥰♥️☺️♥️♥️😍😍
Citera
2025-09-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Andreas mamma har skrivit;

Äntligen Andy! Jag ser så mycket framemot att lära känna och träffa mitt barnbarn.
Grattis min fina son för du orkade hålla ut så länge och aldrig ge upp!

Åhhh ❤️😭❤️😭❤️ Stackars alla som berövats umgänge!!!

Får man automatiskt gemensam vårdnad nu när faderskapet är fastställt?

Har N gått med på DNA prov nu då eftersom faderskapet är bekräftat?

Om man har gemensam vårdnad måste väl den andra föräldern godkänna om barnet flyttat till annan ort?
Citera
2025-09-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalen78

Om man har gemensam vårdnad måste väl den andra föräldern godkänna om barnet flyttat till annan ort?

Jag är med nyfiken hur de blkr med gemensam vårdnad för anledningen att hon fick ensam var att faderskapet inte var fastställd

Så alla som trott på varenda ord N sagt och att Andreas inte brytt sig kan dra
Citera
2025-09-25, 20:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Men hon fick väll gemensam vårdnad för inget faderskap fastställts tidigare?

Citat:

Dom kan få gemensam vårdnad och måste ansöka om det tillsammans som lämnas till skatteverket.

Men det är här det kan bli en tvist för N lär nog inte vilja att A och hon ska ha gemensam vårdnad.
Då måste dom ta detta vidare till familjerätten.
Och det här A menar det är långt i från över än

Men han sträcker ut handen för att lösa allt för sin dotters skull .
Men känner vi N rätt så kommer detta ta tid .
Citera
2025-09-25, 20:35
Medlem
Såg ni vad Andreas mamma skrev?! Alltså jag började gråta. 😭😭 förstå vad dem fått gå igenom. Ångest och kniv i hjärtat varje dag!!

Äntligen ❤️ jag ser så mycket framemot att träffa och lära känna mitt barnbarn tillsammans med dig Andy ❤️ grattis min fina son för att du orkade hålla ut så länge och inte gav upp hoppet ❤️
Citera
2025-09-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Dom kan få gemensam vårdnad och måste ansöka om det tillsammans som lämnas till skatteverket.

Men det är här det kan bli en tvist för N lär nog inte vilja att A och hon ska ha gemensam vårdnad.
Då måste dom ta detta vidare till familjerätten.
Och det här A menar det är långt i från över än

Men han sträcker ut handen för att lösa allt för sin dotters skull .
Men känner vi N rätt så kommer detta ta tid .

Ja hon kommer inte vilja samarbeta men man kan ju hoppas att VL kan prata henne till rätta att C har rätt till sin biologiska pappa.

Tycker det är märkligt dock att man inte får gemensam vårdnad automatiskt eftersom han inte gjort C nåt.
Citera
2025-09-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Jag hoppas A träffar en ny tjej framöver så C får ta del av en till mamma 🥰

Och nu när jag tänker på den idén så kommer ju även C få en till mormor och morfar isåfall 🥰

Men framförallt. Vilken fantastisk PAPPA ANDREAS kommer vara för C! Tvivlar inte en sekund på det. Förstå vad han längtat efter att få höra Chiara säga PAPPA till honom ❤️

Verkligen, C kommer ha så många pappor och mammor och morföräldrar och farföräldrar omkring sig 😊 Helt underbart!

Såg att C's farmor hade skrivit under A's inlägg är hon längtar efter att få lära känna sitt barnbarn.
Citera
2025-09-25, 20:40
Avstängd
Som vi alltid sagt här i tråden rättvisan segrar till sist .
Tycker det är på sin plats att folk ber A med fam om ursäkt !!
Tänk vilka lögner som spridits om att han skett i chiara .
När han i självaverket kämpa dag som natt.
Känns som vissa inte förstår vilket helvete hon har utsatt C & A för . Och läser man på hans sida så är vissa inlägg rätt skrämmande.
Stackarn hoppas detta får en vändning snart .
Tycker faktiskt några här inne ska skämmas riktigt ordentligt
Men som vanligt är det några få som vänder kappan efter vinden
Citera
2025-09-25, 20:43
Avstängd
Citat:
Ja hon kommer inte vilja samarbeta men man kan ju hoppas att VL kan prata henne till rätta att C har rätt till sin biologiska pappa.

Tycker det är märkligt dock att man inte får gemensam vårdnad automatiskt eftersom han inte gjort C nåt.
vi håller tummarna för det 😊 nämen så är det alltid samtidigt som du bekräftar faderskapet vid födelsen så ansöker man om vårdnaden antigen gemensam el enskild el delad . Så det är inget konstigt i sig eftersom dom ej var gifta .
Och det är här det kan bli problem för tror inte N vill det
Senast redigerad av Millan75 2025-09-25 kl. 20:48.
Citera
2025-09-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Såg ni vad Andreas mamma skrev?! Alltså jag började gråta. 😭😭 förstå vad dem fått gå igenom. Ångest och kniv i hjärtat varje dag!!

Äntligen ❤️ jag ser så mycket framemot att träffa och lära känna mitt barnbarn tillsammans med dig Andy ❤️ grattis min fina son för att du orkade hålla ut så länge och inte gav upp hoppet ❤️
Det känns så otroligt skönt att få det bekräftat att han verkligen har kämpat. Helt ärligt vet jag inte om jag själv hade haft ork att stå emot så pass extremt narcissistiska människor som A har tvingats göra. Jag hoppas bara att A har kraft att orka hela vägen. En stor kamp är vunnen, men det är tyvärr bara en av flera. Jag hoppas (och tror) att A har hittat nyfunnen kraft i detta nu och ser hopp framöver 🙏🏼 22:22 osv osv
Citera
2025-09-25, 20:49
Medlem
Såg att Celine som var ihop med Adrian i Love Island även kommenterade A’s inlägg väldigt fint! ”Chiara har en pappa som aldrig ger upp och det kommer betyda allt i slutändan, du är så stark ❤️”
Var inte hon och N nära vänner där inne? Skönt att se att folk sett igenom henne. Och vad otroligt berörd man blev av hans inlägg, och farmors kommentar! Tänk vad N har tagit ifrån dom i två års tid. Vilket helvete de måste ha haft!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in