• 1
  • 2
2025-01-24, 22:00
Medlem
Hej!
Jag har länge velat tatuera mig, hela livet har jag velat det. Och så länge jag kan minnas har jag velat tatuera in ett stort lejonhannehuvud över hela låret. Jag är mycket säker på att det är just detta jag vill tatuera in, och har som sagt velat det så länge jag kan minnas(minst 10 år). Nu till min fråga, jag har aldrig tatuerat mig innan, är det då dumt att göra en så pass stor tatuering som min första tatuering? Borde jag börja med att tatuera något mindre? Mamma är rädd att jag ska få allergisk reaktion eller något, men får jag det så borde väll inte storleken på tatueringen spela någon roll, eller? Vad tror ni?
Citera
2025-01-24, 22:05
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehhh123
Hej!
Jag har länge velat tatuera mig, hela livet har jag velat det. Och så länge jag kan minnas har jag velat tatuera in ett stort lejonhannehuvud över hela låret. Jag är mycket säker på att det är just detta jag vill tatuera in, och har som sagt velat det så länge jag kan minnas(minst 10 år). Nu till min fråga, jag har aldrig tatuerat mig innan, är det då dumt att göra en så pass stor tatuering som min första tatuering? Borde jag börja med att tatuera något mindre? Mamma är rädd att jag ska få allergisk reaktion eller något, men får jag det så borde väll inte storleken på tatueringen spela någon roll, eller? Vad tror ni?

Smärta är objektivt.
Låret (utsida) är relativt låg smärta, men igen det är objektivt.

Absolut så är infektioner en risk, det ska behandlas som ett öppet sår. Det gäller att hålla koll på hygienen.

Du kan även såklart reagera efter tatueringen, allergi är ganska ovanligt skulle jag säga.

Kroppen kan även reagera om man gör för stor eller sitter för länge men det är individuellt. Vissa kan svullna upp rejält av en liten. Jag gjorde hela ryggen på en sittning och inget hände. Men har vänner som har haft otur. Tatueringen blev snygg ändå men det kan se illa ut.
Citera
2025-01-24, 22:19
Medlem
franges avatar
Du är medveten om att ett lejon är svårt WT, nästan i klass med de klassiska varg-tshirtarna?
Citera
2025-01-24, 22:24
Du behöver ju inte göra hela tatueringen i en sittning.
Citera
2025-01-24, 22:33
Medlem
OneTaps avatar
kör på. de e lika bra o gadda stort så syns de klart o tydligt =) en kompis gadda in en brinnande tärning när han satt på anstalt o den blev helt skev o går inte ens o läsa va de står för nån siffra för den e så liten. ser typ ut som en smält socker bit :P
Citera
2025-01-24, 22:50
Medlem
Smile:)s avatar
Min första var en skyddsängel i A4 format över skulderbladet och ryggen, låg i 4 timmar.
Ös på, ingen minns en fegis! :P
Citera
2025-01-31, 09:24
Medlem
Du vet vad du vill tatuera så kör på de. Istället för o göra något litet du kanske inte vill ha för o ha provat på.

Dela upp sittningarna.

Det gör inte så ont att tatuera sig som man tror, jag var skitnervös inför min första men kändes knappt. (bröstet)

Köp annars en bedövningssalva typ painfree

Sålänge du tar hand om tatueringen medans den läker och tänker dig lite för så kommer det inte vara något problem med infektioner eller dyl
Citera
2025-02-02, 10:03
Medlem
prokaryotkungens avatar
Vill du få en smäll i ansiktet av din tatuerare, använd bedövningssalva.
Den försvårar tatueringsprocessen och gör att din kropp rejectar mer tatueringsbläck under läkningen, detta beskyller du såklart din tatuerare för och denne tvingas arbeta gratis på dig för att du är en idiot.
Citera
2025-02-03, 17:39
Medlem
ska du göra en tatuering gör den där den verkligen syns ,,, i ansiktet
Citera
2025-02-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehhh123
Hej!

Jag är inte erfaren eller kunskap men jag har en del tatueringar. Skaffade min första tatuering för ca 4 år sedan när jag var 18. En halvsleeve. Ångrar den absolut inte, snarare den bästa tatueringen jag gjort.
Smärta som smärta visst det är värre på vissa platser men tillslut kommer det göra så ont så du inte ens känner det. 🤷🏼‍♀️ kör på!!!
Citera
2025-02-11, 15:15
Medlem
Vänta med tatueringar tills du är 30+
Citera
2025-02-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vänta med tatueringar tills du är 30+
Skippa, tatueringar är ute.
Citera