Citat:
Ursprungligen postat av
ehhh123
Hej!
Jag har länge velat tatuera mig, hela livet har jag velat det. Och så länge jag kan minnas har jag velat tatuera in ett stort lejonhannehuvud över hela låret. Jag är mycket säker på att det är just detta jag vill tatuera in, och har som sagt velat det så länge jag kan minnas(minst 10 år). Nu till min fråga, jag har aldrig tatuerat mig innan, är det då dumt att göra en så pass stor tatuering som min första tatuering? Borde jag börja med att tatuera något mindre? Mamma är rädd att jag ska få allergisk reaktion eller något, men får jag det så borde väll inte storleken på tatueringen spela någon roll, eller? Vad tror ni?
Smärta är objektivt.
Låret (utsida) är relativt låg smärta, men igen det är objektivt.
Absolut så är infektioner en risk, det ska behandlas som ett öppet sår. Det gäller att hålla koll på hygienen.
Du kan även såklart reagera efter tatueringen, allergi är ganska ovanligt skulle jag säga.
Kroppen kan även reagera om man gör för stor eller sitter för länge men det är individuellt. Vissa kan svullna upp rejält av en liten. Jag gjorde hela ryggen på en sittning och inget hände. Men har vänner som har haft otur. Tatueringen blev snygg ändå men det kan se illa ut.