2025-01-26, 15:15
Medlem
Finns ju dom som köper fejk Rolex, väskor, kläder mm dessa är fler och där känns det som det är mer accepterat bland befolkningen.
Citera
2025-01-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtAschberg
Telia tar 999/mån för all sport(Viaplay,Prime,4play,Disney,Max)
Hur kom du fram till 2000/mån?
Frågan är ändå vad är du beredd att betala ?
Illegalt 100/mån
Legalt ***/mån

Nu kanske jag avslöjar mig som tekniskt efterbliven men måste man inte ha ett teliaabonnemang för att kunna köpa det paketet? Jag kör tele2 och hittar inget paket som har Max, hos dem.
Citera
2025-01-26, 15:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Utbud och efterfrågan bygger ALLA marknader på hur reglerade eller oreglerade de än är.

En regleringen gör så att utbudet inte möter efterfrågan på marknaden. Det är därför det skapas svarta marknader vid sidan om.

Citat:
Jag använder olagliga alternativ ibland för att de lagliga alternativen inte har det jag efterfrågar. Om det kommer en tjänst som har det jag efterfrågar kommer jag pröjsa för den.

Du menar att du inte alls kan köpa vissa saker lagligt, men att de finns olagligt? Vad är det för udda produktioner du inte kan få tag på lagligt?
Citera
2025-01-26, 15:28
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Undrar om de kan passa på att förbjuda Viaplays ockerpriser i samma veva.

Ja!
Det är ju precis vad detta handlar om... Priser.
Är övertygad om att anpassade priser skulle ge större antal abonnenter. Och kompensera deras påstådda förluster.
De som inte vill betala har för det mesta inte råd, och då skall de inte heller få se, enligt programbolagen. Detta är destruktivt tänk.
När programbolagen vil ha rättigheter får dom betala skyhöga priser som kunden får betala.

Sen finns det ju de som alltid skall ha gratis. Dessa lär man aldrig fånga in eller komma åt.
Senast redigerad av 53....so what 2025-01-26 kl. 15:32.
Citera
2025-01-26, 15:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
En regleringen gör så att utbudet inte möter efterfrågan på marknaden. Det är därför det skapas svarta marknader vid sidan om.

Du menar att du inte alls kan köpa vissa saker lagligt, men att de finns olagligt? Vad är det för udda produktioner du inte kan få tag på lagligt?

Även svarta marknader styrs av utbud och efterfrågan.

Jag kollar mest film och jag vill oftast kolla på en specifik film vid ett specifikt tillfälle och så vitt jag vet finns ingen tjänst som har det utbud av film som jag är ute efter.

Det är möjligt att de flesta filmerna finns om man lägger ner massa arbete på att hitta dem och sen typ hyra dem en och en men det är jag inte villig att göra när det finns olagliga tjänster där allt finns ett knapptryck bort. Som sagt - ge mig det jag vill ha så pröjsar jag.
Citera
2025-01-26, 18:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

De skapas som en konsekvens för att den öppna marknaden inte fungerar.

Citat:
Jag kollar mest film och jag vill oftast kolla på en specifik film vid ett specifikt tillfälle och så vitt jag vet finns ingen tjänst som har det utbud av film som jag är ute efter.

Det är möjligt att de flesta filmerna finns om man lägger ner massa arbete på att hitta dem och sen typ hyra dem en och en men det är jag inte villig att göra när det finns olagliga tjänster där allt finns ett knapptryck bort. Som sagt - ge mig det jag vill ha så pröjsar jag.

Du tror ju att det finns, men du köper det inte för att den öppna marknaden inte klarar att ge dig det.
Citera
2025-01-26, 18:41
Medlem
Frågan är ju om streaming skall vara lagligt.

När man streamar något så laddas det inte ned till din enhet (förutom en buffert). Kan innebära stora problem om man börjar juridiskt anse att streama något = ladda ner något. Då skulle det tex bli olagligt att titta på något på Youtube som den som har delat klippet inte har rättigheterna till.
Citera
2025-01-26, 19:21
Medlem
Citat:
Oväntat att M, KD och L hatar frihet och älskar förbud.

Frihet i din mening innebär att betala billiga pengar för att titta på film, tv, sport bestående av stulna rättigheter?
Citera
2025-01-26, 21:16
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Det konstiga är att deras marknadsanalys verkar helt skev. Det är väl bara att kolla hur det ser ut på alla förortsballkonger . Aha!! Om vi har bra erbjudande på utländska tv-kanaler så kanske det kunde intressera någon.
Dessutom känns det som att SVT gärna ser att det inte finns någon konkurrens om sanningen. Nyheter måste genom sossefiltret för att vara godkända.

Vadå ingen konkurrens? Du har TV4 Media, Viaplay Group samt Discovery Networks Sweden.

Varför ska vår statsfinansierade televisionsbolag köpa in utländska kanaler? Usch och Blä. Det sticker redan i ögonen på mig när dom köper in korkade jävla program utomlands för MIN SKATT tills det kärringen påminner att får inte hon sin korkade program får inte jag sport evenemang, så det kan jag väl finnas i.
Men det sagt har SVT varit under all kritik när det kommer till att uppdatera sig för Sveriges nya demografi, för om vi nu faktiskt ska ha dom här 2 sakerna (SVT och Kameljockeys) måste SVT funka. Men dom hade inte ens svensk nyhetsrapportering på arabiska förrns 2016.
Förövrigt är det bara ge plats åt detta på finskans bekostnad, kan inte vara många kvar som bara kan finskan och inget annat språk.
"Så Pekka du får gå och dricka kaffe med Láilá tills dess att Fatima och Ahmed fattar att vi i Sverige inte säljer iväg 12åriga döttrar till fulgubbar i Iran. Uppfattat Pekka?"

Citat:

Fildelningsscenen styrs absolut inte av utbud och efterfrågan. Den styrs av internetprestige och drama och dom som deltar i det här skiter fullständig i "köparna", finns det inga köpare eller om det blivit sjukt många fler har ingen påverkan alls. Ex kan vara hur många tusen som helst och gormar å ha er om ett släpp av medieprodukt X ni är så hypade på. Släppet blir när den som sitter på produkten vill att det ska släppas enbart då finns chansen för ett släp. Sen uppdaterar sig den principen till fler och fler Seeders för att i slutänden vara ett fruktträd i en skog som allemansrätten gäller på.

Ja, den olagliga tjänsten kan fixa dig majoriteten av nysläppta filmer sen oscar, storsäljare och kultklassiker. Men den är sämst på något annat.
För att få ett stort utbud är det fortfarande köp av fysiskt form som gäller, inte är det dyrt heller.
Senast redigerad av zobra 2025-01-26 kl. 21:26.
Citera
2025-01-26, 21:24
Medlem
Ha ha , ja absolut så ska det inte förekomma skatteslöseri. Jag menar inte att SVT skulle köpa in utländska program, jag menar att. Alla inom EU i alla fall borde kunna se på varandras PS-kanaler. Precis som att vissa kan se norsk , dansk och finsk tv . Varför kan vi inte få se tysk, fransk, italiensk, kroatisk etc. Det var så jag menade.

Förutom detta så finns det säkert 150 kanaler till som är gratis att streama, de kunde ju lätt ligga på tvbolagens boxar gratis.
Citera
2025-01-26, 22:49
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Ha ha , ja absolut så ska det inte förekomma skatteslöseri. Jag menar inte att SVT skulle köpa in utländska program, jag menar att. Alla inom EU i alla fall borde kunna se på varandras PS-kanaler. Precis som att vissa kan se norsk , dansk och finsk tv . Varför kan vi inte få se tysk, fransk, italiensk, kroatisk etc. Det var så jag menade.

Förutom detta så finns det säkert 150 kanaler till som är gratis att streama, de kunde ju lätt ligga på tvbolagens boxar gratis.

Då förstår jag. Och håller med. En EU lag tvingar fram detta hade ju varit perfekt.
Citera
2025-01-26, 22:55
Medlem
Landsfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kriminella erbjuder en bättre tjänst. Förhållandevis enkel tjänst, går snabbt att få kompetent support, ett knapptryck eller meddelande för att säga upp.

Man behöver inte gå igenom 31 steg för att säga upp sin tjänst som en undersökning nyligen visade.
Ligger väldigt mycket i detta. Priset är en sak, men IPTV är helt överlägsen de etablerade streamingplattformarna när det kommer till hur praktiskt och tillgängligt allt är. Du hittar allt innehåll, oavsett om det är livesändningar, film eller serier i en och samma app. Jag tror de allra flesta vill hålla sig till de legala alternativen, men när du har Viaplay som spenderar hutlösa priser på Premier League-rättigheter för att sen inse att pengarna är slut och då chockhöjer priserna flera gånger om så har man ett rejält förtroendeproblem bland sina kunder. Folk väljer inte IPTV för att man vill, utan för att branschen har spårat ur.

Kan se framför mig ett protokollbaserat Web3-system där ligorna/tävlingarna/cuperna/filmbolagen/produktionsbolagen distribuerar sitt material på egen hand och kan sedan hämtas upp av olika plattformar där du själv är kund. Lite som Spotify med skillnaden att plattformarna inte kommer vara några techjättar utan pengarna går till största del direkt från dig som kund till distributören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in