Citat:
Ursprungligen postat av
Hairy-Gary
Det konstiga är att deras marknadsanalys verkar helt skev. Det är väl bara att kolla hur det ser ut på alla förortsballkonger . Aha!! Om vi har bra erbjudande på utländska tv-kanaler så kanske det kunde intressera någon.
Dessutom känns det som att SVT gärna ser att det inte finns någon konkurrens om sanningen. Nyheter måste genom sossefiltret för att vara godkända.
Vadå ingen konkurrens?

Du har TV4 Media, Viaplay Group samt Discovery Networks Sweden.
Varför ska vår statsfinansierade televisionsbolag köpa in utländska kanaler? Usch och Blä. Det sticker redan i ögonen på mig när dom köper in korkade jävla program utomlands för MIN SKATT

tills det kärringen påminner att får inte hon sin korkade program får inte jag sport evenemang, så det kan jag väl finnas i.
Men det sagt har SVT varit under all kritik när det kommer till att uppdatera sig för Sveriges nya demografi, för om vi nu faktiskt ska ha dom här 2 sakerna (SVT och Kameljockeys) måste SVT funka. Men dom hade inte ens svensk nyhetsrapportering på arabiska förrns 2016.
Förövrigt är det bara ge plats åt detta på finskans bekostnad, kan inte vara många kvar som bara kan finskan och inget annat språk.
"Så Pekka du får gå och dricka kaffe med Láilá tills dess att Fatima och Ahmed fattar att vi i Sverige inte säljer iväg 12åriga döttrar till fulgubbar i Iran. Uppfattat Pekka?"
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Även svarta marknader styrs av utbud och efterfrågan.
Jag kollar mest film och jag vill oftast kolla på en specifik film vid ett specifikt tillfälle och så vitt jag vet finns ingen tjänst som har det utbud av film som jag är ute efter.
Det är möjligt att de flesta filmerna finns om man lägger ner massa arbete på att hitta dem och sen typ hyra dem en och en men det är jag inte villig att göra när det finns olagliga tjänster där allt finns ett knapptryck bort. Som sagt - ge mig det jag vill ha så pröjsar jag.
Fildelningsscenen styrs absolut inte av utbud och efterfrågan. Den styrs av internetprestige och drama och dom som deltar i det här skiter fullständig i "köparna", finns det inga köpare eller om det blivit sjukt många fler har ingen påverkan alls. Ex kan vara hur många tusen som helst och gormar å ha er om ett släpp av medieprodukt X ni är så hypade på. Släppet blir när den som sitter på produkten vill att det ska släppas enbart då finns chansen för ett släp. Sen uppdaterar sig den principen till fler och fler Seeders för att i slutänden vara ett fruktträd i en skog som allemansrätten gäller på.
Ja, den olagliga tjänsten kan fixa dig majoriteten av nysläppta filmer sen oscar, storsäljare och kultklassiker. Men den är sämst på något annat.
För att få ett stort utbud är det fortfarande köp av fysiskt form som gäller, inte är det dyrt heller.