2025-01-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Som nämnts tidigare, sälja olagligt nyttja lagligt, liksom sexköpslagen bägge parter är inte olagliga.

Nu fattar jag. Tack
Citera
2025-01-26, 10:00
Medlem
CalzoneItalias avatar
Någon som skrev att man inte kan jämföra detta med fildelningen som det var rabalder om för många år tillbaks och det kom till en lag . Men den har ju varit verkningslös för Pirate Bay tex fungerar fortfarande så det fildelas dygnet runt.

Så länge internet finns så kommer man aldrig kunna stoppa olagligheter .
Citera
2025-01-26, 10:07
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Vad tycker Regeringen om att annars behöva betala tusenlappar per månad om man vill titta på sport??

Absolut priset för att kolla på dom högsta nivåerna av fotboll och hockey är brutalt över smärtgränsen. Rent ut sagt ocker.

Men det finns faktiskt mycket sport att titta på utanför TVn, även fotboll. Varför inte bli aktiv i lokala föreningslivet? Så jag hanterade avtändningen från viaplay, ESPN etc när jag behövde spara in. Charmen av titta på sport försvinner inte bara för det du tittar på inte är elitnivå.
Citera
2025-01-26, 10:34
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Någon som skrev att man inte kan jämföra detta med fildelningen som det var rabalder om för många år tillbaks och det kom till en lag . Men den har ju varit verkningslös för Pirate Bay tex fungerar fortfarande så det fildelas dygnet runt.

Så länge internet finns så kommer man aldrig kunna stoppa olagligheter .

Piratebay är inte Piratebay från glansdagarna precis. Sämsta av all öppna trackers. Men inte död, har du rätt i.

Vad det rabaldret slutade med var dock att gemene svensk slutade ladda ner. Majoriteten av svenska hushåll med en dator och minst en person mellan 13-50 laddade ner nya TV-Serier och Filmer kontinuerligt. Och mängden IPTV användare i Sverige idag (ca600000) kommer inte i närheten av hur många som laddade ner då.
Citera
2025-01-26, 11:02
Medlem
Jag tycker inte heller att det är bra att gynna kriminella egentligen. MEN ! : varför har inte tv-bolagen några vettiga paket för europeisk eller utländska tv-kanaler förutom amerikansk smörja ?

Varför kan inte alla kanaler som redan är gratis att se på nätet gå att streama via deras jävla skitsystem?

Varför kan inte EU se till att alla europeiska Public servicekanaler går att se i alla länder ?

Varför finns det inga filmbolag som satsar på att ha streamingtjänster med klassiker. Istället skall man översköljas med wokefierad lågprissmörja från Netflix.

För mig handlar det helt enkelt om utbud .
Tv-boöagen är dumma i huvudet.
Citera
2025-01-26, 11:17
Medlem
svampdamps avatar
Kriminella erbjuder en bättre tjänst. Förhållandevis enkel tjänst, går snabbt att få kompetent support, ett knapptryck eller meddelande för att säga upp.

Man behöver inte gå igenom 31 steg för att säga upp sin tjänst som en undersökning nyligen visade.
Citera
2025-01-26, 11:41
Medlem
TonyBergmans avatar
Förmodligen kommer inget att ändras i praktiken om det går igenom ett förbud.
Några exempel kommer sättas för att skrämmas.
Citera
2025-01-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Oväntat att M, KD och L hatar frihet och älskar förbud.
Oväntat att M, Kd och L går företagens ärenden. Det säger väl sig självt då de efter sin tid som politiker vill sitta i styrelser och få pengar däri och verka som mellanhand till politiken och tjäna grova stålar på det.

Nu är ovannämnda påpekande inte relaterat till frågan om huruvida IPTV som illegal företeelse är rätt eller fel. Som andra redan har påpekat finns legala tjänster man kan betala för och de som säljer det illegalt försämrar ju förmågan hos legala tjänster att finansiera sina produkter.

Äger man dessutom aktier i produktionsbolag så vill man ju också att de tjänar pengar på sin verksamhet. Kanske då inte så konstigt att de vill strama åt de illegala verksamheterna.
Citera
2025-01-26, 12:02
Medlem
SpicySauces avatar
Jag hör inga vettiga argument. Bara tjuvar som stjäl och rättfärdigar det med det ena konstiga resonemanget efter det andra. Precis som väntat. Det är ingen mänsklig rättighet att se på sport.

Om ni värderar hobbyn så högt så är 2000kr i månaden en piss?

/SS
Citera
2025-01-26, 12:17
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Jag tycker inte heller att det är bra att gynna kriminella egentligen. MEN ! : varför har inte tv-bolagen några vettiga paket för europeisk eller utländska tv-kanaler förutom amerikansk smörja ?

Varför kan inte alla kanaler som redan är gratis att se på nätet gå att streama via deras jävla skitsystem?

Varför kan inte EU se till att alla europeiska Public servicekanaler går att se i alla länder ?

Varför finns det inga filmbolag som satsar på att ha streamingtjänster med klassiker. Istället skall man översköljas med wokefierad lågprissmörja från Netflix.

För mig handlar det helt enkelt om utbud .
Tv-boöagen är dumma i huvudet.

1: Jag tror du får skylla på gemene svensk här. Finns det några som självmant väljer att leva i en kulturell bubbla i film och TV så är det svenskar. Varför köpa in massa grejer som bara hundratalet tittat på?

2: Bra fråga!

3: Publiceringsrättigheter och dess kostnad. Exempelvis, varför ska SVT betala skjortan av sig för att få rättigheter att sända Hemmagympa med Sofia i Bulgarien?

4: Vet inte vad du syftar med "klassiker" jag fuskar även för det här är inte ett filmbolag.
Men jag rekomenderar https://www.criterionchannel.com/ gillar den skarpt.
Det finns även massa andra tjänster med olika utbud, sök och få svar. Fortsätter du att vara kvar där du översköljs med något otrevligt en längre tid har du bara dig själv att skylla.

Men jag håller 100% med. TV-Bolag är stora jävla mongos
Citera
2025-01-26, 12:28
Medlem
Bertillas avatar
Hur ser man F1 billigare?
Citera
2025-01-26, 12:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Oväntat att M, Kd och L går företagens ärenden. Det säger väl sig självt då de efter sin tid som politiker vill sitta i styrelser och få pengar däri och verka som mellanhand till politiken och tjäna grova stålar på det.

Nu är ovannämnda påpekande inte relaterat till frågan om huruvida IPTV som illegal företeelse är rätt eller fel. Som andra redan har påpekat finns legala tjänster man kan betala för och de som säljer det illegalt försämrar ju förmågan hos legala tjänster att finansiera sina produkter.

Äger man dessutom aktier i produktionsbolag så vill man ju också att de tjänar pengar på sin verksamhet. Kanske då inte så konstigt att de vill strama åt de illegala verksamheterna.

Om det är rätt eller fel med illegal IP-TV låter jag vara osagt men jag har förklarat hur jag ser på saken. Jag pröjsar för tre olika streamingtjänster men eftersom utbudet ofta är ytterst begränsat via dessa så söker jag mig till ”olagliga” alternativ när jag blir sugen på nåt som inte finns på de lagliga plattformarna. Det hade jag inte behövt göra om de lagliga alternativen bara levererade det jag vill ha som kund. Allt handlar om utbud och efterfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in