Lite saxat frn E-tuna kuriren (plusartikel)
Citat:
En bil som drar ivg i hg fart och mindre n en minut senare detonerar en sprngladdning i ett villakvarter i Stenby.
Det knns fortfarande chockerande och det snurrar av obesvarade frgor, sger egenfretagaren och brottsoffret George Hanna, 65.
Citat:
Familjen har bott i villan i Stenby i drygt 20 r och George Hanna beskriver omrdet som bde lugnt och tryggt.
Citat:
George Hanna r ett bekant ansikte fr mnga Eskilstunabor. Han r egenfretagare sedan mnga r och driver en klockaffr p ggatan.
Jag har mnga vnner och nnu fler kunder. Frutom ett rnfrsk mot butiken fr ngra r sedan har jag aldrig upplevt ngon form av hot. Jag har inga fiender, utan god relation med alla
Citat:
George Hanna har funderat mycket p orsaken till hndelsen och misstnker att han och familjen blivit frvxlade att det var ett misstag.
Jag undrar om grningsmnnen tog fel p person eller p bil, sger han till Eskilstuna-Kuriren p fredagseftermiddagen.
https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...panik/lzz0np2l
S vad ligger bakom ddet tro? r det ett misstag helt och hllet eller rr det ngon annan i familjen?
Kan det vara s enkelt som att han ftt frgan att slja sin butik men tackat nej och efter det ftt en varning i form att en sprngning mot bilen?
Jag hade grannar som drev en verksamhet hr i Eskilstuna och de hade ftt frgan att slja den till en person men tackat nej. Strax eftert tmde man ner ngon brnnbar vtska i brevldan och tnde p. De sm barnen som var hos en slkting var livrdda fr att vara hemma efter det.