2025-01-23, 07:18
Medlem
Nibiruans avatar
Får upp reklam för cbd vingummin på IG där det står att det är lagligt att sälja och köpa, stämmer det?

Vilka CBD vingummin är bäst i styrka, mängd kontra priset?

Är det bluff att det är bättre än olja och är oljan också laglig att köpa/sälja i suedistan numera?
Vilka tillförlitliga och bra återförsäljare finns verksamma i landet (tänk Inet för datorkomponenter o.dyl)?

Är effekten mot smärtlindring bättre än 2 glas rödvin lr 2 ipren och 1 alvedon så är det ett alternativ till att knapra smärtstillande lr köpa dyra kosttillskott som har dessa + andra effekter. Men priset på ca1000:- för tre burkar ligger det på ungefär samma nivå som Activize som jag köpt hitintills.
Senast redigerad av Nibiruan 2025-01-23 kl. 07:21.
Citera
2025-01-23, 07:32
Avstängd
Klandalfs avatar
CBD har noll efekt, om du eventuellt känner något så är det placebo. Priserna tyder på direkt bondfångeri.

Citat:
Men om CBD-produkterna verkligen skulle vara den mirakelmedicin som försäljarna påstår skulle de stora läkemedelsbolagen för länge sedan ha hoppat på tåget. De skulle ha finansierat den forskning som krävs för att officiellt få ut produkterna på marknaden. Men det har de inte gjort, och det säger kanske något om CBD-produkternas effekt.

I samma andetag konstaterar Sanna Kailanto vid THL att hon inte ringaktar upplevelserna hos dem som påstår att de verkligen får hjälp av CBD. Men det här fenomenet är inget mysterium heller.

– Forskning kring smärtstillande medicin är utmanande, men något vi vet är att cannabis har en enorm placeboeffekt. Så det är bortom allt tvivel att en person kan få hjälp för sin smärta med CBD – förutsatt att personen tror att hen får det, säger Kailanto.

–En av de mest effektiva smärtstillande mediciner som finns är placebo.

https://nordicwelfare.org/popnad/art...nte-existerar/
Citera
2025-01-23, 08:07
Medlem
Om du ska använda cbd så ska du skippa olja och gummies. Rök en joint istället med hampa eller baka på hampa så du nyttjar hela växten.Jag hällde ner lite smör igår i en kopp tè som jag hade cbn dominant hasch i. Uppskattningsvis så fick jag i mig ca 85-100mg cbn och alla möjliga cannabinoider.

Cbn känns mer potent än cbd och fungerar bra för sömn, vet inte om det funkar så bra för smärta dock
Senast redigerad av Invandrar 2025-01-23 kl. 08:10.
Citera
2025-01-23, 08:09
Medlem
67arigGubbes avatar
Håller med ovanstående att cbd har noll effekt.

Köpt massor med märken, även i utlandet max% mm druckit hela jävla flaskn men knappt känt av ett smack.. förutom smaken då
Citera
2025-01-23, 08:57
Medlem
Byssans avatar
Nyttig sammanfattning av olika studier.

https://janusinfo.se/behandling/expe...7e992bdd6.html
Citera
2025-01-23, 09:09
Avstängd
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byssan
Nyttig sammanfattning av olika studier.

https://janusinfo.se/behandling/expe...7e992bdd6.html

Jag citerar det relevanta stycket eftersom du inte orkar

Citat:
Vi lyckades inte identifiera relevanta kliniska prövningar som visar att CBD skulle vara bättre än placebo. Däremot identifierades fyra placebokontrollerade studier som inte visar någon specifik effekt:

Olika neuropatiska smärttillstånd (neuropatisk smärta på grund av MS (n=18), efter ryggmärgsskada (N=4), efter plexusskada (n=1) och efter amputation (n=1). En cross-over studie med oklar effekt på smärta [44].

Perifer neuropatisk smärta (polyneuropati (n=95), diabetespolyneuropati (n=26), postherpetisk neuralgi (n=9), nervskada (n=11). En negativ randomiserad studie, RCT, med 115 patienter som behandlades under 8 veckor [45].

Artros i händer eller psoriasisartrit. En negativ RCT med 136 patienter som behandlades under 8 veckor [37].

Akut lumbago. En negativ RCT på en dos 400 mg CBD med 100 patienter med akut lumbago (low back pain) [46].
Citera
2025-01-23, 10:39
Avstängd
pojkpingiss avatar
Om ni vill bli lite "sköna" och/eller rejält flummiga eller få smärtlindrande effekt, varför i hela fridens namn puffar ni inte the real deal istället? Skräpet ni köper är placebo och lurendrejeri.
Citera
2025-01-23, 11:20
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Om ni vill bli lite "sköna" och/eller rejält flummiga eller få smärtlindrande effekt, varför i hela fridens namn puffar ni inte the real deal istället? Skräpet ni köper är placebo och lurendrejeri.

Gissar på att ts vill vara laglig och tror på effekterna kring cbd som blivit överhypeat senaste åren då säljarna vart jävligt duktiga på att lura omvärlden
Citera
2025-01-23, 12:09
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Gissar på att ts vill vara laglig och tror på effekterna kring cbd som blivit överhypeat senaste åren då säljarna vart jävligt duktiga på att lura omvärlden

Ja, så kan det ju förhålla sig. Har faktiskt provat några av dessa lagliga produkter själv (av ren nyfikenhet, plus naivitet), både produkterna som sägs vara lagligt gräs/hasch och även det "godis" som sägs vara en variant av svamp och ha lsd-karaktär. Inte ett skit av detta godis fungerade. Gav i princip noll effekt, och då överdoserade jag även rejält. Det är som sagt rent lurendrejeri, de få som upplevt något, är med största sannolikhet drabbade av placebo.
Citera
2025-01-23, 12:13
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Jag har inte köpt/beställt varken cbd olja lr vingummi (björnar), och det verkar på alla kommentatörer som att det är rent bondfångeri/lurendrejeri, nästan samma som t.ex att handla prylar från IG och facebook reklam där Kina-prylar säljs 3-5 ggr dyrare än samma vara kan köpas från Kina-sidorna Temu lr Ali Express, men på reklamsidorna ser det ut som det är svenska återförsäljare/företag.
Får fortsätta med pronaxen/alvedon/ipren, rödvin lr Activize (fast Activize kostar nära 400:- per burk.)

Vågar inte pröva riktig cannabis då jag har noll koll på dosering, handhavandet samt risken för psykos är antagligen högre för oss som lider av bipoläritet och HFA.
Citera
2025-01-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
CBD har noll efekt, om du eventuellt känner något så är det placebo. Priserna tyder på direkt bondfångeri.

https://nordicwelfare.org/popnad/art...nte-existerar/

Jasså cbd ger bara placebo alltså ? Och det är därför man alltså marknadsför en CBD baseras spray mot ep anfall även här i Sverige ? Epidyolex https://www.fass.se/LIF/product?user...012&docType=30
Citera
2025-01-24, 18:14
Medlem
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25667194/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här