2025-01-23, 01:38
Medlem
Vad tycker ni om att göra rent efter sig när man använt maskiner?

Ska man alltid göra det?
Ska man göra det när det finns fog för det när britsen osv är blöt av svett?
Eller är det skitsamma?

Hur gör ni?

Personligen så tycker jag inte det är nödvändigt om inte det är så att man lämna den blöt efter sig.
Britsarna osv har en snabb fuktorkande funktion så det syns aldrig något efter mig alla fall.
Ibland gör jag rent även om jag lämnar den torr, bara för jag får dålig samvete ibland och speciellt när jag ser andra runtomkring mig som håller på att göra rent oavsett. Så jag är kluven.

Om inte sitsen är blöt hur äckligt är det egentligen. Jag bryr mig inte personligen.

Så vad tycker gemena man om det hela ?
Citera
2025-01-23, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad tycker ni om att göra rent efter sig när man använt maskiner?

Ska man alltid göra det?
Ska man göra det när det finns fog för det när britsen osv är blöt av svett?
Eller är det skitsamma?

Hur gör ni?

Personligen så tycker jag inte det är nödvändigt om inte det är så att man lämna den blöt efter sig.
Britsarna osv har en snabb fuktorkande funktion så det syns aldrig något efter mig alla fall.
Ibland gör jag rent även om jag lämnar den torr, bara för jag får dålig samvete ibland och speciellt när jag ser andra runtomkring mig som håller på att göra rent oavsett. Så jag är kluven.

Om inte sitsen är blöt hur äckligt är det egentligen. Jag bryr mig inte personligen.

Så vad tycker gemena manom det hela ?
E tjej men ja tkr de e väldigt äckligt om hela sitsen e helt svettig. Blir så mkt fräschare om man bara tar några sprut o drar några enkla drag.

Men kan tänka mig att killar skiter i.
Citera
2025-01-23, 01:55
Medlem
Wotansvolks avatar
Klart som fan att du gör rent efter dig, är du så jävla curlad hemifrån att du totalt saknar vett och etikett?
Citera
2025-01-23, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
E tjej men ja tkr de e väldigt äckligt om hela sitsen e helt svettig. Blir så mkt fräschare om man bara tar några sprut o drar några enkla drag.

Men kan tänka mig att killar skiter i.

Så även om sitsen inte är blöt så tycker du man ska spraya och göra rent?
Citera
2025-01-23, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotansvolk
Klart som fan att du gör rent efter dig, är du så jävla curlad hemifrån att du totalt saknar vett och etikett?

Fast gör du rent efter dig hemma så fort du använder något när det inte är smutsigt, blöt eller kladdigt?
Det har jag svårt att tänka mig att folk går runt med en spray och gör rent efter sig konstant hemma. Jag är upplärd att man gör rent när det är smutsigt.
Citera
2025-01-23, 02:03
Medlem
Wotansvolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Fast gör du rent efter dig hemma så fort du använder något när det inte är smutsigt, blöt eller kladdigt?
Det har jag svårt att tänka mig att folk går runt med en spray och gör rent efter sig konstant hemma. Jag är upplärd att man gör rent när det är smutsigt.

Hemma är det endast jag som får dras med det, ett gym är offentlig miljö då är det andra spelregler som gäller.
Citera
2025-01-23, 03:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Hemma är det endast jag som får dras med det, ett gym är offentlig miljö då är det andra spelregler som gäller.
Spelreglerna som jag ser dom är följande; Om kutym är att rengöra innan man använder något eller inte alls behöver man inte heller rengöra efteråt. Om folk däremot rengör efter sig bör även du följa. Huruvida den första ordningen eller andra ordningen råder på gymmet avgörs helt och hållet av hur många människor där finns från icke skidåkande nationer i gymmet.
Citera
2025-01-23, 04:08
Avslutad
Citat:
Frågan kvarstår. Rengör du allting du har vidrört när du är i en offentlig miljö, eller gör du det bara när det finns ett konkret behov? Går du runt och torkar av stolar och dörrhandtag?
Citera
2025-01-23, 05:02
Medlem
Wotansvolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Frågan kvarstår. Rengör du allting du har vidrört när du är i en offentlig miljö, eller gör du det bara när det finns ett konkret behov? Går du runt och torkar av stolar och dörrhandtag?

Nej jag lider inte av tvångstankar. Att jag gör rent maskinen efter jag har använt den känns för mig lika självklart som att jag tvättar händerna efter jag har skitit trots att dom inte är bruna av bajs.

Det är rutin, en vana jag har med mig helt enkelt. Nu var det dock länge sen jag var på offentliga gym, har eget sen många år tillbaka, saker och ting kanske har förändrats på gymmen, vad vet jag.
Citera
2025-01-23, 05:03
Avslutad
Citat:
Nej jag lider inte av tvångstankar. Att jag gör rent maskinen efter jag har använt den känns för mig lika självklart som att jag tvättar händerna efter jag har skitit trots att dom inte är bruna av bajs.

Det är rutin, en vana jag har med mig helt enkelt. Nu var det dock länge sen jag var på offentliga gym, har eget sen många år tillbaka, saker och ting kanske har förändrats på gymmen, vad vet jag.
Ok, så om man är aningens mindre renlig än du så saknar man vett och etikett, och om man är aningens mer renlig så har man tvångstankar?
Citera
2025-01-23, 07:19
Avslutad
Klart man gör rent oavsett . Tar inte lång tid och är trevligare för alla
Citera
2025-01-23, 07:19
Medlem
Beaver14s avatar
Om gymmet tillhandahåller trasor så är kutym att använda dem och torka av efter sig. Svårare än så är det inte.

Ta ett par svep bara. Om den som kommer efter är extra känslig så kommer de ändå torka av den själv.

Värre är de som lämnar vikter (inte på maskiner då) kvar på stång efter sig. De ska ha nackskott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in