• 2
  • 3
2025-01-23, 01:56
Medlem
Jag minns detta väl, hände under min studietid i Uppsala. Stackarn hade varit efterlyst som förvinnen länge innan han hittades. Jag minns det som extra läskigt eftersom jag hade varit på en fest i den nationen under tiden han låg död i den där ventilationstrumman. Ett sådant fasansfullt sätt att dö! När jag varit i Uppsala och åkt förbi Västgöta har jag alltid tänkt på denna stackare.
Citera
2025-01-23, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Ändå väldigt märklig historia det här. Skall du krypa, klättra upp/ner i en ventilationstrumma eller dito schakt behöver du god lokalkännedom. En tydlig plan du kan visualisera steg för steg.
Sedan behöver det vara mödan värt. Vad finns det att stjäla på en studentnation kring midsommar? Pubtömningen har redan varit. Dessutom enklare att bryta sig in i bottenplan, där personen ändå tänkt promenera ut med ev stöldgods? Inget bankvalv precis. Kan inte varit pansarglas eller avancerade säkerhetsdörrar. Studentlokaler för samvaro utanför utbildningen brukar vara rätt spartanskt utformade och rustade överlag. Oavsett lärosäte eller nation.

Västgöta är en mycket gammal nation, tror att delar av huset är från 1600-talet, så jag antar att man fått göra speciallösningar för ventilation, detta kanske gjorde att han fastnade lättare och att man inte hörde honom? Sedan tror jag detta hände på sommaren då aktiviteter på nationer brukade vara på närmast nollnivå.
Citera
2025-01-30, 12:10
Medlem
VgZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Han hette St*fan V*stas, mkt mkt tragiskt, från Norrköping? Tror jag.*=E.

Hans farsa bor i Uppsala. Gifte om sig och fick barn här (en grabb född 84) så han hade ju i allfall koppling till stan. Graven finns på Järna kyrkogård, pappans hemort.
Citera
2025-10-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VgZ
Hans farsa bor i Uppsala. Gifte om sig och fick barn här (en grabb född 84) så han hade ju i allfall koppling till stan. Graven finns på Järna kyrkogård, pappans hemort.

Jag tror den sonen dog förra året också faktiskt. Vet dock inte hur.
Citera
2025-10-16, 13:09
Medlem
VgZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsha1
Jag tror den sonen dog förra året också faktiskt. Vet dock inte hur.

Stämmer. Det var plötsligt hjärtstopp där som jag förstod. Lämnade fru och dotter efter sig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in