Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Jag undrar lite över varför det i din berättelse framstår som om du haft detta problemet sedan i somras - men när sjuksköterskan pratade med dig handlar det om 3 dagar? Vad sade du till sjuksköterskan?
Om du har haft nedsatt aptit sedan i somras och kräkt främst på morgonen så är det rimligt att erbjuda dig en tid men möjligen inte en akut tid då ditt problem är långvarigt.
Det låter ju lite som att du har en stressad mage.
Har varit inne på det där med stressad mage. Jag var inne på vårdcentralen i somras också när allt började. Då hade jag mildare symptom än de jag har nu (trots det fick jag tid samma dag, konstigt nog). Då lämnade jag urinprov som tydde på att jag hade urinvägsinfektion. Fick då antibiotika som tog bort allt. Ett tag.
Sen kom det tillbaka och då ringde jag igen. Då fick jag tips om ett receptfritt läkemedel som hjälper mot sura uppstötningar och halsbränna. Tog denna och det hjälpte, sen kom det tillbaka, tog igen, hjälpte… nu hjälper den inte längre.
Läkaren (eller hon i receptionen) nämnde att jag hade blivit rekommenderad det läkemedlet i somras, efter att ha kollat min journal. Hon föreslog att jag skulle ta den och ”ge det några dagar” trots att jag menade på att den inte hjälper denna gången. Så hon visste att jag haft problem sedan dess, då också eftersom jag sa att jag brukar ta den, och att den brukar hjälpa (även om symptomen kommer tillbaka efter några veckor).