• 3
  • 4
2025-03-11, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Nice så det är inte en 0day exploit man in the middle attack rat eller kb logger? Känns sådär att installera exe från flasbanger 😃
Nej, programmet innehåller inget virus eller annat konstigt. Så länge du laddar ner det från länken jag gav dig och inte från nåt annat ställe (om någon skulle ha lagt upp den nån annanstans) så är du safe.

Det enda programmet gör är att det kommer skapa upp en fil kallad "FlashbackMonitorSettings.json" som hamnar i Documents-mappen. I den filen sparas de inställningar du gör i programmet.

Om det känns osäkert köra programmet kan jag tipsa om https://sandboxie-plus.com/ som gör att man kan köra program i en isolerad miljö. Ett annat alternativ är att sätta upp en virtuell maskin med t.ex. VirtualBox.
Citera
2025-03-15, 18:38
Nu finns version 3.0 ute!
I denna version har jag lagt till en forumöversikt som ger möjlighet att bläddra bland trådar i de olika forumen.

https://github.com/agm71/FlashbackMonitor
Citera
2025-03-15, 21:29
Jag lade upp en ny release där jag satt rätt bakgrundsfärg på citat/spoilers, hade missat det tidigare.

Nu känns programmet ganska komplett tycker jag och det verkar stabilt också när jag använt det.

Ett tips till er som använder programmet är att inte ha ett snabbare intervall än 10 sekunder. Tror nämligen det kan ha motsatt effekt om man har det. Man får inte data från Flashback snabbare om man har 5 sek intervall istället för 10 t.ex.

Nu kommer jag ta en paus från utvecklingen av Flashback Monitor då jag känner mig nöjd med hur programmet funkar och jag har lite andra grejer jag ska syssla med

Med detta sagt kommer jag säkert lägga till fler features sen, har en del idéer men som sagt det får bli ett senare projekt.
Citera
2025-03-17, 18:49
Igår släppte jag en ny release av Flashback Monitor. Denna release innehåller inga nya spännande features tyvärr, men innehåller viktiga förbättringar som gör programmet mycket mer stabilt i händelse av att man får fel när man anropar Flashback.

Skillnaden ni kommer märka är att om något går fel när man försöker ladda en topic eller försöker ladda trådar efter att ha klickat på ett forum, så kommer man att se en "Försök igen"-knapp där man kan klicka för att göra ett nytt försök att ladda inläggen/trådarna. I tidigare versioner av programmet hade man ingen sådan knapp, utan då gjordes nya försök att hämta data automatiskt (vilket jag sen såg inte fungerade riktigt så bra).

Har bestämt mig för att inte ta en paus från utvecklingen för det här var ett så roligt projekt hålla på med Så det blir att jobba vidare på detta i mån av tid och ork. Något jag funderar på att försöka implementera är att kunna anpassa färger i programmet, t.ex. att man ska kunna ställa in färger på text, citat, inlägg m.m. Tror det skulle vara en uppskattad feature
Citera
2025-03-18, 02:05
Medlem
Jaggermeisters avatar
Är det enkelt att avinstallera det? Så jag inte är fast med en massa aviseringar som kommer hela jävla tiden
Isåfall så kan jag testa programmet imorgon
Citera
2025-03-18, 09:15
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Är det enkelt att avinstallera det? Så jag inte är fast med en massa aviseringar som kommer hela jävla tiden
Isåfall så kan jag testa programmet imorgon
Man behöver inte ens installera programmet. Det är bara starta det direkt genom att öppna exe-filen. Och sen bara ta bort filerna om man inte vill ha det mer. Det ska vara enkelt; med Flashback Monitor slipper man krångliga installations- och avinstallationsprocesser

Kom gärna med feedback sen om du testat programmet och kommit på nånting du tror kunde bli bättre eller så.
Senast redigerad av A-Good-Man 2025-03-18 kl. 09:36.
Citera
2025-03-25, 19:03
Arbetet med Flashback Monitor går framåt.

I nästa version kommer man att ha möjlighet att välja mellan mörkt och ljust tema. Så här ser det ut just nu:
https://postimg.cc/gXc0LkF4

Det ljusa temat kommer se ut sådär men det mörka temat kan komma att ändras så att det använder lite andra färger.

Just nu jobbar jag med parsningen av inlägg. Därefter kommer jag titta på möjligheten att visa Flashbacks smileys i inlägg. Därefter blir det att fixa så att man kan se underforum också i appen.

Det är vad jag kommer på nu. Kan hända fler grejer dyker upp. Tanken är att nästa version ska vara så pass komplett att inga fler versioner behöver släppas.
Citera
2025-03-29, 22:53
Nu finns version 4 ute

- Möjlighet att växla mellan ljust och mörkt tema
- Möjlighet att se trådar i underforum
- Visa Unicode emoji characters som motsvarar Flashbacks emojis i de fall det finns en bra motsvarighet (Flashbacks smileys används inte).
- Parsning av numrerade listor.
- Parsning av kodblock
- Nytt menyalternativ för att kunna spara en tråd som favorittråd.
- Några små buggfixar.

För er som bygger projektet själv och kanske vill ändra utseendet går det enkelt att ändra nu, titta i filen App.axaml.
Senast redigerad av A-Good-Man 2025-03-29 kl. 22:59.
Citera
2025-03-30, 12:06
Släppte nyss en ny version där man kan navigera mellan sidor i en tråd genom att använda tangenterna A/D eller vänsterpil/högerpil. Tänkte att det kan vara smidigt ha.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in