2025-02-05, 18:08
Jag kan nu bekräfta att programmet fungerar även på MacOS! Har lagt upp en MacOS-release på Github.

Det jag fick göra för att kunna starta programmet var att köra detta kommando i samma katalog där jag hade programmet:

codesign --force --deep --sign - FlashbackMonitor

Edit: detta gäller alltså datorer med Apple Silicon.
Senast redigerad av A-Good-Man 2025-02-05 kl. 18:17.
Citera
2025-02-08, 13:07
Nu har jag släppt en ny version av programmet!
Nytt i denna version:

- Lägga till favoritanvändare (då syns en stjärna bredvid användarnamnet)
- Lägga till ignorerade användare (inget inlägg visas om det är skrivet av sådana användare)
- Lägga till "vip"-användare (om det finns vipanvändare visas meddelanden endast från dessa)
- Lägga till trådar man vill prenumerera på (och eventuellt ange trådar som favorittrådar så en stjärna syns bredvid trådnamnet). Kan vara användbart om man inte vill prenumerera på alla trådar i en viss kategori. Om man anger en tråd kommer man se meddelanden som skrivs i tråden oavsett om man valt att prenumerera på forumet tråden tillhör eller ej.
- Snyggat till applikationens GUI lite.

Lade in nya bilder på hur programmet ser ut på Github-repots sida också.

https://github.com/agm71/FlashbackMonitor
Citera
2025-02-08, 13:25
Tänkte nämna också att det är Avalonia UI jag använt när jag utvecklade det här programmet. Tycker det funkar riktigt bra så om någon går i tankarna att utveckla ett .NET-program som fungerar på flera plattformar tycker jag ni ska ta en titt på Avalonia
Citera
2025-02-12, 09:35
Igår kväll började jag arbeta på nästa version av programmet. En ny feature som kommer finnas med i nästa version är att man kan se de senaste inläggen i en tråd. Dessutom har jag insett att det är ganska ansträngande för ögonen att titta igenom listan med uppdaterade trådar, dels på grund av färgvalet och dels på grund av att trådnamnen inte startar på samma ställe på varje rad. Så en del GUI-förbättringar kommer finnas med också.
Citera
2025-03-09, 19:59
Nu finns version 2.0.0 tillgänglig!
Appen är fortfarande under utveckling och förbättringar kommer allteftersom.

https://github.com/agm71/FlashbackMonitor
Citera
2025-03-10, 22:20
Lade upp en ny release med lite mindre ändringar. Jag har minskat ner storleken på text i hela appen samt använder samma textfärg som Flashback använder i sitt mörka tema. Jag tycker det blev behagligare för ögonen läsa inlägg efter de ändringarna.

Fixat så att en spoiler är dold som default och man kan visa/dölja den med en knapp. Snyggat till context-menyerna lite och fixat en bugg där en användare fortfarande såg ut som en favoritanvändare i huvudfönstret efter att man tagit bort användaren.

Nästa version jag släpper av programmet kommer vara den sista versionen.

Edit: En bugg som jag trodde var löst men som tydligen fortfarande är kvar är att aviseringar i huvudfönstret inte hamnar riktigt rätt i ordningen. Så denna plus ev. andra buggar kommer jag fixa i sista versionen som kommer sen.
Senast redigerad av A-Good-Man 2025-03-10 kl. 22:38.
Citera
2025-03-10, 22:38
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
Lade upp en ny release med lite mindre ändringar. Jag har minskat ner storleken på text i hela appen samt använder samma textfärg som Flashback använder i sitt mörka tema. Jag tycker det blev behagligare för ögonen läsa inlägg efter de ändringarna.

Fixat så att en spoiler är dold som default och man kan visa/dölja den med en knapp. Snyggat till context-menyerna lite och fixat en bugg där en användare fortfarande såg ut som en favoritanvändare i huvudfönstret efter att man tagit bort användaren.

Nästa version jag släpper av programmet kommer vara den sista versionen.
Hur kommer det sig att du ger upp?

Du får tänka större. Som musk. A-good-man sag musk over moon.

Ärligt talat du kan bättre.

Känns det inte rätt ballt att sprida lite yttrandefrithetsapp till svenska folket? Varför berättar du om neggarna när du kan lägga fram dem som buggfixar i framtiden bara?
Citera
2025-03-10, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Hur kommer det sig att du ger upp?

Du får tänka större. Som musk. A-good-man sag musk over moon.

Ärligt talat du kan bättre.

Känns det inte rätt ballt att sprida lite yttrandefrithetsapp till svenska folket? Varför berättar du om neggarna när du kan lägga fram dem som buggfixar i framtiden bara?
Absolut känns det ju lite ballt, det gör det ju
Att jag nämnt buggar är mest för att folk ska veta att jag är medveten om ev. problem med appen, kanske lite onödigt egentligen nämna det.
Citera
2025-03-10, 23:11
Vi får väl se, kanske nästa version inte är den sista
Har i alla fall fixat den där buggen jag nämnde om att aviseringar hamnade i fel ordning i huvudfönstret och lagt upp en ny release. Om ni hittar buggar får ni gärna skriva här i tråden om ni vill. Använd inte eposten som syns i mina commits, för den är blockad efter för många inloggningsförsök utan skriv här i tråden istället.
Citera
2025-03-11, 07:31
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Haha lol påminner om irq tiden då man skickade rat till sina polare "jag lovar det är inte ett virus" lolo

Föresten var på gothib laddar man ner har aldrig fattat mig på den sidan finns aldrig en helt vanlig download bara masa skumpa filer
Senast redigerad av GretaKnullberg 2025-03-11 kl. 07:36.
Citera
2025-03-11, 17:47
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Haha lol påminner om irq tiden då man skickade rat till sina polare "jag lovar det är inte ett virus" lolo

Föresten var på gothib laddar man ner har aldrig fattat mig på den sidan finns aldrig en helt vanlig download bara masa skumpa filer
Programmet kan du ladda ner här:
https://github.com/agm71/FlashbackMonitor/releases

Finns en Linux-release (fbmonitor-2.0.2-linux.7z) och en Windows-release (fbmonitor-2.0.2-windows.7z).
Citera
2025-03-11, 18:37
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
Programmet kan du ladda ner här:
https://github.com/agm71/FlashbackMonitor/releases

Finns en Linux-release (fbmonitor-2.0.2-linux.7z) och en Windows-release (fbmonitor-2.0.2-windows.7z).
Nice så det är inte en 0day exploit man in the middle attack rat eller kb logger? Känns sådär att installera exe från flasbanger 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in