2025-01-19, 13:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Var du mobbad i skolan
Yep, och det rejält.
Citera
2025-01-19, 13:01
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Det gör dom verkligen inte, varför ljuga?
Uppklarningsnivån är väl på under fem procent nu, grova våldsbrott då.

Det behöver du inte, då det är så uppenbart osant ja.
Stämmer
Jag förstår inte heller varför han skyddar polisen så pass, visst dom jobbar som få men något skydd finns inte det är en lögn. Många människor som utsätts för hot mm lämnar landet istället för att söka polis skydd.
Citera
2025-01-19, 13:02
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Yep, och det rejält.
Okej jag förstår din ilska.
Citera
2025-01-19, 13:03
Medlem
Ju fler vapen desto mer skjutningar. släpp pojk drömmen att få äga en pistol.
Citera
2025-01-19, 13:04
Medlem
Banditas avatar
För att väldigt många inte skulle klara av ansvaret det innebär att inneha ett vapen. Vi hade nog sett fler skjutna grannar som spelade sopig techno lite för högt en lördagkväll och ungar som har smugglat med sig föräldrarnas pistol till skolan för att visa sin coolhet än vad vi skulle se terrorister som blivit skjutna i rent självförsvar.
Citera
2025-01-19, 13:04
Det är svensk kultur. Var även så i Sverige på Jesu tid enligt en historieforskare. Läs om sveoner enl tacitus.

Annars är det nog farligt. Sverige är ett litet land med en liten befolkning. Ett uppror kan skada hela systemet. Titta bara hur djupt gängkriminaliteten skadat systemet senaste 5 åren.
Citera
2025-01-19, 13:06
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ju fler vapen desto mer skjutningar. släpp pojk drömmen att få äga en pistol.
Alla kvinnor som blivit mördade och polisen ej kunnat skydda trots anmälningar hade dom levt idag om dom haft tillgång till ett vapen?
Citera
2025-01-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Jag förstår inte heller varför han skyddar polisen så pass, visst dom jobbar som få men något skydd finns inte det är en lögn. Många människor som utsätts för hot mm lämnar landet istället för att söka polis skydd.
Ja, känns ju allmänt som om finns nån personlig koppling som spelar in här..
Med hur maniskt polisen försvaras

Hundra procent, o fler o fler drar för varje dag.
Polisen vägrar totalt att göra nåt annat än pinnjakt
Citera
2025-01-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Risken att du ska utsättas för ett grovt våldsbrott som en laglydig medborgare är mikroskopiskt liten.

Känner du ett behov av att gå runt med vapen i syfte att kunna försvara dig så rör du dig antingen i väldigt tvivelaktiga kretsar, eller har en väldigt skev världsbild.

Det bör vuxna hederliga män givetvis få besluta över själva. Särskilt i ett kriminellt land där kriminellt slödder importeras av staten samt ej gör något åt det. Om du sedan inte vill ha vapen är det ditt val.
Citera
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Det är svensk kultur. Var även så i Sverige på Jesu tid enligt en historieforskare. Läs om sveoner enl tacitus.

Annars är det nog farligt. Sverige är ett litet land med en liten befolkning. Ett uppror kan skada hela systemet. Titta bara hur djupt gängkriminaliteten skadat systemet senaste 5 åren.
Jo men det är ju klaner som utgör det största hotet...Det är politikernas fel dom tar hit människor och sedan skiter i att integrera dom..
Citera
Medlem
Jag antar att du kanske är under 14 år. Att ställa den här frågan kan faktiskt vara ganska oroande. Men är det inte så att svenskar generellt vill ha vapenfria städer? Jag tror inte att något land vill att det ska vara lätt att få tag på vapen. Om man ser på länder där vapen är fritt tillåtna för alla, så ser vi att det ofta leder till fler problem. Om vi nu tänker oss att vapen såldes på ICA, tror du verkligen att det skulle minska skjutningar med dödlig utgång? Det skulle nog snarare leda till en dramatisk ökning, kanske till och med en ökning på 300% eller mer.
Citera
2025-01-19, 13:09
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Ja, känns ju allmänt som om finns nån personlig koppling som spelar in här..
Med hur maniskt polisen försvaras

Hundra procent, o fler o fler drar för varje dag.
Polisen vägrar totalt att göra nåt annat än pinnjakt
Jo jag håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in