2025-01-18, 23:01
Medlem
beaver_ses avatar
https://www.bt.se/2025-01-18/tvingad...dan-nedslagen/
tyvärr av borås tidning en låst artikel...
"Tvingades att kyssa gärningsmannens sko – blev sedan nedslagen
18 januari 2025 18:28

Tonårskillen blev sparkad, biten i fingret och nedslagen mitt i Borås under en sommarkväll. Nu döms två jämnåriga killar för den grova misshandeln.

– Jag var hjälplös, säger offret i polisförhör."

Så vad får dessa gangsters för straff, saft och bullar av nån kommunkärring...
Citera
2025-01-18, 23:05
Medlem
Molekyl3ns avatar
Låt mig gissa, två forskare vs en suedi?
Citera
2025-01-18, 23:06
Medlem
franges avatar
Uppenbart blattar - det där med skor är ju en kulturell grej just för arapor - en symbol för förnedring - jämför med hur alla sprang fram och slog på Saddam Hussein med just sina skor när han drogs upp ur grottan han gömde sig i.
Citera
2025-01-18, 23:07
Moderator
Chantres avatar
Organiserad brottslighet --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2025-01-18, 23:09
Medlem
Lika bra ta mer spö än att förnedras sådär. Hjärnspöken sitter kvar längre än blåmärken.
Citera
2025-01-18, 23:11
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag undrar om det faktiskt inte är bättre att slåss helt galet och bli skogstokig. De gör ju vad de vill ändå och då kan man ju gå in för att skada dem så mkt man kan
Citera
2025-01-19, 01:32
Medlem
Artikeln:

"Det var en måndagskväll tidigare i juni förra året som händelsen inträffade.

En 17-årig kille befann sig med sina vänner i ett parkeringshus i centrala Borås. Helt plötsligt dök två jämnåriga killar upp, som han var bekant med sedan tidigare.

– De kom bakifrån och drog undan mig. De sa bara att de vill prata, så vi gick en bit bort. Den ena av dem sa att jag hade gjort något mot hans kusin, säger offret i förhör med polisen.

De två killarna som också var 17 år vid händelsen, tog sedan tag i offret och utdelade flera sparkar mot hans huvud och kropp, medan han låg på marken.

– Jag försökte försvara mig, men jag var hjälplös, säger offret till polisen.

Efter att de fått upp honom på benen, höll en av gärningsmännen i honom, medan den andra tog ett strypgrepp bakifrån. I samband med att han försökte försvara sig med sina händer blev han biten i fingret av en av gärningsmännen.

– Sen tvingade en av dem mig att sätta mig på knä, han försökte tvinga mig att kyssa hans sko, men efter det sparkade han till mig och jag blev medvetslös, berättar han under ett förhör.

Under tiden som misshandeln pågick blev flera av offrets vänner vittnen till händelsen. Trots det ingrep inte någon av dem.

– Det var tre andra som såg när han fick massa slag på sig. Men de bara stod och kollade på. Jag var den enda som skrek på dem att försvinna därifrån, säger ett av vittnena under polisförhör.

Det var först när ett annat vittne ringde polisen som de två gärningsmännen försvann från parkeringshuset. Offret fördes till sjukhus med ambulans, men han klarade sig utan allvarligare skador.

Senare samma kväll greps de två tonårskillarna, vid en bensinmack på Hulta, när en polispatrull fick syn på dem.

Båda tonårskillarna har under utredningen förnekat brott, och att de ens har varit på brottsplatsen.

– Vi var bara i centrum och köpte snus, sa en av de nu dömda killarna till polisen.

Under rättegången har dem dock ändrat sina historier. En av gärningsmännen har påstått att han enbart var där och bevittnade misshandeln, medan den andra erkänt att han utdelat en spark mot 17-åringen. Tingsrätten har dock ansett att deras uppgifter har motbevisats.

Tingsrätten har bedömt det händelseförlopp som offret och vittnena beskrivit som trovärdigt, och anser inte att det finns någon anledning att ifrågasätta deras berättelser.

Därför har de två tonårskillarna nu blivit dömda till åtta månaders ungdomsövervakning respektive ungdomsvård för grov misshandel."
Citera
2025-01-19, 07:47
Medlem
Aggressiva babbeaner vs töntig svensk., ett koncept som ej är hållbart i längden. Dags att träna kampsport, dopa er, skapa männerbund. Piska de små aggressiva babbeanerna..

Svenska kvinnor och veka cucks har skapat ett helvete för unga svenska grabbar att växa upp i, då får man anpassa sig till helvetet.
Senast redigerad av ES-trader 2025-01-19 kl. 07:51.
Citera
2025-01-19, 09:34
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Det skulle ju såklart aldrig hända, men skulle mina polare bara stå där och glo skulle jag aldrig prata med dom igen.
Citera
2025-01-19, 17:30
Medlem
CehminCuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C10H15NO
Artikeln:
Under tiden som misshandeln pågick blev flera av offrets vänner vittnen till händelsen. Trots det ingrep inte någon av dem.

Vilka vänner gör så? Fyfan.
Citera
2025-01-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CehminCuk
Vilka vänner gör så? Fyfan.

Jag skulle inte kalla det för vänner. Tyvärr kommer dessa killar som blev misshandlade att gå runt med trust issues hela livet pga att deras s.k fega "vänner" bara tittade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in