• 3
  • 4
2025-03-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Trist att du inte litar på att din vän är vuxen och ansvarsfull nog att fatta egna beslut och styra sitt eget privatliv.

Den som berättat för dig hade inte rätt att berätta i första hand. Du fick det sagt i förtroende. Att ni både sprider vidare säger ju faktiskt mer om er än tjejen ifråga.

Hoppas ju att detta är trolleritråd men om så inte så är det faktiskt inte din sak alls. Du ska vara bra vän nog att respektera din väns beslut att dejta vem han nu än behagar, passar det inte dig så får du gå.

Hur menar du att det är fel att varna någon för en kvinna som har psykiska problem och som troligen kommer ska mannen?

Om du visste att en man hade misshandlat kvinnor och att han nu dejtade en väninna till dig och du visste om hans förflutna. Skulle du resonera på samma sätt eller skulle du varna din väninna?
Citera
2025-03-08, 08:52
Medlem
Det är fint att TS gestaltar att han bryr sig om sin vän men när man läser hela tråden så osar det tredje hjulet.. eller han som blev bortvald.

Storyn är påhittad av rädsla för att någon han känner ska förstå och se igenom.

Att vara såhär besatt av två individers relation till varandra men ändå inte klara av att faktiskt peka på vad som är det egentliga problemet (trots anonymitet) gör bara att jag tycker mer synd om TS än om "sjöofficern".

Om den här kvinnan faktiskt är så galen som du beskriver henne kommer det gå snabbt för sjöofficern att se igenom det.. om det inte är så att sjöofficern är smått korkad.
Om storyn mot förmodan visar sig vara sann och om hon förstört hans liv, då har du din chans som vän att finnas där för honom.
Citera
2025-03-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZURRTESHINKANSEN
Hur menar du att det är fel att varna någon för en kvinna som har psykiska problem och som troligen kommer ska mannen?

Om du visste att en man hade misshandlat kvinnor och att han nu dejtade en väninna till dig och du visste om hans förflutna. Skulle du resonera på samma sätt eller skulle du varna din väninna?

Har tjejen skadad män då?

Angående vännina hade jag agerat på det vis jag själv skriver om förutsättningarna är de samma som skrivs i tråden.
Citera
2025-03-08, 21:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Detta doftar sill.

Varför är du så angelägen om andras privatliv?

Den gjorde min kväll, där satt den. Dagens bästa

Till ts, låt andras kärlek o känslor sväva fritt, vem är du o döma?
Citera
2025-03-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemkemLO
För att jag bryr mig om officeraren och förstår att förhållandet aldrig kommer bli bra med tanke på att kvinnan är psykiskt sjuk.

Hur skulle du göra om du visste att din son/bror/kompis började dejtade en kvinna som är allt annat än stabil och harmonisk?

Hur gick det+
Citera
2025-04-02, 11:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemkemLO
Bra att någon förstår. Jag måste prata med honom. Jag är bara rädd att hon ska förstöra livet för honom då hon inte är kapabel att ta hand om sig själv.

Och hur har det gått då?
Citera
2025-04-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag förstår TS dilemma. Saken är inte alls så enkel som en del påstår i tråden. Att ha en relation med en psykiskt sjuk människa är otroligt slitsamt och nedbrytande för både partnern och omgivningen. Jag vet av egen erfarenhet. Kan du berätta för din vän på ett sätt som inte avslöjar uppgiftslämnaren så gör det. Han kommer kanske inte att tacka dig direkt men kommer att förstå med tiden.

Jag håller med. Du kommer troligen inte att bli populär för att du gör det men det är något av en plikt om du är hans vän.
Citera
2025-04-27, 04:17
Medlem
Får vi ingen uppdatering? Tråden har blivit en stor snackis på jobbet och har vi tur har hon satt sina klor i en riktig liten fjant. Bor han i Sollentuna och jobbar inom militären?
Citera
2025-05-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Har tjejen skadad män då?

Vet ej
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera