2025-01-18, 13:18
Medlem
lunarluddes avatar
"Malmös politiker gick förra månaden på julbord på Rådhuskällaren i staden för över hundratusen skattekronor. Enligt kvittot som Samnytt tagit del av gick 44 flaskor vin åt.
– Det är så jävla dåligt skött, säger Malmölistans Nils Littorin."

Lite komiskt att dom äldre får leva i misär medans dessa usla politiker lever rövare på stan för över hundratusen kronor.. Att vi skattebetalare ska få stå för deras fyllekväll är för mig bara sjukt.

Enligt mig är detta inte OK någonstans, men tyvärr inte förvånad överhuvudtaget.

Vad tänker ni om detta?

https://samnytt.se/malmopolitiker-julfestade-for-over-hundratusen-skattekronor
Senast redigerad av lunarludde 2025-01-18 kl. 13:21.
Citera
2025-01-18, 13:26
Avslutad
Malmö stads budget för 2025 är 31 miljarder.

Så klart ska politikerna få festa lite. Inte mycket att hetsa upp sig för säger jag som betalar kommunalskatt i Malmö.
Citera
2025-01-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
"Malmös politiker gick förra månaden på julbord på Rådhuskällaren i staden för över hundratusen skattekronor. Enligt kvittot som Samnytt tagit del av gick 44 flaskor vin åt.

Lite komiskt att dom äldre får leva i misär medans dessa usla politiker lever rövare på stan för över hundratusen kronor.. Att vi skattebetalare ska få stå för deras fyllekväll är för mig bara sjukt.

Enligt mig är detta inte OK någonstans, men tyvärr inte förvånad överhuvudtaget.

Vad tänker ni om detta?

Det lättar upp en smula
Citera
2025-01-18, 13:31
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Vad tänker ni om detta?

Hur många var de?`Om de vat 200 pers är ju inte 44 flaskor vin så förfärligt mycket. Vad skulle samma julbord kostat i Stockholm?
Citera
2025-01-18, 13:38
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster

Så klart ska politikerna få festa lite. Inte mycket att hetsa upp sig för säger jag som betalar kommunalskatt i Malmö.

Väldigt konstigt hur dessa fördelar det, har själv en anhörig som bor på ett äldreboende i trakten just nu, och på julafton fick dom "mikrovågsugn-julbord" som knappt var värdigt en hund, även om anhöriga for dit senare på kvällen och gav hemmagjord julmat så tycker jag det är sinnessjukt att Malmö stad inte tar hand om sina äldre medborgare bättre.

Enbart att jag reagerade på detta är för denna händelse.
Citera
2025-01-18, 13:38
Medlem
Libertarismuss avatar
Det ser värre ut än vad det är. Då var ganska många individer, vilket innebär en summa på 945 kr per person, vilket inte är orimligt. Men visst sticker det i ögonen när majoriteten av dessa politiker är inkompetenta.
Citera
2025-01-18, 13:41
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det ser värre ut än vad det är. Då var ganska många individer, vilket innebär en summa på 945 kr per person, vilket inte är orimligt. Men visst sticker det i ögonen när majoriteten av dessa politiker är inkompetenta.

Sen att dom har riktigt höga löner gör det ännu värre enligt mig, jag har ingen lust att betala alkoholkostnader för dessa politiker, det kan dom göra själva.
Citera
2025-01-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster

Det är inte helt rimligt att de har samma fester som övriga personalen i kommunen. Men man ska vara mycket nog med att se till att det inte är någon parti aktivitet.
Citera
2025-01-18, 13:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Hur många var de?`Om de vat 200 pers är ju inte 44 flaskor vin så förfärligt mycket. Vad skulle samma julbord kostat i Stockholm?

Spelar ingen roll vad det kostar, de kalasar på skattpengar som skall gå till kärnverksamhet.
Citera
2025-01-18, 13:49
Bannlyst
Dessa muslimälskande getknullare.. blir man förvånad? Inte ett dugg.
Citera
2025-01-18, 13:53
Avslutad
Citat:

Vad tänker ni om detta?

Malmö stad har ju en absolut nolltolerans för all alkohol gällande all representation. Märkligt att politikerna skiter i denna heliga regel...
Citera
2025-01-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maksksl
Malmö stad har ju en absolut nolltolerans för all alkohol gällande all representation. Märkligt att politikerna skiter i denna heliga regel...

Precis, jag är mer förvånad över vad de drack än att det kostade 100.000 kr. Vi vet inte hur många som deltog på festen. Iallafall, jag tycker det är viktigt att det inte är så att politiker festar mer än vad de anställda kan festa.

Men ja, sprit på skattefinansierad verksamhet förvånade mig. Det där får de nog äta upp tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in