2025-01-18, 07:20
Medlem
Aciess avatar
Jag har en stark upplevelse att de som är som mest arga egentligen är svartsjuka pga att de inte fåt fitta.
Citera
2025-01-18, 07:23
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Lyssnade på ny rättegång mot 2 peddohunters som misshandlat nån gubbe som vill träffa en 14-åring.
Idioterna Bob och Oscar åkte fast och fick båda 2 års fängelse, värt att förstöra sitt liv för att misshandla nån som tänder på fjortisar, det gör en miljon svenskar 🤠

Skulle vilja påstå att de flesta normala män gör det men vissa är för fega för att erkänna det, och de som blir arga och putt för att helt för dem okända individer får knulla just 14 åringar tyder på att de är så pass svartsjuka att de till och med begår våldsbrott.
Citera
2025-01-18, 08:07
Medlem
Kan man inte tycka illa om både pedofiler och våldsamma invandrare?
Citera
2025-01-18, 09:18
Medlem
Liberationfronts avatar
Till mycket har du rätt i ditt resonemang människor är ändå bara människor och det som inte kan ageras på tenderar att ge uttryck på andra sätt. Eller i detta fall ilska mot annat. Är nog inte bara Svenskar det gäller.

Gladiatorspelen en gång i tiden, var ju ett sätt att hålla pöbeln i schakt. Världskrigen åtminstone efteråt höll folket i schakt. Numera finns inget så direkt som håller folkets fokus mot en sak så det sprids lite varstans.

Ett tredje krig vore därför enligt min avsikt därför välkomnat.
Citera
2025-01-18, 09:37
Medlem
foliekillers avatar
Att hata pedofiler, kaosblattar och nazister är jag helt öppen med och det är nog socialt accepterat.
Jah har i alla fall inte mött några negativa kommentarer från min omgivning
Citera
2025-01-18, 09:46
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja speciellt hos en så förslappad underklass som den svenska.
Ett krig skulle rensa ut och efteråt skulle bara de dugligaste o lydigaste Stridshingstarna utgöra en fin, och mindre stursk, underklass.
Vi kommer dit.

Tror att just större katastrofer, oavsett om det är världskrig, naturkatastrofer av större magnitud, eller annan art, tyvärr behövs, gäller inte bara Svenskarna, gäller nog mänskligheten som sådan, människor blir för bekväma och lata i slutändan, tar allt för givet och förväntar sig servering utan ansträngning. Det är synd så klart men i fas av större problem som människan själv inte kan hantera är först då människan mognar till och blir vad den är tänkt att vara.

Dumpen har ju visat sig vara smutsigare än vad många trott, skattefusk, utpressning osv, men egentligen bara en yttring av fokusväxling. Skulle den energin läggas på säg att göra det bättre för Svenska fattigpensionärer så skulle säkerligen den gruppen få det bättre. Men det är enklare att hata och döma och det visar eller ger en fingervisning av hur majoriteten människor egentligen är funtade, de vill inte bidra, de vill inte bygga eller bidra, de ser om sitt eget hus så länge det står stadigt.
Citera
2025-01-18, 10:58
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det finns andra trådar om Dumpen och dess gäddor, här vill jag diskutera om hatet mot gäddorna är ett exempel på psykologisk sublimering. Sublimering är ett begrepp som innebär att hatkänslor flyttas från ett område till ett annat, som får agera åskledare. Behovet av sublimering uppstår när det primära abjektet (hatobjektet) inte går att angripa av olika skäl.

Ett exempel: många är trötta på aggressiva kaos-/gängblattar, men det är fortfarande inte socialt rumsrent att kräva massiv återvandring (särskilt inte med våld och tvång). Man kan få problem i både sitt privatliv och arbetsliv om man uttrycker åsikter av typen "jaga hem dem med piskor och spikklubbor", trots att när det gäller de värsta blattarna så tror jag att det finns många som tycker just så privat. Att ens antyda att man röstar på SD kan vara socialt självmord.

Ett annat problem är att gängkriminella har stor makt och stort våldskapital, varför det kan vara farligt att som offentlig person gå omkring och yttra att dessa ska få dödsstraff eller släpas i kedjor bakom en traktor etc. Skulle någon vanlig tjänsteman eller ens politiker vilja kväsa gängen med metoder lånade från Cesare Mori* så hade denne troligen hamnat på gängens radar och kanske fått hotfulla samtal eller påhälsning på annat sätt.

*

Medan kaosblattar inte är ett socialt accepterat abjekt, och gängkriminella upplevs som alltför mäktiga; så är pedofiler ett abjekt som det är socialt accepterat att både känna och uttrycka hat emot. Den som uttrycker hat mot pedofiler riskerar nästan ingenting alls socialt, och pedofiler som grupp skulle jag påstå saknar våldskapital att tysta sina hatare. Går man ut på Linkedin och kräver kastrering av pedofiler får man ryggdunkar och kan ses som en fin människa.

Syftet med den här tråden är inte att varken försvara peddosar eller driva tesen att (kaos-)blattarna ska ut (de diskussionerna finns redan i andra trådar). Syftet är att diskutera om det enorma hatet mot peddos egentligen är ett symtom på en allmänhet som känner sig både maktlös och räddhågsen.

Kan det vara så?
Hade vi haft internet 1943 så hade vi haft samma hat mot homosexuella.
Vi leker lite med tanken och gör det tillåtet att ligga med barn år 2026 om samtycke finns. Då kan vi snart se en explosion av sexköp i våra domstolar eftersom det är ganska lätt att få till samtycke hos ett barn om man bara viftar med två femhundringar.
Frågan är då om alla hatare kommer leta efter något annat att hata på.
Att hata pedofiler är bara för lätt eftersom man inte behöver förklara. Det är svårare att inte ha en åsikt om pedofiler eftersom man i dag måste förklara sin ståndpunkt att inte ha en ståndpunkt
Med detta sagt är jag jävligt förbannad på TVÅ pedofiler. Detta beror på att de båda i detta nu sitter häktade för brott begångna mot ett barn i min omgivning.
Övriga pedofiler skiter jag i lika mycket som jag skiter i andra brottslingar som inte påverkar mig och mitt liv.
Citera
2025-01-18, 12:21
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Jag håller med trådskaparen fullt ut. Har själv haft exakt samma fundering - att den ilska och det hat som Dumpenfolket ger uttryck för är ett sätt för svennesvensken att kanalisera sin ilska över andra saker - och då är frustrationen över invandringskaoset det jag främst tänker på.

Hatet emot pedofiler är knappast unikt för Sverige. Det kryllar av pedofiljägare likt dumpen i de flesta länder och kommentarerna och hatet emot gäddorna är detsamma världen över.

I tredje världen så avrättar man pedofilerna inför publik.
Citera
2025-01-18, 12:26
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det finns våldsamma blattar som ger sig på folks barn, men det är inte alls lika accepterat att hata dem. Hur ser du på det?

Det blev precis en väldig uppståndelse i UK när det kom ut att pakistanier hade våldtagit massor utav engelska småflickor.

Just att ha sex/våldta barn är någonting som får folk att se rött (med all rätta).
Det handlar hos pedofilerna om en snedvriden lusta att befläcka det som är oskyligt och rent.
Något som allmänheten måste sätta ned foten emot. Barn behöver skyddas.

Att pedofiler skulle vara så enkla, lågt stående mål stämmer heller inte. Vi har fullt med avslöjanden om pedofiler i högt uppsatta positioner i samhället. Bland politiker, katolska präster, kändisar (Epsteins ö t.ex.) och liknande. Verkar vara vanligt att pedofilringar samarbetar på hög nivå och söker sig till maktpositioner.

Att känna hat och ilska över dessa gärningar emot barn är självklart bara normalt.
Senast redigerad av ManAvOrdning 2025-01-18 kl. 12:32.
Citera
2025-01-18, 12:33
Medlem
Du underskattar människors förmåga att kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt. Pedofiler och pedofili är avskyvärt och förövarna ska straffas hårt samtidigt som våra barn skyddas. Det finns inget som ligger till grund för att spä på den principen eller gör den mer relevant. Att skydda barnen och straffa pedofilerna räcker som grund. Vad dumpen däremot har gjort är att lyfta problemet till ytan och på ett tydligt sätt visar hur pedofilerna/gäddorna ständigt försöker utnyttja och förgripa sig på minderåriga vilket folk i allmänhet sannolikt hade en dålig uppfattning om innan. Att belysa problematiken och öka den allmänna medvetenheten har således piskat upp stort engagemang för att skydda barnen.

Hur detta i förlängningen ska jämföras med gängkriminalitet är absurt. Vad är den gemensamma nämnaren, att de båda begår kriminella handlingar? Varför drar du isf gränsen där och inte vid alla kriminella handlingar? Här faller tesen ytterligare en gång.
Citera
2025-01-18, 13:40
Medlem
Longest-covids avatar
Trodde sublimering (försvarsmekanismen) innebar att man vänder en negativ och destruktiv impuls åt något positivt (exempelvis ilska mot samhällsfenomen blir motivation till att engagera sig osv) och vad du kanske menar är projektion?

Har jag fel?
Citera
2025-01-18, 14:35
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Detta är en intressant trådstart, jag har själv tänkt på exakt det här under en längre tid och övervägt att skapa en tråd om det. Jag tror att det förhåller sig precis så som TS uttrycker.

Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Hatet emot pedofiler är knappast unikt för Sverige. Det kryllar av pedofiljägare likt dumpen i de flesta länder och kommentarerna och hatet emot gäddorna är detsamma världen över.

Detta är givetvis inte unikt för Sverige utan handlar om en väst/global trend. Acceptansen för att uttrycka hat mot avvikande individer och marginaliserade grupper har minskat, men här har vi en av få grupper där hat fortfarande är accepterat och bland vissa till och med uppmuntrat. Således verkar hatet mot "gäddor" fungera som en tryckventil för de som har näven hårt spänd i fickan.

Jag tänker i första hand på de som verkar följa denna typ av publikationer maniskt och som uttrycker blodtörst i kommentarsfälten. Det handlar troligen om samma typ av individer som stod och hurrade vid offentliga avrättningar i gamla tider.
Senast redigerad av wag1fromDerInit 2025-01-18 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in