2025-01-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Synd att han gav med sig. Han skulle ha stått fast vid att låta inlägget ligga kvar samt förklara för de skitnödiga batikhäxorna att de inte har att göra med vad för bilder och inlägg han lägger upp på sin privata FB-sida på sin fritid.

Jag skulle helst se att polisen gick igenom hans dator och telefon etc. för att utreda om han har tagit fler foton på barn i utsatta situationer. Han kanske har ett överdrivet intresse för småpojkar?
Citera
2025-01-21, 14:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Jag skulle helst se att polisen gick igenom hans dator och telefon etc. för att utreda om han har tagit fler foton på barn i utsatta situationer. Han kanske har ett överdrivet intresse för småpojkar?

De var inga barn och att kasta sten räknas inte som en utsatt situation.
Citera
2025-01-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De var inga barn och att kasta sten räknas inte som en utsatt situation.

Var det vuxna som kastade sten?
Citera
2025-01-21, 14:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Var det vuxna som kastade sten?

Ja, alla vet vi att de sk "baaaarnen" är flera år äldre än vad de utger sig för att vara.
Citera
2025-01-21, 15:37
Medlem
Tanachs avatar
Kan säkerhetschefens inlägg återskapas och publiceras i flashback?
Citera
2025-01-21, 17:25
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Är man i en utsatt position om man blir fotad och utängd när man begår ett allvarligt brott?
Tror det vore bättre om polisen och ev Säpo tog en koll på dina aktiviteter på nätet.
Känns spontant som det finns en hel del att hämta där.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-01-21 kl. 17:27.
Citera
2025-01-21, 18:21
i många länder är det normalt och naturligt att hänga ut brottslingar.
Citera
2025-01-21, 18:28
Medlem
Farbaute666s avatar
Hur kan det ens vara "att hänga ut dem" när man bara visar film eller bild på något som rent faktiskt har skett? Man skriver ju inte ut namn och adress i samma veva.

Då borde det ju vara förbjudet att livestream eller spela in aggressiva demonstranter som begår lagbrott också.
Citera
2025-01-21, 18:34
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...DVIbDZWolfyTHA

Säkerhetschefen Patrik Jarenius berättar för SVT att han var på väg hem från Stockholm och tog tåget mot Strängnäs. På vägen hem fick han syn på fyra ungdomar vid Läggesta station och blev själv vittne när de kastade föremål mot tåg och bussar.
Eftersom det inte var första gången liknande skadegörelse hänt tog han ett kort på ungdomarna, och delade bilden på Facebook med en beskrivning om vad han misstänkte dem för. I inlägget uppmanade sina 1 600 följare att dela inlägget för att få reda på vilka ungdomarna.

Som vanligt reagerade kommunen på gammalt vanligt skitnödigt svenskt vis genom kanslichef Jennie Engström och kommunikationschef Anna Liljehag och raderade säkerhetschefens inlägg samt bad om ursäkt till bla gärningsbaaaarnen och invandrarreportern på SVT nyheter.

Någon som har bilderna på GB som nu är bortcencurerade?

Kan de finnas här?
https://archive.org/
Citera
2025-01-21, 20:45
Medlem
RightRites avatar
Typiskt Sverige. Häng ut brottslingar och få skit tillbaka.

Det här är ett land där man skyddar brottslingar och skiter totalt i sin egna befolkning.

Jävla fitt-woke, dra åt helvete.
Sjukt trött på allt jävla vänster-dravel som det här landet badar i.
Citera
2025-01-21, 20:55
Medlem
Remington Steels avatar
Detta är ett haveri av media. De kallar förövarna " barn" och spekulerar i om det kanske var snöbollar. Allt i syfte att förminska brottet.
Jag har själv suttit på ett tåg från Strängnäs, på väg till Sthlm, som utsattes för stenkastning. Det var vuxna, unga män, som klev av tåget, maskerade sig och plockade upp knytnävsstora stenar som de med full kraft kastade mot oss som satt kvar i tåget. Självklart sprack rutorna, med det gick inte hål. Vi hade blivit rejält skadade om stenarna kommit i i kupén. Det var ganska svettigt att råka ut för detta.
Jag polisanmälde, men fick ingen reaktion från polisen. Inga följdfrågor.
Jag förmodar att säkerhetschef tröttnat på polisens passivitet och vill stoppa stenkastning, som pågått ett halvår eller mer.
Citera
2025-01-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remington Steel
Detta är ett haveri av media. De kallar förövarna " barn" och spekulerar i om det kanske var snöbollar. Allt i syfte att förminska brottet.
Jag har själv suttit på ett tåg från Strängnäs, på väg till Sthlm, som utsattes för stenkastning. Det var vuxna, unga män, som klev av tåget, maskerade sig och plockade upp knytnävsstora stenar som de med full kraft kastade mot oss som satt kvar i tåget. Självklart sprack rutorna, med det gick inte hål. Vi hade blivit rejält skadade om stenarna kommit i i kupén. Det var ganska svettigt att råka ut för detta.
Jag polisanmälde, men fick ingen reaktion från polisen. Inga följdfrågor.
Jag förmodar att säkerhetschef tröttnat på polisens passivitet och vill stoppa stenkastning, som pågått ett halvår eller mer.

Usch så otäckt att vara med om, gudars så förbannad jag skulle vara! Och dessa småsvin håller kommuntanterna om ryggen…

Var de mer i ålder att vara gymnasister än högstadieelever enligt din bedömning?

Hemskt barockt att polisen inte följde upp din anmälan!Det som skedde var ju uppenbar avsiktlig skadegörelse o fara för annan, dessutom förefaller ju denna stenkastning inte ha varit en engångshändelse o polisen borde ha varit intresserad av avd du kunnat berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in