Citat:

Ursprungligen postat av 
Remington Steel

Detta är ett haveri av media. De kallar förövarna " barn" och spekulerar i om det kanske var snöbollar. Allt i syfte att förminska brottet.
Jag har själv suttit på ett tåg från Strängnäs, på väg till Sthlm, som utsattes för stenkastning. Det var vuxna, unga män, som klev av tåget, maskerade sig och plockade upp knytnävsstora stenar som de med full kraft kastade mot oss som satt kvar i tåget. Självklart sprack rutorna, med det gick inte hål. Vi hade blivit rejält skadade om stenarna kommit i i kupén.  Det var ganska svettigt att råka ut för detta.
Jag polisanmälde, men fick ingen reaktion från polisen. Inga följdfrågor. 
Jag förmodar att säkerhetschef tröttnat på polisens passivitet och vill stoppa stenkastning, som pågått ett halvår eller mer.

Usch så otäckt att vara med om, gudars så förbannad jag skulle vara! Och dessa småsvin håller kommuntanterna om ryggen…
Var de mer i ålder att vara gymnasister än högstadieelever enligt din bedömning? 
Hemskt barockt att polisen inte följde upp din anmälan!Det som skedde var ju uppenbar avsiktlig skadegörelse o fara för annan, dessutom förefaller ju denna stenkastning inte ha varit en engångshändelse o polisen borde ha varit intresserad av avd du kunnat berätta.