Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2025-10-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Deras mopeder är så gott som alltid stulna eller avställda med körförbud, utan registrering eller försäkring.

Många jag ser i min hemstad är nog moped klass II, och ska alltså inte registreras. Vet inte om de är försäkrade, men de kör i alla fall bra och inte snabbare än tillåtna 25 km/h,
Citera
2025-12-05, 12:06
Medlem
Där jag bor så levererar Foodora bara med bil medans Uber och Wolt tillåter alla transportslag som moped, cykel och jag har även sett elsparkcyklar.

Därför föredrar jag Foodora om jag ska beställa eftersom maten hinner bli kall annars om de ska cykla till mig med maten och dessutom stanna på vägen och leverera och hämta upp mat åt andra först.

Men jag har också sett när jag varit i Stockholm att Foodora använder andra transportslag där också, men inte där jag bor.
Citera
2025-12-06, 15:44
Medlem
Är ni så lata att ni inte kan komma till restaurangen och hämta er mat eller äta där så förtjänar ni att bli blåsta.
Citera
2026-01-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Är ni så lata att ni inte kan komma till restaurangen och hämta er mat eller äta där så förtjänar ni att bli blåsta.

Jag antar att du på din resturang inte erbjuder hemkörning. Men andra gör det, då bör kunderna kunna få nyttja den tjänsten.
Citera
2026-01-03, 16:42
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Vad hände med Foodora-fanskapet?

Som så många andra så har Foodora blåst mig på pengar flera gånger ... bla, bla och mer bla, bla.
Du får lära dig att laga mat eller alternativt ta cykeln eller gå till matstället för att köpa och hämta maten själv.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in