Vad hände med Foodora-fanskapet?
Som så många andra så har Foodora blåst mig på pengar flera gånger via sin vidrigt urusla service. Idag blev sista droppen. Avslutade Foodora Pro medlemskap och raderade kontot.
Budet hade nämligen klickat in sig som bud för min order, men satt sen på sitt jävla arsle i en timma innan han ens körde till restaurangen. Han kom med iskall mat som inte gick att värma då det var bröd involverat som bara blir smetigt om man kör maten i micron. Vid frågan om varför han var en timma sen så drog han en nervös lögn på bruten Svenska om att "maten inte var klar när jag kom till restaurangen... eller ... ehhh... fel i systemet... de fick laga ny mat..." (trots att den var klar för en timma sen och nu var iskall).
Vid rapportering till Foodora så trodde de inte på mig överhuvudtaget, sa att budet har följt alla regler och tidsbestämmelser, och gav mig 18% rabatt på nästa order som "kompensation" (55 kronor). De bad mig även ta ett "foto" på att maten var kall. Jag frågade "hur kan ett foto visa att maten är kall? har du nåt förslag på hur man tar ett foto på värme så berätta gärna!", och tog ändå en bild som jag skickade in. Supporten svarade att maten ser bra ut och inte kan kompenseras?! Hahah. Man blir ju fan full av skratt av hur korkat samtalet var.
Vilket jävla skitföretag. Man ska lita på
https://se.trustpilot.com/review/foodora.se där andra råkat ut för liknande saker. Folk får aldrig kompensation där. Gillar denna där någons bud stod utanför dem i en timma enligt GPS och sedan bara tryckte "levererat" trots att maten ej var levererad, och återigen fick de bara en skrattretande rabattkod på 60kr av Foodora:
https://trstp.lt/EBl9Kd8yS3
Så nej, aldrig igen. Det är väl tredje gången genom åren som Foodora visat hur värdelösa de är. Vartenda gång man kontaktar deras kundtjänst så är de ointresserade och dryga och bara inställda på att vara så snåla som möjligt. En annan gång så svarade de aldrig ens (har en 1+ år gammal ticket som fortfarande står "kundservice svarar dig snart").
Nu räcker det! Installerar aldrig appen igen. Även om det visar sig att andra är dyrare så återvänder jag fan inte till Foodora.
----------------
Jag ser att jag har två alternativ här i centrala Stockholm:
Vad jag hört så är båda pålitliga och är mycket bättre än Foodora. Har hört att Uber Eats är väldigt lätta att få pengar tillbaka vid saknade/förstörda varor utan tjafs (så länge man inte ljuger och utnyttjar återbetalningsfunktionen för ofta och blir blockerad, vilket jag aldrig skulle göra). Och att Wolt tydligen är absolut bäst enligt många här?
Men det är en annan sak jag tänker på: Foodora Pro hade rabatter på utvalda produkter i anslutna restauranger, t.ex. kanske en maträtt kostade 110kr normalt och 80kr med Foodora Pro.
Har Wolt eller Uber något liknande i sina medlemskap?