2025-01-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
De två första köper jag. Och du menar att bostadsmarknaden kollapsar för att folk emigrerar?
Bland annat. I krigstider blir människor försiktiga och behåller pengarna på banken, i madrassen eller köper guld eller krypto.
Man tar inte nya stora lån på en villa som man inte vet om den ens står kvar eller om man har jobbet kvar imorgon. Uteblivna investeringar i verksamheter leder också till arbetslöshet - utom för de som jobbar inom vapenindustrin.
Citera
2025-01-18, 17:19
Medlem
zombie-nations avatar
Om du var så duktig skulle du köpa kaninerna redan nu. Du fattar väl att du inte kan avla på samma gener i all evighet? Kanin är gott redan idag. Såså ut och köp.
Citera
2025-01-18, 17:32
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Bland annat. I krigstider blir människor försiktiga och behåller pengarna på banken, i madrassen eller köper guld eller krypto.
Man tar inte nya stora lån på en villa som man inte vet om den ens står kvar eller om man har jobbet kvar imorgon. Uteblivna investeringar i verksamheter leder också till arbetslöshet - utom för de som jobbar inom vapenindustrin.

Och även OM risken för krig är uppenbar; då är det ändå bättre om vi inte riktigt förstår det, så att vi fortsätter att spendera pengar i normal takt?

*Söker jobb inom vapenindustrin*
Citera
2025-01-18, 17:33
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om du var så duktig skulle du köpa kaninerna redan nu. Du fattar väl att du inte kan avla på samma gener i all evighet? Kanin är gott redan idag. Såså ut och köp.

Gjorde det i förrgår faktiskt
Citera
2025-01-18, 17:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Gjorde det i förrgår faktiskt

OK, bra. Hoppas du valde en bra ras. Hur ska du döda deras barn? Styckning av kanin är nästan självinstruerande så där tror jag inte du kommer ha problem.
Citera
2025-01-18, 17:50
Medlem
Citat:
Och även OM risken för krig är uppenbar; då är det ändå bättre om vi inte riktigt förstår det, så att vi fortsätter att spendera pengar i normal takt?

*Söker jobb inom vapenindustrin*
Exakt!
Den kokta grodan metoden. Vi ska inte drabbas av total panik utan spendera som vanligt sålänge vi bara fortsätter att betala skatt, allt högre skatt till staten som i sin tur skickar vidare pengarna utomlands eller rakt ner i fickorna på Wallenberg och co.
Skulle folk protestera när pensionerna minskar eller uteblir eller sjukvården uteblir så blir vi hotade med att kriget kommer.
"Krigshotet" har blivit det nya "Klimathotet" (som ändå ingen tror på längre utom i Sverige förstås)
Citera
2025-01-18, 19:01
Moderator
vfs avatar
Rysslands invasion av Ukraina 2022 --> Prepping och survivalism
/Moderator
Citera
2025-01-18, 19:06
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Exakt!
Den kokta grodan metoden. Vi ska inte drabbas av total panik utan spendera som vanligt sålänge vi bara fortsätter att betala skatt, allt högre skatt till staten som i sin tur skickar vidare pengarna utomlands eller rakt ner i fickorna på Wallenberg och co.
Skulle folk protestera när pensionerna minskar eller uteblir eller sjukvården uteblir så blir vi hotade med att kriget kommer.
"Krigshotet" har blivit det nya "Klimathotet" (som ändå ingen tror på längre utom i Sverige förstås)

Det var en ovanligt klok kommentar. Har du fått nobelpriset på riktigt?

Andreas Cervenka? Hallå? 😄🥃
Citera
2025-01-18, 19:09
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
OK, bra. Hoppas du valde en bra ras. Hur ska du döda deras barn? Styckning av kanin är nästan självinstruerande så där tror jag inte du kommer ha problem.

Skönt att höra! Jag tål inte åsynen av blod, men har en vän som är afrikan och han har lovat att hjälpa mig - även om han också är lite klökmagad så ligger det väl närmare rent kulturellt.

Vad menar du med bra ras? Jag köpte relativt små kaniner eftersom de äter mindre och därmed är billigare att underhålla.

Vrida nacken av dem är väl det mest skonsamma? Inte för att JAG någonsin tänker göra det och framförallt inte på småkaniner, men ändå.
Citera
2025-01-18, 19:16
Medlem
Citat:
Dessutom är skethuspapper den enda varan som precis alla medborgare i Sverige använder - flera gånger per dag också! Och så undrar folk varför den tar slut
Alla utom jag?! Det kan jag inte tro.
Citera
2025-01-18, 20:02
Medlem
Citat:
Point taken. Men är inte det ett hyfsat intelligent beteende, jämfört att stampa på den som är större och starkare (AKA Ryssland) och därmed provocera fram en kärnvapenattack?

Så bara för att någon hela tiden hotar med kärnvapen så ska man rövslicka? Har du ingen värdighet? Alltså, nej börjar någon kriga så krigar man tillbaka.

Se på Afganistan och Vietnam som båda vann mot världens största krigsmakt.

Afganistan och Ukraina mot världens andra största krigsmakt.

Skulle de bara gett upp och rövslickat bara för att någon är större och starkare?

Ryssland hotar med kärnvapen, men vågar inte använda.
Citera
2025-01-18, 20:08
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Så bara för att någon hela tiden hotar med kärnvapen så ska man rövslicka? Har du ingen värdighet? Alltså, nej börjar någon kriga så krigar man tillbaka.

Se på Afganistan och Vietnam som båda vann mot världens största krigsmakt.

Afganistan och Ukraina mot världens andra största krigsmakt.

Skulle de bara gett upp och rövslickat bara för att någon är större och starkare?

Ryssland hotar med kärnvapen, men vågar inte använda.

Jo jag har värdighet, men anser också att Ryssland har en viss värdighet och jag ser inte dem som min fiende.

USA och Väst däremot ser jag som ganska värdeLÖSA. Men nu är vi ju helt offtopic återgå till trådens ämne eller utgå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in