Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-17, 14:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det handlar om hyfs.
Man förstör inte stämningen med politiska diskussioner på fester mm.

Brukar du göra det eller går du enbart på ställen där du vet att det finns 100% likasinnade?
Vad! Jag älskar politiska diskussioner och det finns även andra som gör det. Uppenbart eftersom jag kan diskutera det med andra. Frågan är väl snarare, varför tål du inte politiska diskussioner? Är du överkänslig och inte tål andras åsikter?

Då kanske det är du som ska gå på vissa ställen där alla håller med dig och välja ditt sällskap väldigt snävt.
Citera
2025-01-17, 14:57
Moderator
Mr.Woodss avatar
Detta kommer kanske i Tyskland också.
Citatet i min signatur är faktiskt ett riktigt citat.
Politiker vill förbjuda kritik mot dem själva, och jag tror vi kommer få se mer och mer av det...
Citera
2025-01-17, 15:00
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Den heliga treenigheten:

kommunist, jude och invandringsvurmare.

Hur FAN kan man rösta fram en dylik, med hela tre alarmklockor ringande samtidigt?
Det är hans fru som är judinna men han går till synagogan och de uppfostrar sina barn som judar enligt Wikipedia. Så han är så gott som judaiserad nu.

Men ja det är svårt att förstå hur UK kunnat rösta fram en sådan som honom.
Citera
2025-01-17, 15:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Låter bra faktiskt. Oftast är det ju kulturmarxister och wokeister som drar upp det jävla dravlet - dvs de känsliga ämnen som här nämns. De kör ner sina åsikter i halsen på en och "anfaller" en med sina jävla åsikter och det går inte att värja sig mot skiten.

Är du stalinist eller bara korkad? Varför vill du förbjuda människor att tala om vad de vill? Flytta till Nordkorea om du inte gillar tankefrihet.
Citera
2025-01-17, 15:13
Medlem
Inte för att jag gillar att prata politik övat, men Storbritannien tycks tappa greppet totalt på senare tid.
Citera
2025-01-17, 15:15
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vad! Jag älskar politiska diskussioner och det finns även andra som gör det. Uppenbart eftersom jag kan diskutera det med andra. Frågan är väl snarare, varför tål du inte politiska diskussioner? Är du överkänslig och inte tål andras åsikter?

Då kanske det är du som ska gå på vissa ställen där alla håller med dig och välja ditt sällskap väldigt snävt.
Knappast, jag har tidigt tränats i att stå ut med sossar och kommunister under tid jag jobbade på golvet.
Rätt ensam om att vara åt borgliga hållet då.

Nej jag anser det är ohyfsat att snacka politik på fester och arbetsplatser. Kan var de som stör sig på sådant och det finns så mycket annat bättre att diskutera och prata om.
Storbritannien är åt rätt håll med att stoppa sådant.

Du har alltså inget annat vettigt att diskutera än politik.
Citera
2025-01-17, 15:20
Medlem
Citat:
Knappast, jag har tidigt tränats i att stå ut med sossar och kommunister under tid jag jobbade på golvet.

Nej jag anser det är ohyfsat att snacka politik på fester och arbetsplatser. Kan var de som stör sig på sådant och det finns så mycket annat bättre att diskutera och prata om.

Hur tänker du om den där detaljen med att makten skall utgå från folket, och att folket lämpligen bör veta vad dom röstar på?

Inser du inte att det här blir massor med undantag, eftersom alla arbetsplatser där politik ÄR arbetet måste flyta på som vanligt.
Hur blir det med media tror du?

Jahaaaa, jasså det blir bara förbjudet på VISSA arbetsplatser….
Citera
2025-01-17, 15:24
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Så jävla tråkig du är. Om jag ser det som vettigt och roligt faktiskt, så har jag förstås rätt till det. Om jag stör mig på att du inte ville prata politik, ska du då tvingas till det, för att jag gillar det.

Det verkar mena att alla ska ta hänsyn till dig. Är du en jag, jag, jag, människa. Vad pratar du om som är vettigt menar du?

Kan vara de som stör sig, ja, som du. Men håll dig hemma då, där har du ett tryggt rum. Men inte, istället ska det förbjudas och alla ska böja sig för dig.
Citera
2025-01-17, 15:31
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så jävla tråkig du är. Om jag ser det som vettigt och roligt faktiskt, så har jag förstås rätt till det. Om jag stör mig på att du inte ville prata politik, ska du då tvingas till det, för att jag gillar det.

Det verkar mena att alla ska ta hänsyn till dig. Är du en jag, jag, jag, människa. Vad pratar du om som är vettigt menar du?

Kan vara de som stör sig, ja, som du. Men håll dig hemma då, där har du ett tryggt rum. Men inte, istället ska det förbjudas och alla ska böja sig för dig.
Om du tycker det är tråkigt att inte få stöta sig med andra så är det upp till dig.

Bra hyfs att låta bli att irritera andra som inte har den öppenheten till olika politiska inriktningar.
Citera
2025-01-17, 15:31
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Men ja det är svårt att förstå hur UK kunnat rösta fram en sådan som honom.

Egentligen är det pest eller kolera eftersom de hade kvittat vem de hade röstat på.
Citera
2025-01-17, 15:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Storbritannien blir allt mer som Nordkorea.
Citera
2025-01-17, 15:40
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Jag kan förstå att pubägaren/kioskägaren eller vad det nu må vara inte direkt vill bli tillfrågad om sina åsikter eller trosuppfattningar. Helt OK.

Men att förbjuda att gästerna sinsemellan utbyter sina åsikter så länge de inte stör den allmänna ordningen är ju helt sinnessjukt och Nordkorea 2.0. Vem vill riskera att bli åtalad för att man tagit en öl och samtidigt diskuterat om Labour eller Tories är bäst.
Jobbar på en bar där folk får tycka vad dom vill men vi har sagt att politik inte skall diskuteras inne hos oss då det allt för ofta leder till stök. Alla gäster jag har sagt till har köpt det och har inte hört någon klaga på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in