• 1
  • 2
2025-01-15, 20:35
Medlem
Jag har för nuvarande Nordea och Handelsbanken här i Sverige.

Jag handlar nästan alltid min mat på ICA.

Finns det någon fördel alls med ICA banken, i sådana fall vad? Tänkte att det antagligen finns några fördelar med maten/hushåll med tanken på namnet.
Citera
2025-01-15, 20:40
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu

Finns det någon fördel alls med ICA banken, i sådana fall vad? Tänkte att det antagligen finns några fördelar med maten/hushåll med tanken på namnet.
Du får ju Stammispris samt samlar bonuspoäng, får du in din lön på ditt Ica-konto så får du dubbla bonuspoäng vid varje köp på Ica och apoteket Hjärtat.
Citera
2025-01-15, 20:41
Medlem
Citat:

Har dom ens kontor?
Citera
2025-01-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Du får ju Stammispris samt samlar bonuspoäng, får du in din lön på ditt Ica-konto så får du dubbla bonuspoäng vid varje köp på Ica och apoteket Hjärtat.

De verkar inte ha något kontor.

Var fan går man om man ska ladda på kortet i början, kan man ge kontanter till kassapersonalen eller?

Samt: Jag har redan bank ID kopplat till min handelsbank. Finns det någon fördel alls att ansluta ännu ett bank ID till ICA banken och kommer jag då alltså ha 2 separata bank id med olika koder/inlog?
Citera
2025-01-15, 20:43
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rs1un
Har dom ens kontor?
Du kan sätta in samt ta ut kontanter i kassan på Ica-butikerna.
Citera
2025-01-15, 20:45
Medlem
Ichwills avatar
Citat:

Var fan går man om man ska ladda på kortet i början, kan man ge kontanter till kassapersonalen eller?

Samt: Jag har redan bank ID kopplat till min handelsbank. Finns det någon fördel alls att ansluta ännu ett bank ID till ICA banken och kommer jag då alltså ha 2 separata bank id med olika koder/inlog?
Du sätter in pengar på Ica, drar ditt kort och pengara sitter på kontot direkt.
Bank-ID kan du ju ha Handelsbankens så länge som den är giltig, kolla i Bank-ID-appen.
Citera
2025-01-15, 21:28
Man får möjligheten att självscanna. Jag har också en av storbankerna samt ICA Banken och jag vägrar konsekvent att använda vanliga kassan.
Citera
2025-01-15, 21:52
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Man får möjligheten att självscanna. Jag har också en av storbankerna samt ICA Banken och jag vägrar konsekvent att använda vanliga kassan.
Du behöver inte vara bankkund för att kunna självscanna. Men jag tror att kan få mer ICA-poäng /bonus som bankkund.
Citera
2025-01-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Du behöver inte vara bankkund för att kunna självscanna. Men jag tror att kan få mer ICA-poäng /bonus som bankkund.
Självscanning kräver dock någon typ av Ica-kort.
Citera
2025-01-15, 22:17
Medlem
Citat:

Du kan ju inte knalla in på speciellt många bankkontor idag och ge kontanter till personalen?
Citera
2025-01-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Självscanning kräver dock någon typ av Ica-kort.

Att man är stammis räcker, något fysiskt kort behövs inte.
Citera
2025-01-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Att man är stammis räcker, något fysiskt kort behövs inte.
Med något Icakopplat kort måste du ju agera för att komma åt en scanner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in