2025-01-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigslicer
Men mitt inlägg handlade bara om Hanna vs Johanna.
Nu ville jag orera om Lampic, och då var ditt inlägg det närmaste att klä skott för det tyvärr
Citera
2025-01-19, 15:59
Medlem
Stefan4s avatar
Suvi Minkkinen är fyra i totalcupen halvvägs in i säsongen. Vem hade trott det för två månader sedan?
Citera
2025-01-19, 16:00
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Vilken bra Söndag och seger för Elvira och hon var överlägsen .
Citera
2025-01-19, 16:07
Medlem
En bra underhållande tävlingsvecka i Ruhpolding på många sätt
Agnarna börjar skiljas från vetet inför VM
Citera
2025-01-19, 16:18
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Suvi Minkkinen är fyra i totalcupen halvvägs in i säsongen. Vem hade trott det för två månader sedan?
Mycket uppfriskande med en finska som är så bra med.
Citera
2025-01-19, 19:12
Bannlyst
Vad är det jag ser? Den äckliga tantalpackan Preuss står och boxas och kivas med självaste Hanna Öberg mitt i loppet? Var är respekten från hennes sida??

Har hon fått klimakteriebesvär och tar ut de på vår underbara drottning Hanna?

Skönt att hon fick så hon teg! Fruktansvärd människa efter att man sett hennes tjuvnyp, hennes rätta jag under loppets gång. Bra gjort av Elvira! Må henne ro hem hela resterande skiten nu.

Tycker vidare det är red-flags som in i helvete att en 31 åring plötsligt når sin peak efter att ha varit relativt medelmåttig skidskytt hela jäkla karriären (läs; Preuss) hur fan gick det här till? Blixtnedslag att en äkta medelmåtta plötsligt är top-3 i princip lopp efter lopp år? Inga frågetecken hos övriga tittare?

Vi brukar misstänka norskorna för ett och annat, men varför riktar vi inga liknande misstankar mot tyskarna? Deras maskineri är rätt väloljat det är väl sen bekant. Och att 85-miljoners landet får in någon nu i toppen, tror tyskarna givet är rätt villiga och uppoffra ett eller annat ben för tyska framgångar efter flertalet år av ökenvandring.

På något vidrigt sätt lyckas denna Preuss hålla sig kvar i toppen i slutet av loppen, när ska hennes jävla flyt denna säsongen ta slut?

Sammanfattningsvis efter man såg Preuss svingande och illa fäktande mot Hanna Öberg tidigare under loppet idag; Öberg eller Jeanmonnot-värdiga totalvinnare i år, men ridå ner på riktigt om alpackan lyckas ta hem totalen i år!
Citera
2025-01-19, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Du som är statistikern, hur många fler pallplatser har vi lyckats ro hem i år jämfört med ifjol denna tidpunkt?
Citera
2025-01-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Minkkinen har väldigt blivit helt otroligt bra!
Kul för henne!

Räckte inte för Wierer, stort stega frammåt dock helt klart.
Hemohes?
Citera
2025-01-19, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Du vet att Elvira redan har 3 OS-medaljer?

Logiken. Syftade på ett efterlängtat guld man kan unna henne och ingenting annat.
Citera
2025-01-19, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Wierer hittar form lagom till hemmaplan.

Älskar Wierer. Född 1990 (som en viss Eckhoff och en annan viss Röiseland) men slåss fortfarande med de bästa. Gör sin grej och kör på och man hör henne aldrig gnälla trots massa sjukdomar och skador som härjat det senaste.

Som jag nämnde igår. Man kan bara hoppas Yvette Hermundstad Mrs Vinterstudion är lika konsekvent när det gäller avtackande och firande när det gäller damernas stora förgrundsgestalt Wierer när hon väl lägger av efter nästa års OS på samma sätt som man avhandlade Johannes Bös besked igår (ni kan ta del av gårdagens Vinterstudioklipp själva men jag räknade till 5-6 inslag bara under en och samma sändning gällande Bö) det tillhör ju bekant att svenskar är fanatiska när det gäller amerikaner och norrmän, men det lär visa sig om man visar italienskan Wierer lika mycket intresse när hon rundar av, jag tvivlar faktiskt på det intresset från SVT;s sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in