Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-18, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
What? Du läste min kommentar bokstavligen. Jag kommenterade någons kommentar kring formen, skyttet var dåligt idag, men åkformen är inte dålig på Elvira förutom när hon gick på halvfart på spurtvarvet.

Ska man slå ut hennes skytte i år och senaste åren så är hon usel skytt jämfört med världstoppen. För många dåliga serier, hennes åkning som gör att hon inte tappar mer än vad hon borde med hennes skytte.

Men åter igen, kommentaren min var kring formen, att det intr är fel på hennes skidåkning.

Där sa du det!
Citera
2025-01-18, 20:40
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallekis
Där sa du det!

Har aldrig sagt något annat, enda kommentaren du har läst var vad jag skrev om dagens lopp bara :-)
Citera
2025-01-18, 20:44
Bannlyst
Citat:
Har aldrig sagt något annat, enda kommentaren du har läst var vad jag skrev om dagens lopp bara :-)

Tar på mig den! Nu håller vi tummarna för att Elvira får manegen krattad-med nytt blod och nya skytteverktyg inför kommande säsong, fyfan vad jag är taggad på och få se Elvira vinna totalen nästa år, (och i den bästa av världar en efterlängtad OS-medalj!)
Citera
2025-01-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Om man ska utgå från dagens resultat så ska ju Anna petas, samtliga svenskor före henne hade dessutom bättre åktid.

Men det enda rätta är att peta Hanna. Hon får vara stav-langare eller heja på med den svenska flaggan helt enkelt.

Det är tur att du inte tar ut laget. De 2 som är aktuella för dig att peta är de som presterar bäst idag.
Citera
2025-01-18, 21:04
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Tar på mig den! Nu håller vi tummarna för att Elvira får manegen krattad-med nytt blod och nya skytteverktyg inför kommande säsong, fyfan vad jag är taggad på och få se Elvira vinna totalen nästa år, (och i den bästa av världar en efterlängtad OS-medalj!)

Det får vi hoppas! Får hon igång skyttet så blir hon ostoppbar, för åkningen är det max 2 stycken av toppåkarna som kan matcha henne. Men skyttet gör ju så att hon sällan vinner loppen pga hon får jaga hela tiden 😆
Citera
2025-01-18, 21:21
Citat:
Ursprungligen postat av Nicck
Det är tur att du inte tar ut laget. De 2 som är aktuella för dig att peta är de som presterar bäst idag.

Hur vet du att Skottis inte hade presterat likvärdigt då?
Citera
2025-01-18, 21:34
Bannlyst
Citat:
Det får vi hoppas! Får hon igång skyttet så blir hon ostoppbar, för åkningen är det max 2 stycken av toppåkarna som kan matcha henne. Men skyttet gör ju så att hon sällan vinner loppen pga hon får jaga hela tiden 😆

Yes, exakt det jag tryckt på det senaste.
Citera
2025-01-18, 22:29
Medlem
Citat:
Tycker gott att vi kan lyfta Wierers kommande avslut på samma sätt som halva Vinterstudion ägnade sändningen åt Johannes avskedsbesked idag. Men något säger mig att vi inte gör det. I Sverige är vi fanatiska när det gäller amerikaner och norrmän, men andra länder då är det plötsligt inte lika intressant. Jag hoppas Yvette är konsekvent och uppmärksammar när Wierer också tar avsked nästa år. I mina ögon minst lika färgstark förgrundsfigur fast på damsidan senaste decenniet.

Håller med. Jag hoppas Wierer kommer få någon form utav hyllning ändå, det är en fantastisk idrottskvinna i slutändan (Även om hon inte är där hon brukar ha varit sina bästa stunder)
Detta gäller såklart åkare i alla nationer, jag tycker att alla bör hedras speciellt om man sticker ut lite extra och är en härlig individ som bidrar till positiv stämning osv!
Men som du säger det är oftast väldigt mycket fokus på Norge + USA, samt enskilda personer (Pellegrino från italien i längdskidor är också en människa jag önskar att man pratade mer om men nej)
Simon Eder är ju också en helt otrolig människa som jag hoppas kommer hyllas för det han gjort.
Han pratas det väll ganska ofta om ändå.
Jag tycker att han är helt fantastisk som håller på ända up till 40+
Wierer har betydd väldigt mycket för sporten och skidskytte i övrigt.
Citera
2025-01-18, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Håller med. Jag hoppas Wierer kommer få någon form utav hyllning ändå, det är en fantastisk idrottskvinna i slutändan (Även om hon inte är där hon brukar ha varit sina bästa stunder)
Detta gäller såklart åkare i alla nationer, jag tycker att alla bör hedras speciellt om man sticker ut lite extra och är en härlig individ som bidrar till positiv stämning osv!
Men som du säger det är oftast väldigt mycket fokus på Norge + USA, samt enskilda personer (Pellegrino från italien i längdskidor är också en människa jag önskar att man pratade mer om men nej)
Simon Eder är ju också en helt otrolig människa som jag hoppas kommer hyllas för det han gjort.
Han pratas det väll ganska ofta om ändå.
Jag tycker att han är helt fantastisk som håller på ända up till 40+
Wierer har betydd väldigt mycket för sporten och skidskytte i övrigt.

Wierer förtjänar dock betydligt mer utrymme än Bö, då Wierer har satt skidskyttet på kartan betydligt mer än vad den dödtrista norrmannen har gjort.

Jag har visserligen gillat Bö, men folk i allmänhet har betydligt mer koll på vem Wierer är än Bö.
Citera
2025-01-19, 00:24
Medlem
Såg just reprisen på damstafetten och fan vilken besvikelse att Elvira klappade igenom så totalt.
Citera
2025-01-19, 07:34
Medlem
Citat:
Du vet att Elvira redan har 3 OS-medaljer?
Citera
2025-01-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Wierer förtjänar dock betydligt mer utrymme än Bö, då Wierer har satt skidskyttet på kartan betydligt mer än vad den dödtrista norrmannen har gjort.

Jag har visserligen gillat Bö, men folk i allmänhet har betydligt mer koll på vem Wierer är än Bö.
Nu skojar du väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in