Citat:
Ursprungligen postat av
Hallekis
Tycker gott att vi kan lyfta Wierers kommande avslut på samma sätt som halva Vinterstudion ägnade sändningen åt Johannes avskedsbesked idag. Men något säger mig att vi inte gör det. I Sverige är vi fanatiska när det gäller amerikaner och norrmän, men andra länder då är det plötsligt inte lika intressant. Jag hoppas Yvette är konsekvent och uppmärksammar när Wierer också tar avsked nästa år. I mina ögon minst lika färgstark förgrundsfigur fast på damsidan senaste decenniet.
Håller med. Jag hoppas Wierer kommer få någon form utav hyllning ändå, det är en fantastisk idrottskvinna i slutändan (Även om hon inte är där hon brukar ha varit sina bästa stunder)
Detta gäller såklart åkare i alla nationer, jag tycker att alla bör hedras speciellt om man sticker ut lite extra och är en härlig individ som bidrar till positiv stämning osv!
Men som du säger det är oftast väldigt mycket fokus på Norge + USA, samt enskilda personer (Pellegrino från italien i längdskidor är också en människa jag önskar att man pratade mer om men nej)
Simon Eder är ju också en helt otrolig människa som jag hoppas kommer hyllas för det han gjort.
Han pratas det väll ganska ofta om ändå.
Jag tycker att han är helt fantastisk som håller på ända up till 40+
Wierer har betydd väldigt mycket för sporten och skidskytte i övrigt.