• 1
  • 2
2025-01-14, 09:08
Ja vad tycker ni om detta?

På en mottagning i Karlstad gick en 18 årig flicka hos en kurator som var 53 år för att få hjälp med hennes psykiska ohälsa då hon åt mediciner och var oerhört skör och tydde sig till en äldre person. Efter en tid in i kontakten inleder mannen (kuratorn) en sexuell relation med flickan. De började ses hemma och på hotell och hade sex. Detta har på gott i flera år. Han psykiskt misshandlade henne och kontrollerade henne. Han polisanmäldes inte men arbetsgivaren informerades och HR. Men chefen ville mörklägga allt och han blev inte av med sin legitimation och mannen har jobbat på bup och psykiatrin och är idag anställd i kommun där han jobbar med utsatta människor.
Inte nog med att denna man åker till Thailand titt som tätt så kan han inte ens motstå en 35 år yngre patient… och har detta yrke. Undrar så varför man inte kollar igenom folk mer innan de anställer någon speciellt när de ska arbeta med barn och unga.
Citera
2025-01-14, 09:10
Vad jag tycker och observerar är olika saker. Jag har observerat att det ofta krävs sexuella motiv för män att jobba som bland annat kuratorer inom vård och skola.
Det krävs sexuell dragning till ungdomar för att välja ett sånt jobb. Jag tycker inget.
Citera
2025-01-14, 09:34
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Ingenting. Är man 18 är man myndig om man inte är omyndigförklarad.
Citera
2025-01-14, 09:40
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotelshady
Vad jag tycker och observerar är olika saker. Jag har observerat att det ofta krävs sexuella motiv för män att jobba som bland annat kuratorer inom vård och skola.
Det krävs sexuell dragning till ungdomar för att välja ett sånt jobb. Jag tycker inget.
Hur är det med gynekologer tro?
Citera
2025-01-14, 09:41
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag tror inte att samma sak gäller i det yrket. Gynekologi beror på kåthet efter status och inkomst. Ofta press hemifrån på barnen att bli nått "bra" och sen pyser det ut i nått av allt som finns som kan sägas vara wow...!
Citera
2025-01-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Är du helt blåst? Tänk innan du skriver. Är ett väldigt klart fall av utnyttjande av person i
beroendeställning.
Citera
2025-01-14, 10:34
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Jag tror inte att samma sak gäller i det yrket. Gynekologi beror på kåthet efter status och inkomst. Ofta press hemifrån på barnen att bli nått "bra" och sen pyser det ut i nått av allt som finns som kan sägas vara wow...!
Så kuratorer är snuskgubbar och gynekologer är statusjägare?
Citera
2025-01-14, 10:44
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silentwhissler
Reagerade precis som dig på den kommentaren!
Men den kommentaren är giltlig. Kvinnan är myndig. Visst handlar det om beroendeställning men det gäller i så många andra fall också, exempelvis när en anställd får ihop det med sin chef efter när en komvuxelev får ihop det med sin lärare. Är det skäl för polisanmälan? Givetvis inte. Detta är två vuxna människor som har eller har haft en relation som pågått i flera år. Det här är inte en överfallsvåldtäkt eller en pedofil. Lugna ner er i moralpaniken en smula.
Citera
2025-01-14, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ja vad tycker ni om detta?

På en mottagning i Karlstad gick en 18 årig flicka hos en kurator som var 53 år för att få hjälp med hennes psykiska ohälsa då hon åt mediciner och var oerhört skör och tydde sig till en äldre person. Efter en tid in i kontakten inleder mannen (kuratorn) en sexuell relation med flickan. De började ses hemma och på hotell och hade sex. Detta har på gott i flera år. Han psykiskt misshandlade henne och kontrollerade henne. Han polisanmäldes inte men arbetsgivaren informerades och HR. Men chefen ville mörklägga allt och han blev inte av med sin legitimation och mannen har jobbat på bup och psykiatrin och är idag anställd i kommun där han jobbar med utsatta människor.
Inte nog med att denna man åker till Thailand titt som tätt så kan han inte ens motstå en 35 år yngre patient… och har detta yrke. Undrar så varför man inte kollar igenom folk mer innan de anställer någon speciellt när de ska arbeta med barn och unga.
Länk?

Brott och brottsbekämpning? Inget brott har begåtts.

Citat:
Alla män dras till unga tjejer.
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Precis.
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Lyssna inte på henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Men den kommentaren är giltlig. Kvinnan är myndig. Visst handlar det om beroendeställning men det gäller i så många andra fall också, exempelvis när en anställd får ihop det med sin chef efter när en komvuxelev får ihop det med sin lärare. Är det skäl för polisanmälan? Givetvis inte. Detta är två vuxna människor som har eller har haft en relation som pågått i flera år. Det här är inte en överfallsvåldtäkt eller en pedofil. Lugna ner er i moralpaniken en smula.
Hahahaha. Varför är folk så tragiska?
Citera
2025-01-14, 11:02
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus

Vet du vad som hänt mer i relationen? Vet du om han våldtagit henne? Nej precis.
Citera
2025-01-14, 11:06
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Vet du vad som hänt mer i relationen? Vet du om han våldtagit henne? Nej precis.
Har han det då? Det framgår inte i din trådstart. Du väljer ju själv rubriken ”sexuell relation”. Inte ”våldtäkt”.

Varför är du uppenbart avundsjuk för att en annan gammal gubbe får doppa i lammkött? Du försökte dessutom skriva en likadan tråd igår med samma rubrik. Den hamnade i papperskorgen. Du har en agenda här, det är tydligt.
Senast redigerad av Baisianus 2025-01-14 kl. 11:08.
Citera
2025-01-14, 11:15
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Varför är du otrevlig?
Du tycker inte att ditt svar till mig var hyfsat passivt aggressivt?

Jag gör helt enkelt inte samma bedömning som du i det här fallet. Två vuxna människor inleder en relation. Kvinnan är yngre än mannen men ändå myndig och vuxen. Hon är hans patient och kan därför anses vara i beroendeställning. Det är olämpligt att hon fortsätter vara hans patient men ingen av dem gör sig skyldig till ett brott. Relationen har dessutom efter vad du skriver pågått under ett antal år, så det handlar inte om att han utnyttjat henne på fyllan eller så.

Du verkar å andra sidan vilja insinuera allt möjligt i dina inlägg. Varför?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in